..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bir kimse, neden oltasını, içinde tek bir balık olmadığını bildiği bir göle sarkıtır? -Adalet Ağaoğlu
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Düşler > Eren Rızvanoğlu




15 Ocak 2004
Düş ve Çocuk  
dönenen düşler

Eren Rızvanoğlu


buraya nereden geldik ve nereye gidiyoruz


:BEFF:
 
   Hangi yollardan geçip buraya geldik hiç bilmiyorum ama sanırım asıl sorun burada bulunmamız ve  bunu, bu andan sonra, hiçbir yaşanmışlığın değiştirmeyeceği. Şimdi bir roman gibi okuduğumuz yaşamlar, hangi acılarla ve özlemlerle yoğrulmuştur kim bilir. Acaba bizimki de böyle mi anlaşılacak-bir satır arası tek bir cümleye sığışmış-. Yaşamda tükenene vurgun azgın bir düşün son satırıyım ben.  Arkama  yolun sabırsız bekleyişini alıp, yola çıkmak zorunluluğuyla tükettim, içinde çocukluğumun en çok ben olan yanını. Geri dönüşler olanaksızdı ve en olanaksızı da bir çerçevenin içinde aynanın sana gösterdiği dağılan ve bozunan  imgendi. Kötürüm bir açlık sana dünyayı daraltırken, benzeri bir açlıkla artan bilme isteğin, sana tüm insanların kendilerini kandırmak konusunda varsıllaşarak yittikleri, o boşluk duygusunu gösterdi. Küçük bir çocukken, bizi mutsuz ve çaresiz kılan her şeyi, yatağımızın doldurulamaz imgelem dünyasında unutur ve orda çocuk olmanın esrikliğiyle, yaşama, anın hep aykırı bir görünümünde başlardık.Düşlerde  yeniden doğmak için gerçeğin körlüğünde ölmeyi bilen çocuklardık biz. Giderek yitirdiğimiz, yiten ama aşılmamış kalan, görüngüler dünyasında tek bir gören olmak ve geriye onca şeyden yalnızca pek az yüz ve çok az nesnenin kalması sonucu, o çocuksu bakışımızdı..
  Yalnızca küçük bir çocuğun kulağına fısıldanacak türden düşler geliyor aklıma. Kayıtsızlıkla zihnimden atıyorum onları. Bana yalnızca düşlerime eşlik edenlerin ifadeleri kalıyor. Yeşilin bodur derinliğini, kahverengiyle bulanmış meraklı bakışlarla dolduruyorum. Kapalı gözlerimin arkasında ki karanlığı onların ışıklarıyla aydınlatıyorum. Nemli bir bakışı, titrek bir bakış izliyor ve ben önümde sarsılan dünyaya inat gözlerim kapalı düş kuruyorum.Ve tüm bu düşler hep aynı acıyı imliyor yüreğimde. Tutunumsuz düşleri  bir yana koyup gözlerimi açıyorum ve neden burada olduğumu yeniden soruyorum kendime. Nerde ve niçin döneniyor dünya, ve ben nasıl hala düş görüyorum.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın düşler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir Yalnız Gezerin Düşleri
Bir Yüz Çizmek

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Aşk ve Hiçlik - (Değiniler1)
Dil, Okyanus ve Ada

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Eskiden Varolan Bir Düş [Şiir]
Gecenin Anlattıkları [Öykü]
Herkes İçinde Kendi Batağını Taşır [Eleştiri]
Sanatın Toplumsal İçeriği [İnceleme]
Sisifos ve Camus [Bilimsel]


Eren Rızvanoğlu kimdir?

yazarın dediği gibi " Ben yalnızca bir sözcüğüm ve bir yüze ihtiyacım var. "

Etkilendiği Yazarlar:
dostoyevski, hesse, camus....ama okuduğum edebi yapıtları farklı bir gözle görmemi sağladıkları için; bakhtin ve blanchot.


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Eren Rızvanoğlu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.