..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Cumhuriyet fikir serbestliği taraftarıdır. Samimi ve meşru olmak şartıyla her fikre saygı duyarız. -Atatürk
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Kesinlikle Karşıyım! > Polat Akyurt




18 Eylül 2003
Buyrun Demokrasiye!  
Polat Akyurt
Demokrasi sınırsız özgürlükler anlamına gelmemekle beraber...


:BJDH:
Demokrasi sınırsız özgürlükler anlamına gelmemekle beraber, Laiklik kavramıda Din ve Devlet işlerinin birbirinden ayrılması demek değildir. Din devlet işlerinden ayrılır fakat devlet din işlerinden ayrılmaz. Çünkü devlet azınlıkların ve inanç farkı olan vatandaşlarını korumakla ve gruplar arasında adaleti sağlamakla yükümlüdür. Son zamanlarda bu özgürlük istiyoruz, demokrasi istiyoruz diye bağıran tayfa iş kendilerine geldiği zaman "bu ülkenin %99' u müslüman" deyip kendi isteklerini değişmez bir dayatma biçiminde sunuyor. İstedikleri tek taraflı demokrasi. Ayrıca ülkemizin istatistiki verilere bakılırsa %99'u müslüman değil maalesef. Benim şahsi düşüncem ise ülkemiz dünya yüzeyindeki en inançsız toplum. Çünkü sokakta kime sorarsanız Elhamdurullah müslümanım diyor fakat bunu söyleyenlerin çok yüksek oranı Kur-anı Kerimi okumamış. Namaz, Zekat vb. görevlerini yerine getirmiyor ve müslümanlık tarihi üzerine hemen hemen hiçbir bilgisi yok. Düşünün ki bir toplumda hemen hemen herkes bir dine mensup olduğunu iddia ediyor fakat gereklerini yapmıyor ve din hakkında kulaktan dolma bilgilere sahipler. "İlginç"

Türban meselesine gelince; sokakta, çarşıda, pazarda istediğin şekilde giyinebilirsin (mutlaka bununda belli kuralları var toplumu rahatsız edecek şekiller dışında çıplak dolaşmak vs.) Ama nasıl Cumhurbaşkanlığı protokolüne kot pantolon ve tişörtle gidilemeyecekse, Türbanla, şalvarla, haşemayla gidilmez bunda anlamayacak bişey yok. Ama bu gibi demogojiye meraklı kesimin devamlı, işte kadıncağız inancı dolayısla istediği gibi giyinemeyecekmi sözleri artık miğde bulandırmaktadır. Bu ülkede kimse inancı dolayısıyla veya etnik farklılığı dolayısıyla hakir görüldüğünü zannetmiyorum. Ama camiden çıkan insanların uzun saçlı bir gence tacizde bulunduğunu, ramazanda oruç tutmama özgürlüğünü kullanmak isteyenlerin dövüldüğünü çok gördüm. O yüzden el insaf biraz...



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın kesinlikle karşıyım! kümesinde bulunan diğer yazıları...
Homoseksüellik Cinsel Sapkınlıktır
Cenabetullah

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Tespit - 2
Aşk Şarkıların Büyük Üstadı
Tespit - 1
Şakaydı Gerçek Oluyor!
Asmalı Konak
Truva'yı Kaçırın!
"Popstar"
Enverin Ülkesi
Kü-çük Manda
Sizde Ampul Kafalımısınız!

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Kelime Oyuncakları [Şiir]
Nefret Ettim [Şiir]
Sevmedim [Şiir]
Mutluluk [Şiir]
Bunun Gibi Birşey [Şiir]
Biri Daha... [Şiir]
Asildiler [Şiir]
Git [Şiir]
Aşk Konuşmayalım [Şiir]
Defolun! [Şiir]


Polat Akyurt kimdir?

Kendimden bahsedecek kadar tanımıyorum kendimi. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Etkilenmek degil sevmek diyelim. Dostoyevski, Nazim Hikmet, Ozdemir Asaf, Oktay Rifat, Rifat Ilgaz, Atilla Ilhan


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Polat Akyurt, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.