..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
İste, sana verilecektir; Ara, bulacaksındır; Çal ve kapı sana açılacaktır -İncil
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Saltukalp İnan




8 Aralık 2012
Sigara  
Saltukalp İnan
acını alır içinden, yakar küle çevirir.. savurur duman gibi dağıtır.. mutluysan eğer, izin vermez kendine saklamana başlarsın anlatmaya, paylaşmaya, yoksa eğer yanında; utana sıkıla istersin başkalarından, sıcak dostluklar kurdurur insana.. canımımı esirgiyeceğim senden al senin olsun.. hiçbir zaman vazgeçmem senden, en sadık dostum, sigara..


:ADEB:
sigara.. insanlığın nefret ettiğini iddia ettiği ancak milyonlarca insanın yine iddia edildiği üzere bilimsel olarak içerdiği kimyasallardan dolayı vazgeçilmesi zor ama imkansız olmayan yapay zehir olarak bahsettiği bu meret özde birçok insana ifade etmesi zor gelse de bambaşka anlamlar içeren bir yaşam sebebidir.. yaşantılara uygun olarak tüketiminin amacı değişen bu icat, varlığı boyunca insanlarda anlamlı olmuştur.. az önce okuduğum ve kimin yazdığını bilmediğim çok güzel bir açılımı vardır bu sigaranın, sizinle de paylaşmak isterim:

acını alır içinden,
yakar küle çevirir..
savurur duman gibi dağıtır..
mutluysan eğer,
izin vermez kendine saklamana
başlarsın anlatmaya,
paylaşmaya,
yoksa eğer yanında;
utana sıkıla istersin başkalarından,
sıcak dostluklar kurdurur insana..
canımımı esirgiyeceğim senden
al senin olsun..
hiçbir zaman vazgeçmem senden,
en sadık dostum,
sigara..

işte böyle birşeydir sigara.. o sebepledir ki tüketilir fark etse de fark etmese de kişi.. ve sorgusu, üzüntüsü, şüphesi yoktur aslında.. eğer gerçekten anlamışsan hayatını anlamlandıran şeylerin ne olduğunu.. üzmez seni sona yaklaştırması, mutlu etmez varlığı.. içenler için olduğu gibi kabullenmektir hayatı sigara.. görebilen; gördüğünü anlamaya-anlatmaya ve sonu her gün sabah kalktığında arzulayan içindir sigara.. demek değildir hayatı sevmiyorum.. hayatı olduğu gibi sevip böyle yaşıyorum demektir sigara.. onun için uğraşmayın bizle.. biliyoruz ne zaman duracağımızı, ne zaman azaltacağımızı.. bırakın bizi, paramız yettiğince, arzuladıkça ulaşabileceğimiz sevgilimizle.. biz de biliyoruz bize, hayatımıza zarar verdiğini.. ama bize zarar veren şeyleri kaldıracaksak ortadan eğer.. öncelikli olarak çok daha elzem şeyler var.. onları kaldırın.. kaldırın ortadan değer kıymetin, şerefin, sevginin, anlayışın, mutluluğun, paylaşmanın değerini bilmeyen insanları.. (bir saniye sigara yakacağım..) kaldırın ortadan iyiliğin, aşkın, fedakarlığın, ümidin ve hayal kurmanın değerini bilmeyen insanları.. kaldırın ortadan çalışmanın, emek vermenin değerli olduğunu, ilgi ve bağlılık gösterenlere hıyanet edenleri ya da görmezden gelenleri.. sizden istediğimiz bunları yapabilmenizden ziyade bizleri rahat bırakmanız.. biliyoruz biz de pasif içicilere rahatsızlık verdiğimizi, sağlıklarıyla oynadığımızı.. üzülüyoruz.. keşke etken olmasak diyoruz nasıl anlamlandırdıklarını bilmediğimiz sona yaklaşmaya.. ama öyle değil gerçek.. biliyoruz ki hayatta bizden çok daha önce onları öldüren şeyler var.. rahatsızlıktan öte dolaylı yollardan değil direk öldüren şeyler var.. kısıtlayın ama yok etmeyin bizleri.. izin verin olduğumuz gibi yaşayıp tüketelim ömürlerimizi.. eğer ki inanıyorsanız, imanınız var ise bırakın bizleri tanrı karşısına.. bizler hesabını vermeye razıyız, onun karşısında.. eğer ki inanmıyorsanız, imanınız yok ise bırakın bizleri biz böyle tüketmek istiyoruz anlamını çözmeye çalışırken yorulan, mutlu ve huzurlu tüketmek için çabaladığımız ama sonunu görmeyi uzaklaştırmak için bir sebep göremediğimiz ömürlerimizi.. bu kadar öz ve bu kadar içtendir aslında istediğimiz.. ama hayat ve içindeki kişiler izin vermiyor hayatımızı olduğu gibi yaşamamıza.. diğer konularda olduğu gibi kimse olması gerekeni olduğu gibi kabullenmiyor ve hayatı herkes için zorlaştırıyor.. her zamanki gibi, hayatı anlamayanlar ya da anlamak işine gelmeyenler..



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kelimeler Yettiğince Mektuplar Yazdım...
Kimiz?
Değil Midir?
Ağlarken Gül

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Maneviyat Vs Maddiyat...
'Adam'lar
Sabun...
Ballade No 1 Op 23 In G Minor

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Uyumak [Şiir]
Neden İçiyorum? [Şiir]
Hayat Hanım [Şiir]
Derin... [Şiir]
Bulantı [Şiir]
Gayet İyi [Şiir]
Hayat Veren [Şiir]
Rötar [Şiir]
Olabildiğimce... [Şiir]
Rivayetin Hikayesi [Şiir]


Saltukalp İnan kimdir?

Düşünebilmek için yaşayan, hergün "bitse de gitsek!" diye düşünerek uyanan, kalbinin eksik parçasını doldurmaya çabalayan bir adam. .

Etkilendiği Yazarlar:
Gördüğüm ve tanıdığım herkes..


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Saltukalp İnan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.