..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Özyaşamöyküsü başka insanlarla ilgili gerçekleri anlatmak için eşsiz bir araç. -Philip Guedella
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Sevgi ve Arkadaşlık > fırat




27 Ekim 2003
Bozulan Anlaşma  
Bozulan Anlaşma

fırat


Peter, onu almaya gittiğimizde kafayı çoktan bulmuştu. Partide de litrelerce birayı mideye indirdi. Durumunun pek de iyi olmadığını göre biliyorduk, ama hepimiz çok eğleniyorduk ve onu durdurmaya çalışmadık. Bu, o gece yaptığımız en büyük hataydı…


:BCGD:
Nick cep Peter benim en yakın arkadaşlarımdı. Birlikte her zaman çok iyi vakit geçirirdik. Hafta sonlarında yapmayı en çok sevdiğimiz şey, bir parti bulup gitmekti.
 
Yaklaşık 6 ay önce, yine bir cumartesi gecesi, bir arkadaşımızın evine giderken, içeride parti olduğu belli olan bir evin önünden geçtik. Evin kapısı açıktı ve müziğin sesi dışarıdan da duyulabiliyordu.
 
O kadar çok insan vardı ki evde, bir kısmı dışarıya, evin bahçesine taşmıştı.
 
Biraz dikkatli bakınca, insanların arasında okuldan tanıdığımız bir-iki arkadaşımızın da olduğunu fark ettik. Bize el salladılar, biz de geri dönüp arabayı evin yanına park ederek, evden içeriye girdik.
 
Peter, onu almaya gittiğimizde kafayı çoktan bulmuştu. Partide de litrelerce birayı mideye indirdi. Durumunun pek de iyi olmadığını göre biliyorduk, ama hepimiz çok eğleniyorduk ve onu durdurmaya çalışmadık. Bu, o gece yaptığımız en büyük hataydı…
 
Aramızda, birbirlerimizi her zaman kollayacağımıza ilişkin bir anlaşmamız vardı. Ne zaman birbirimizden birinin başı derde girecek olsa, diğer ikimiz onun yanından ayrılmaz, yalnız bırakmazdık. Bir şekilde birbirimizden ayrılacak olsak bile, arabada buluşurduk.
 
Ancak o gece, söz verdiğimiz gibi yapmadık, birbirimizi kollamadık. Hiçbirimiz, bırakın diğerlerine, kendisine bile bakabilecek durumda değildi.
 
Komşuların şikayeti üzerine polisler geldi, parti hiç de hoş olmayan bir şekilde sona erdi ve biz de oradan resmen kaçtık sayılır.
 
Birbirimizden ayrılmıştık. Daha önceleri yaptığımız gibi arabada da buluşmadık. Daha doğrusu, Peter gelmedi. Belki bir kıza takılmıştı, belki de polis onu alıp karakola götürmüştü. Sonradan anladık ki Peter, polisin götürdükleri arasında değildi.
 
Kaçıp sahile inmiş, gelgit sırasında denizin çekilince yere uzanıp sızmış ve çok sarhoş olduğundan sular yükseldiğinde kendisini kurtaramamıştı. Ertesi gün, Peter’ın sahile vurmuş cesedini buldular. Hala arkadaşımın aramızdan ayrılmış, ölmüş olduğuna inanamıyordum.
 
Peter’ın ölümü, yaşamımı tamamen değiştirdi. Artık eskisi kadar sık partiye gitmiyorum. Nick ile dostluğumuz da eskisi gibi değil artık, çünkü birbirimizi gördüğümüz zaman, ikimizin de aklına, Peter’ı nasıl da yüzüstü bıraktığımız geliyor.
 
Peter’ın ölümünün ağırlığının altından kalkmak, Nick için de benim için de çok zor oldu. Onu yüz üstü bırakmış olmamızın vicdani yükünün altından kalkabileceğimizi sanmıyordum.
 
Birbirimizi yüsüstü bıraktık, çünkü daha önceden yaptığımız bir anlaşmayı bozduk, birbirimizi koruyup kollamadık. Ve arkadaşımızı kaybettik!
 
Peter’ın o kadar çok içki içip önce kendisini, sonra da yaşamını kaybetmesine asla izin vermemeliydik.
 
Arkadaşlarım bana olanların benim suçum olmadığını söylüyorlar, ama aramızdaki anlaşmayı, bozduğumuz o anlaşmayı düşününce, payıma düşen suçun ne denli büyük olduğunu ayrımsayabiliyordum. Dostluğumuzu ve bir dostumuzu sadece bir parti uğruna mahvetmiş olduk.
 
Peter’ın tüm canlılığıyla, gülümseyerek kapıdan girip bizi selamladığını görmek için neler vermezim!...
 
Bazen insan, iyi bir dost olmanın ne gibi büyük sorumlulukları da beraberinde getirdiğini göremiyor.
 
Ama ben artık biliyorum, bir dostluğun ve yaşamın kendisinin şakaya gelmeyecek kadar ciddi, her an sonsuza dek kaybedilecek kadar narin olduğunu…



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın sevgi ve arkadaşlık kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sevginin Gücü

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yaşam Nedir?
Bırakıp da Gidene

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Seni Sevdim Diye [Şiir]
Aşk Sen Yalancısın (Aşk) [Deneme]
Yalan Dünya [Deneme]
Kayserideki Konyalıya [Deneme]
Dünya Boşluğa Bırakılamaz [Deneme]
Özlediğim Aşk [Deneme]


fırat kimdir?

1980 izmir doğumluyum ortaokul mezunuyum şuan siirtet askerim (teskereciyim) yazı yazmayı seviyorum beni izedebiyata üye yapan ve burayla beni tanıştıran irfan arkadaşıma teşekkür ediyorum hayatı vede insanları çok seviyorum.

Etkilendiği Yazarlar:
kitap okumak yazı vede şiir yazmak , bilgisayar kullanmak / cezmi ersöz , ayşe kulin vede arkadaşım irfan çil


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © fırat, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.