..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Hiçbir şey insan kadar yükselemez ve alçalamaz. -Hölderlin
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Sanat >




4 Ağustos 2003
Bâb-ı Neva  

NEY, ses yapısı itibariyle insan sesine çok benzer..Hayat hikayesi de benzeşir İNSAN ile..İkisi de ayrılmıştır VATANINDAN.


:BCHE:
Musikî hüşyar gönüllerin ortak dilidir bence.Edebiyatla kardeştir ama dil kadar uğraştırmaz insanları.
Vermek istediğini herkese verir.Ama alanlar kendi çaplarında alırlar.
AMA HERKES MUTLAKA 'bişeyler' alır ondan...

Musikişinaslara günümüzde ihtiyaç var.
Her değerin bayağılaştırıldığı 21.asrın insanı 'yeni' şeyler denemek yerine 'eski' nin o büyülü atmosferine dilbeste.Hele de musikî ile içiçe olanlar bunu çok iyi bilirler.


'Ney'....Musiki kapısının özellikle de Türk Ekolünün değişmez,vazgeçilmez,gözardı edilemez enstrümanıdır .

Hatta 'eskiler' ona ENSTRÜMANLARIN ŞAHI derlerdi.Halâ da derler....

Ses yapısı itibariyle insan sesine çok benzeyen ve bu yüzden olsa gerek TEKKELERDE KURAN-I KERIM ile beraber asılan yegane varlıktır "NEY".
Çünkü her ikisi de direkt olarak insana hitap ediyor.

"NEY" i en çok Mevlâna Hazretleri geliştirmiştir.Günümüzde kullanılan NEY altısı önde biri arkada olmak üzere toplam "yedi" delikli bir alettir.

Mevlâna Hazretleri yedinci deliği kendisi açmıştır!
Ve bu "yedi" rakamı Mevlâna için çok anlamlıdır..
O`na göre insan ve ney aynı hasreti paylaşırlar.
Bu yüzden NEY ve İNSAN sesleri benzer frekanstan çıkar.

"NEY" otağından, yuvasından ayrılmış bir kuş gibidir ve İNSAN da Gerçek Vatanından (Elest Bezminden) dünya kafesine kapatılmıştır.

NEY üflendikçe vuslat hasreti ile çığlık çığlığa ağlar..Gerçek Neyzenler de bu ağlamalara kendi bezmlerinde dem tutar ve onlar da ağlarlardı.Şimdi ise ne idüğü belirsiz garip insanlar NEY`i ağlamalarıyla başbaşa bırakıp onu zevk-ü sefa aracı yapar hale geldirler.

01.08.03
saat:15:20 ....ankara

SON SÖZ:
Dilerim benim gibi bir acemi de eski'meyenin yolunu tutar ve Ney'in hakkını verir.

daha geniş bilgi için :

http://www.sarper.com.tr.tc
http://www.yekpare.org
http://www.turkmusikisi.com



.Eleştiriler & Yorumlar

:: O hâlâ sade....
Gönderen: Elçin Orhan / Aydın(Türkiye)
17 Ağustos 2003
İnsanlar çığlık çığlığa, ney çığlık çığlığa hep yaralar ney sesi yüreğimi, insan ve ney kardeş kesinlikle :)) ama tek yumurta ikizi değiller insan sözlerine riya karışıyorda ney ise hâlâ sade hâlâ içten o yine derinden... Sevgi ve Saygılar... Verdiğin bilgiler için teşekkür ederim ...




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Mektubum YaLnıZ Sanadır EY SULTAN !!
yoksa siz hâlâ inanmıyor musunuz?!
Nankör müyüm,neyim?!
Nokta koydum virgülümün başına
Özdenören'e

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Seni Seviyorum [Şiir]
gözyaşı'na.. [Şiir]
Ayrılış varsa bu şehirden, [Şiir]
kendimden kaçışın adıdır azap [Şiir]
bak kanamıyo artık [Şiir]
Sahi, ölüm sadece bana mı ?!! [Şiir]
Güle güle.. [Şiir]
Karanlıktan Maviliğe Kaçış [Şiir]
selam ANNE,selam Merhamet! [Şiir]
kurtuluş [Şiir]


kimdir?




yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © , 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.