..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Kötü insan korkuya itaat eder, iyi insan sevgiye. -Aristoteles
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yüzleşme > Sevil Pınar




26 Ağustos 2003
Teşhis  
Sevil Pınar
Bir zencinin esaretinde yaşıyordum… kaçanları yakalamak için kollar çıkıyordu (göğüs)kafesimden. Kulağımda hep bir çığlık vardı, kimin olduğunu bilmediğim… Gözlerimin ucunda bir yazı, aklımda herşeyimde bir düş… Düş-mek’ten düşleme


:BDGG:
    Bir yerden başlamak gerekli diye düşündüm, düşümde gördüm kendimi düşümdeymiş gibi olamadım kendim olamadım kısacası kendimi düşte yaşadım. Dikkatim başka yerlerde değildi, dikkat etmiyordum hiçbir şeye. Sadece halimi anlatamayışım hasta ediyordu beni. Ben zaten hastayım, sandığımdan daha hasta daha aptalca…

    Bir zencinin esaretinde yaşıyordum… kaçanları yakalamak için kollar çıkıyordu (göğüs)kafesimden. Kulağımda hep bir çığlık vardı, kimin olduğunu bilmediğim… Gözlerimin ucunda bir yazı, aklımda herşeyimde bir düş… Düş-mek’ten düşlemek değildi benimkisi. Düş(le)-mek’ten düşmekti!
     
    Kış güneşinde bile eriyebilecek adi bir mumdum. Bana kadın diyorlar, gerçekten kadınım. Onların dedikleri gibi kafa koparırmıyım bilmiyorum ama, kafam kopmaya hazır beklerim.
     
    Aynaya baktığımda simsiyah gözlerim vardır, çok anlamsızdır, çehremde yüzerler öylece. Şaşı bile olabilirim şaşılığımdan farketmemiş olabilirim bunu…
     
    Ellerim vardır, yazar ne yazdığını bilmeden. Bilmez ama bazende ellerim yazdırır. Umudum varmıdır hiç öğrenemedim ama dedim ya düşlerim vardır, belkide yalnızca düş sandığım.
     
    Yeterince kişiseldir bunlar…bunlar anlatılmaya bile değmez aslında yine de bir yerden başlamak lazım.
     
    Bazen anlamsızlaşırım tepeden tırnağa bazen düş sanırım yaşadıklarımı ama aslında düşlerimi yaşadığımı savunurum…ımm nasıl diyorlar; Ben hastayım! Eklemlerimdeki gıcırtı kadar tırmalar düşlerim yaşantılarınızı. Konuştuklarımda size ait birşeyler bulamazsınız fazlasıyla kişiselim…Kişi olmayabilirim.
     
    Beni tanırmısınız bilmem ama sizi görmüş olabilirim ve düşünmüş… Size hapsolmuş olabilirim ben olamamak kadar. Sözlerimin özrü olmaz ama özürlü sözler olabilir bunlar ne de olsa hastayım, hasta olduğumu düşünebileceğiniz kadar. Yani hastalığım sizinle sınırlı. Ve yani siz kadar hastayım.
     
    Yine de bir yerden başlamak lazım birşeylere. Ben birşeylere yeni başlayabilecek kadar yokum. Yokolana kadar da başlayamam birşeylere. Nasıl diyorlar?.. Ben hastayım!!

.Eleştiriler & Yorumlar

:: düş
Gönderen: bülent kurt / ankara
1 Ekim 2003
düş en gerçek olan ama vazgeçilmez olupta hiç gelmeyen. düş hep içinde en mutlu olduğumuz ve asla içinde varolamayacağını bildiğimiz en güzel rüya..




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yüzleşme kümesinde bulunan diğer yazıları...
Siz Bayım!
Beklemek
Bir Dilek Tut (benden) Olsun!
Sesler
Evc-i Yalnızlık

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Toprak Telefon Edecek Diye Beklenir mi?
Rüyalar yada Kabus

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
O'ydu.. [Şiir]
Hayat [Şiir]
Eğer Varsa [Şiir]
Gece [Şiir]
İz(ler)! [Şiir]
Giden-sen! [Şiir]
yol ve (ben)sen [Şiir]
An [Şiir]
Konuşmaya Susar Birileri II [Öykü]
Minel [Öykü]


Sevil Pınar kimdir?

herşeyden önce bir okurum, yazmak hasbel kader bir kurtuluş hayatımda.

Etkilendiği Yazarlar:
ne edebi, ne de ebedi etkilere inanırım! Sadece sevdiğim yazarlardır; Roland Barthes, Oscar Wilde, Broutigan, Borges, Boris Vian, Kafka, Edgar Alen Poe, Duglas Copland, Hakan Günday, B.Brecht, Ferit Edgü, İhsan Oktay Anar


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Sevil Pınar, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.