Kötü insan korkuya itaat eder, iyi insan sevgiye. -Aristoteles |
|
||||||||||
|
Belki de oldu da dili varmadı Beytullah Dede'nin... En trajik oyununu oynadı O'na felek dediğin Önce eşi eridi gözleri önünde Eridi beyni, kıvrıldı kolları, dili kesildi, eridi Milyonda bir rastlanan hastalığın pençesinde... Ardında bir kız, iki oğlan... Beytullah Dede dul, çocuklar yetim Fakirlik de vuruyordu bir yandan Zekiydiler, oğlanlar okudu Allahtan... Mühendis çıktı oğlanlar, İyi de iş buldular bir şirkette üstelik. Herşey düzelmişti, emekliliğin güzel günleri... Büyük oğlanın Çin'den getirdiği porselen takımları, Kızkardeşin en lüksünden çeyizleri... Kızı evlendirdi Beytullah Dede Kolaylaştı geçimleri... Otuzuna gelmeden erimeye başladı Büyük oğlanın beyni de annesi gibi İki-üç sene geçmeden de öteki... Kaskatı kıvrılmaya başladı parmakları Dilleri dönmez oldu derken... Sonra da kendi işlerini kendileri göremez... Yemeği yaptı Beytullah Dede,doyurdu, Evi sildi, oğlanların altını aldı Acı, üstüne koydukça koyuyordu Yine de Allah'a şükrediyordu... Baktı olacak gibi değil evlendi Şişman, yaşlı, titrek elli bi hanımla Hanım, bir iki tökezlenince elindeki fincanla Beytullah Dede, onu da aldı sırtına... İki torunu oldu kızından Bir de kuş aldı derdinden anlayan Ona anlattı içine gömülü çaresizliğini Kaldıramadı bu derdi, öldü gitti aniden Kuş ölünce başladı dertler yeniden Küçük oğlan da yatalak olduğu gün Kızında da başladı aynı belirtiler Anadan çocuklarına geçiyordu genlerden... Çok yaşamadı büyük oğlan, kurtuldu Arada dışarı çıkıyordu sendeleyerek küçük oğlan Ama merdivenler sorundu her seferinde Evini sattı, asansörlüye taşındı Beytullah Dede. Damadı kızına bakamıyordu, torunlar küçüktü Alt katındaki daireyi kiraladı, çekti aldı kızı Ama kirayı ödeyemez olunca Çaresiz geri taşıdı kızı evine Taşıdı dediysem, sırtında taşıdı O "kuşçağız" haliyle... İlk eşi ile oğlanın ardından Midesinde başlayan sancı Son zamanlarda azdı da azdı Doktorlardan aldı acı haberi Ve içine gömdü yine kederi Beytullah Dede, kanserdi! Kim bakardı oğlanla kıza? Kolaymı hergün git gel kemoterapiye... Sustu... Sustu... Sustu! İki sene sürdü ağrıları Bir şey yiyemez olunca Ve verince bir ayda ondört kilo Yattı hastaneye çaresiz. İçine çöreklenen ahtapot Kök salınca içine dört koldan Safra kesesine ulaşamadı doktorlar Tekrar kapatıverdiler karnını... Morfinin dozu, hergün Arttıkça arttı... Ama o hala oğlunu sayıklıyordu Bir aydır yerinde kımıldamamıştı Delindi sırtı, çürüdü etleri... Yemek bile yapamıyordu analığı Eli temizliğe ermiyordu, koktu evleri... Babasının kendini bıraktığını sandı ve... Küstü hayat küçük oğlan Öldüğünü söylemediler Beytullah Dede'ye... Acıdan "Al beni Allahım" diye Ağladı Beytullah Dede, uzanmış göğe kolları... Velhasıl... Çok yaşamadı Beytullah Dede de Söylememiştiler ya o biliyordu Son zamanlarında söyleniyordu: ''Öbür taraftan oğlu, onu çağırıyor'du'' Kendini bilmiyor şimdi kızı Ama otuzuna gelince öleceğini Çok iyi biliyor çocukları... Hangi kalem anlatabilir bu katmerli acıyı? Son günlerinde hastanede komşusu Sinan baktı Beytullah Dede'ye... Ermişti sanki dedi, cennetlikti... Ermiş mi ermemiş mi bilmem ama... Beytullah Dede, bu dünyada çok çekti Hayatımızdan bir yıldız kaydı geçti...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © SÜLEYMAN GÜNER, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |