Deney, herkesin hatalarına verdiği addır. -Oscar Wilde |
|
||||||||||
|
"Sevin" demişti "Sevin ki sevilesiniz" "Önemli mi sevmek sevilmek?" diye sormuştu. "Sevgi yoksa, dünyalarımızı tutan çekim gücü birbirinizi nasıl bağlar" demişti "Dinleyin ve anlamaya çalışın" demişti ardından. "Neden önemli anlamaya çalışmak?" diye sormuştu. "Dinlemediğin insana nasıl değer verebilirsin?" dedi. "Neden değer vereyim" dedi. "Söz aynasıdır insanın" demişti gece. "Kemiği yok ki dilin. Aynası, aynası o olmalı elbet" demişti gece. "Barışa değer verin kavgadan önce" demişti ardından. "Neden?" "Öfkeye kalbin çabuk aldanır. Aşka nasıl çabuk aldanıyorsa" dedi gece. "O zaman biz öfkeyle mi seviyoruz, yoksa aşkı mı çabuk tüketiyoruz, bu kadar çabuk dönüyorlarsa birbirine?" Gece de demişti ki: "Kalbin varsa işin içinde kesin sınırlar kaybolur sözlerin içinde. Ama kıymetini bilmeli aşkın. Gördün mü az önce geçti buradan zaman. Gittiği yere sevginizi görtürmeli. Geldiğinde ondan bahsetmeli" Bunları dinledikten sonra sabırsız ve birazda kırgın şekilde sormuştu. "Peki o zaman niye öfke yerine sevgiden, savaş ve kavga yerine barıştan söz etmiyoruz? Neden biri diğerini dinlemeden anlamaya çalışmadan konuşuyor?Ve neden hep aynı başlara dönüşler? Sustu sustu sustu...Bir sokak lambası yandı kaçıverdi hemen karanlık gece olduğu yerde bekledi kaldı. Penceresini açtı. Şöyle bir gerindi. Hava kemik gibi sert soğuktu. Gökyüzüne baktı gece gelirken güneş gökyüzünde boğulmuştu şimdi milyonlarca yıldız vardı güneşin aydınlattığı...Ardından derin bir nefes çekti. O an farketti. Her nefesinde sen yaşamı içine çekerken yaşamda seni içine çekiyor. Her nefeste daha fazla, daha fazla... "Yaşamak" dedi "Yaşanacak çok şey var ve yaşanacak zamanın limiti yok elimde. Sevgiyle, anlayışla, dostça hep beraber yaşamalı. Yaşamak!!" dedi. Gökyüzüne baktı ve yıldızları gördü "Artık umudumda var. Hemde batan güneşin aydınlattığı milyonlarca milyarlarca umudum var" dedi. Artık biraz daha sakindi. Pencereyi kapattı. Sessiz adımlarla yatağına yöneldi. Hemen ısınıverdi yatağı yüreğinden gelen ateşle. Şimdi rüyalarındaki sevgilisi ile buluşacaktı ve herşey yoluna girecekti, herşey yoluna girecekti, herşey yolu, herşey yo, herşey, herşe....
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Guvercin, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |