Mermere sıkışmış bir melek gördüm ve onu özgürlüğüne kavuştuncaya dek mermeri oydum -Mikelanjelo |
|
||||||||||
|
Çevre ve Anıtlar Kanımca bugün Taksim alanında bulunan Atatürk anıtı bile Cumhuriyetin anlam ve önemini açıklamaktan biraz geri kalmıştır. Şehrimizde yeşil alanlara olan şiddetli gereksinim hergün kendini daha çok duyururken kaldıki bu alanları süsleyecek, genç ve yeni kuşaklara tarih bilincini duyumsatacak, öğretecek gerçek anıtlardan ne kadar yoksunuz. Bir fırsat ile bu konuya değinmek istedim. Genel Seçimleren önce parti ilgilileri kapı kapı dolaşıyordu. Sağolsunlar bize de uğradılar. Ne gibi sosyal istekleriniz var diye sordular. Her kapı, her komşu o günkü dileklerini birer birer sayıp döktüler. Ben ne pahalılıktan, ne de diğer sosyal zaruretlerden söz ettim. Bakın dedim, Kadıköyün iyi bir yeridir burası. Erenköyü E-5 karayoluna bağlayan ve adını Cumhuriyetin iki büyük önderinden alan Atatürk ve İnönü Caddesi biraz ilerde, sanırım şimdi oradan geldiniz buraya. Caddenin tam ortasındaki yeşil alana 30 metreden bile farkedilmeyen iki büstü (Atatürk ve İnönü'nün büstleridir bunlar) kim koydu? Hiç şanına yakışıyor mu? Gerçekten iki büyük devlet adamımızın büstleri bugün yeşerip boy atmış ağaçların arasında kaynayıp gitmiştir. Eğer bu çevrenin yabancısı iseniz geçerken görmezsiniz bile. Bu fırsatı bulmuşken yazayım dedim, belki birileri birgün Kadıköy Belediye Başkanına duyurur. Ben haber yollamıştım ama ulaşmadı demek. Sadece bu büyüklerimiz mi var. Kurtuluş Savaşına kanıyla, canıyla hizmet vermiş nice paşalar, ubaylar var. Onları da sıraya koyalım derim. Tarih bilincini yeni kuşaklara kitaptan, sınıftaki dersten daha canlı anlatacaktır bu anıtlar. Haberiniz ola ! Bu fırsattan yararlanarak yine konuyu başka bir anıta getirmek isterim. Üç, beş gün evvel torunumu götürdüğümüz Kalamış Parkında Türk Edebiyatının , Türkçenin büyük ustası Fazıl Hüsnü DAĞLARCA'nın anıtını görünce ne kadar duygulandığımı anlatamam. İdarecilere biraz daha duyarlılık, biraz daha gayret düşüyor. Kolay gelsin !!!
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Gürcan Erbaş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |