..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Olgunluğa erişmemiş şairler ödünç alır, olgunluğa erişenler çalar. -George Eliot
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > İronik > Guvercin




8 Ocak 2005
Gerçek?  
Guvercin
Anahtarlar hep masanın üstünde..


:DGGH:
Çok fena daraldım. Kapana kıstırılmış herhangi bir hayvan gibiyim. Bir kafes veya bir döngü… Yolda yürürken öyle abuk sabuk düşüncelerle uğraşıyor ki zihnim.

Aslında o kadar da gergin değildim. Ne olduysa aklımda şimşekler çakıverdi. Herşeyi geriye çevirmek istedim. Herşeyi...

Gerçekçilik denen şey nedir? Aklıma takıldı yani gerçek diyince illa kötü mü olmalı herşey? Yani insanlar birbirlerini aldatmalı, kandırmalı..?Bu gerçeği kim hazırladı? Parayı bulana küfrettim durup dururken. Hayatın gerçekleri..Bu abuk gülümseme de nereden çıktı yüzümde. Somurtmalı mıyım? Yoo somurtmayacağım, öylece kalsın. Öyle mi? Önceden gelen ve şimdide de devam eden yanılsamalar..

Sabah kalkıp, evin içinde dolaşıyorum. Üzerimi giyiniyorum. Dışarı çıkmadan son bir defa daha üzerimi yokluyorum...Anahtarlar yok nereye koydum, masa, kitaplık, mutfak, anahtarlar yok acaba düşürdüm mü? Gözlerimi açıyorum hala yataktayım...Kalkıyorum giyiniyorum, anahtarları masadan alıyorum...Gözlerimi açıyorum yataktayım...Evin içinde dolanıyorum. Çalışma masamın başındaki sandalyeye oturuyorum. Bugünlerde bu neyse başıma sık gelmeye başladı. Gerçek ve gerçek olmayan nedir? Bunu sorgulamak istemiyorum.

Bir gece, uyurken ayağımın duvara sürtmesiyle bilincim yarı yarıya gelmişti. Gözlerimi açamıyordum ve garip bir lisanda – daha önce duymadığım – birşeyler konuşuyordum. Hem de o kadar akıcı konuşuyordum ki kendim bile bir süre kendimi dinledim. Kısa süre sonra yatakta ki pozisyonumu düzelttim ve konuşmamı dinlerken uykuya daldım.

İki hafta önce eve dönerken yolda peşime bir kedi takıldı. Bekledim yanıma geldi, başını okşadım sevdim biraz. Sürtündü, etrafımda dolandı. Daha sonra gitti. Aynı kediyi gördüm geçenlerde her insandan köşe bucak kaçıyordu. Yanından geçerken insanlar, hemen kendini bir arabanın altına atıveriyordu. Hatta bazı kediler bile onu bulunduğu yeri belli etmesin diye olduğu yerden uzaklaştırmaya çalışıyordu. Demek iki haftasını aldı insanlardan korkmayı öğrenmesi...Başka bir kedi daha var sevdiğim o biraz daha inatçı ama başka insanlar gelirken kaçıyor ben gelip sevmeye başlayınca yanımdan ayrılmıyor. Arada bir onu Don Kişot'a benzetiyorum. Bazen kendimizden bile korkuyoruz ya...Neyse..

Bir defasında bir çocuk topluluğu görmüştüm. Muhtemelen yuvasından düşmüş ve uçamayan bir kuşu uçurma çabaları içindelerdi. Yüksek bir yerden atıp uçması için...Ama ne hikmetse zaten kanatları kuvvetlenmemiş kuş her seferinde yere çakılıyordu. Yanlarına gittim.

"Çocuklar ne yapıyorsunuz" dedim
"Uçurmaya çalışıyoruz"
"Ama o daha uçamaz ki"
"Neden?"
"Kanatları güçlenmemiş. Hem siz böyle yaptıkça yere düştüğünde canı acıyor hadi artık canını acıtmayın. Sizi böyle yüksek bir yerden atsalar sizin canınız acımaz mı?"
"Acır"
"O zaman onunda canını yakmayın. Hem siz insansınız insanlar diğer varlıkların canını acıtmamalı"
"Biz insan mıyız?"
"Evet"
"Peki o zaman" dediler ve kuş için önce bir kutu hazırladık içine de bez koyduk.

Daha dünyanın yuvarlak olduğundan ve döndüğünden habersiz bu insanlar bile diğer varlıklara zarar vermemeyi öğrenebiliyorlar. Eşşek kadar adamlar aklıma geldikçe..Neyse..

Aslında güç bir durum hem aklın olacak hem bunu kullanacaksın. Yaptığın eylemlerde, duruşunla hayatına yön verip eğileceksin. Temel güdülerini karşılayıp başkalarına saygı göstereceksin.

Gerçek nedir? Kim oluşturdu bu gerçek denen kavramı? Peki hayatı zaman zaman birbirimize çekilmez kılan kim ya da ne?

Masada anahtarlarını aradı gözleri...Gözlerini açtı hala yataktaydı..

.Eleştiriler & Yorumlar

:: ilginç
Gönderen: Kâmuran Esen / Bolu/Türkiye
13 Nisan 2009
Merhaba Sevgil Güvercin; İlginç ve düşündürücü bir yazıydı......Gerekler, yalanlar, sanallar iyice karıştı........Geçenlerde duymuştum, dünyanın sanal olduğunu iddia edenleri......."Yalan Dünya" hadi neyse de, "sanal dünya" olabilir mi acaba?.......Yazını severek okudum.....Sevgiyle kal....Kâmuran Esen

:: doğrular
Gönderen: evren gelen / , Türkiye
7 Ekim 2008
gerçekten mükemmel bir yazı tebrik ediyorum...




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın İronik kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sohbet

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Atık Hücre
Reyhan
Tatilde Terapi
Hüzün Geceye Takıldı, Gözlerimdeki Gülümseme Sabahtı
Beni Sevebilir misin?
Rigor Mortis
kesik
Baston
Dün Gece
Değerliymiş aslında..

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Sana Dair [Şiir]
Akasya [Şiir]
Ahiretlik - 23 [Şiir]
Hep Yek! [Şiir]
Empati [Şiir]
Kayıp Ada [Şiir]
Unutulmuş [Şiir]
Mutluluk [Şiir]
şehir ve gece [Şiir]
Ahiretlik - 14 [Şiir]


Guvercin kimdir?




yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Guvercin, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.