..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Kitabının bir kopyasını gönderdiğin için sağol. Onu okumakla hiç zaman yitirmeyeceğim. -Moses Hadas
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > özgür durmaz




13 Ağustos 2003
Yalnızsınız  
özgür durmaz
Kitaplarımızın son cümlesinde Tanrı olduğunu varsaydık, aynı ilk cümlesinde olduğu gibi.Ama aslında ikisinde de yalnızca ölüm var.Ölüyken dirildim...ve diriyken öleceğim.


:BACH:
Bugün ne varsa; milyarlarca insanın herbiri neler yaşıyorsa teker teker, neler varsa akıllarını karıştıran, ne görüyorlarsa, ne duyuyorlarsa ve her neye inanıyorlar ve avuç açıyorlarsa hepsi o elmanın koptuğu gün başladı..O gün başladı bu yazılabilecek en iyi roman yazılmaya..Sonu belli olduğu halde okunan en heyacanlı roman..Ancak bütünün parçaları anlamlı kıldığına ve bu yüzden hiçbirşeyin bitmeden anlamını bulamayacağına inanan eleştirmenler haklı çıktılar..Sonunda ölüm olduğunu farkedince özümsedi bütüm anlamı okuyanlar..Hayatın ölürken bir film şeridi gibi gözlerinin önünden akıp gideceği efsanesi bunu ancak ölürken görebilecekleri için hep bir efsane olarak kaldı ..Ve mümkün olan herşeyin, o elmayı elinde hırs ve korkuyla tutan insanoğlunun kötülüğü sayesinde mümkün olduğunu unuttular.İnsanoğlu unutmakla başladı...
En az bulunan şeyin en değerli şey olduğuna inandık hep..Ve bu da zaten hep daha çok istememizden; kalplerimize en güzel sözleri fısıldayan hırsın çekiciliği yüzünden oldu..Sevgiyi en yüksek kademesine koyduk bu yüzden değerli şeyler listemizin.Ve işte bu yüzden sevgimiz bile çamura, en değerli şeyler listemizin son sırasındaki iğrenç balçığa battı boğazına kadar..
Belki de Tanrı olmak istediğimiz için inandık Tanrıya.Çünkü o biz değildi ama en azından biz onu tanıyorduk.Onun suretiydik biz..Başka nasıl kurtulabilirdik sonsuzluğun ağırlığı altında ezilmekten; hiçbirşey ifade etmemekten..Kitaplarımızın son cümlesinde Tanrı olduğunu varsaydık, aynı ilk cümlesinde olduğu gibi.Ama aslında ikisinde de yalnızca ölüm var.Ölüyken dirildim...ve diriyken öleceğim.yapayalnızım kafamın içerisinde; özümde, düşüncelerimde tek bir kişi bile yok ve olamaz benden başka.Oraya soktuğum herşey ben olurlar, aynı tanrının da ben olduğu gibi.Sesler, görüntüler, yaşanmışlar, herşey...Yalnız olmadığını söyleyen kim varsa yalan söyler bu dünyada..
Yalnız geçmiş ve gelecek vardır.Birileriyle birşeyler paylaştığımız tek zaman ise sadece ve sadece "şimdi"dir..Yani hiç olmayan bir zaman aralığı.Zaman çizgisinde geçmiş ve geleceğin tam ortasında tek bir noktadan ibaret olduğu varsayılan, arada kalmışlığı yüzünden sonsuza dek küçülerek yok olmuş bir nokta..Dilimizin bizi aldattığı bir kip, bir görünüş...Zamanı anlayamayan beyinlerimizin onu günlük hayatımıza sokabilmek için uydurdukları bir kalıp...Ve dilimizdeki pek çok aldatıcı kalıp gibi değişmez bir gerçek olarak düşüncelerimizde yerini tutmuştur şimdiki zaman..Dillerinde bu tür bir ayrıma yer olmadığı için evreni farklı gören topluluklar vardır.Zaman görelidir ve biz sadece bu sebepten dolayı yalnız olmadığımız hissine kapılabiliriz.Biz sadece bu sebepten dolayı evrenin yanlış bir görüntüsüyle yüz yüze kalır ve dolayısıyla kendimiz de olduğumuzu zannettiğimiz kişi olmayız.Çünkü biz olduğumuzu varsaydığımız yerde değilizdir; yani şimdiki zamanda.Sadece soyut anlamlar barındıran ve sadece biz düşünebildiğimiz sürece değer kazanan başka bir yerlerdeyizdir aslında..Kafamızın içindeyizdir; geçmiş ve geleceğin gerçek oldukları tek yerde.Varsayılan şimdiki zamanın düşüncelerimizdeki yansımalarında...Ve işte bu farkediş anında yapayalnız kalırız..Çünkü birlikte olduğumuz herkesin de kendi içerisinde olduğunu, yani aslında birlikte falan olmadığımızı, yapayalnız olduğumuzu farkederiz.Görürüz ki geçmiş bize aittir ve biz de geleceğe, şimdi ise kimseye..



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yıkılsın Dünya
Seni Beklemeler
Dervişin Yolu
Anlamsız

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Sus [Şiir]
Biten Gün [Şiir]
Gangster ve Böcek ve Gudubet ve Dev [Öykü]
Kova [Öykü]


özgür durmaz kimdir?

Kelimeler beynimin kıvrımlarından geçiyor. İki satır yazıdan daha iyi ne anlatabilir insanı. .

Etkilendiği Yazarlar:
Poe, Dostoyevski, F.Herbert, Yaşar Kemal,Orhan Pamuk.


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © özgür durmaz, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.