Öküzün rengini dışında, insanın rengini içinde ara. -Mevlânâ |
|
||||||||||
|
Nasıl da üzerdin belki beni, içip içip kanardım sana. Her bir üzgün tanemden şarap yapar yudum yudum içerdim. Senli sarhoşluklara dalardım. Sen mutlu ol diye salıncaklar kurardım, en yükseklere. Gökyüzünü maviye boyardım, bulutlarla adını yazardım. Kuşlara şarkılar öğretirdim, kışına yazı giydirirdim. Senle başlayıp, senle biterdim. Hayata sövmez, kaderle dost olurdum. Çatlakları iyileşirdi ruhumun, sen de beni severdin inan. Yapraklarımda dolaşırdın, serin rüzgarlarım olurdun, her gün eser dururdun garipliğimde. Hafif bir yağmur olurdun serinliğimde, damla damla, çisil çisil nem verirdin cömertliğinle. Kıyamazdın. Nasıl da tiryakin olurdu tenim tutuklu olmasam! Yitirilmiş hafızamda, hissi yaşayarak ölürdüm. Mahsun bakışlarla çizerdim hüznün atışlarını. Zaman akamaz, sinir olurdu bize. Yıldızlar bizden alırlardı yansıttıkları ışığı. Yüzüne ben sürerdim, yüzüme sen. Her aynaya bakışımda yanımda busen. Çiçek olur sen açardım. Bir yelken açardım ela denizlerine. Saatim seni çalardı, hırsız tenin benimi. Bir sevda ikindisinde hayallerimle çoşardım, şuan olduğu gibi. Ama biliyorum acı verse de, seni sevemem. Seni sevmek gülü dalından koparmaya benzer. Hem sen solarsın, hem acır yüreğim. Düşlerim ölür, düşsüz bir ben kalır sevenlerime. Su gibi ağır ağır süzülürsün yüzümde. Bende başlar, çok uzakta bitersin. Bense, elimde resmin, dilimde ismin, uzakları gözlerim. Ben ağlamayı sürdürmeden sen en iyisi benim uzaklarıma götür mutluluğu, ben uzaklarda da olsa bir mutluluğun var olduğunu bileyim yeter. Sen en iyisi git, git o mutluluğu öldürmeden! Sen en iyisi git, ben senin mutlu yaşadığını düşüneyim yeter! Benim yüzümü güldürmeden…
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Anıl Bıtırak, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |