Gerçeği arayan bir insan, öncelikle her şeyden gücü yettiğince kuşku duymalıdır. -Descartes |
|
||||||||||
|
hala sızlayan çocukluğumu ve adını ve gözlerini ve yapay dokunuşlarını, dönüşümde kargalar toplamış olsun diye kaldırımlara dize dize yürüyorum hastalığın hastalıkla tedavi seanslarındayım şimdi ve kayıp yollar türetiyorum kaybolduğum yollardan... Peşim sıra gelen yoklukların yokladığı kavruk yalnızlıklar ve kurumuş yıldız sağanağına tutuluyorum yüzlerce kez ismini yazıp yaktığım k-ağıtların dumanına ecinniler gibi usulca sokuluyor bir sessiz ozan ve bedenindeki yanıkların izlerini izliyor yan (a) yana dizilen dünyanın en güzel harfleri arasında ve yalnızlığın ayağındaki mor iskarpin tokası gibi parlayan gözlerini ovuyor şaşkın ve ürkek ben ise hep yalın ayak istedim yalnızlığı -'yürüyorum yalın ayak ve ayaklarım yanarak'- bir de Nâzım'a nazım geçer diye önümde tek sıraya dizdiğim dizeleri şimdi kurşuna diziyorum... Yedi canlı bir robotu vuruyorum yedi yerinden, büyüyorum bedeninde düşlerim kadar gerçek, gidişlerim kadar zor ve sen kadar acımasız... çocukken hep kısa kestirilen saçlarımda hayatı uzatıyorum şimdi sana hayatı uzatıyorum ve isimsizliğimi. sana verecek bir adım olsaydı keşke ama yok, ne sonra, ne de şimdi... uzun bir ismim olsun isterdim her zaman Federico Garcia Lorca ya da sen gibi oysa; çocukluğumdan geriye kalan sadece adımın kıslatılmışı... gerisi ise hiç... şimdi adımı uzatıyorum şimdi hayatı uzatıyorum, sana hayatı uzatıyorum tutukla ömrümü kendimi ihbar ediyorum...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © ÖZHAN HAKAN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |