Gerçek sanat, gizlenmesini bilen sanattır. -Anatole France |
|
||||||||||
|
Hayatımın zaman şeridinde hatırlamasam da olur dediklerimi zaten hep pas geçmişimdir. Peki yaşarken "Pes artık, bu kadarı da fazla dediklerimi ne mi yaptım? Söyleyeyim öyle bir öteledim ki gerinin ta gerisine, ötenin daha da ötesine hani kendin kıyı köşe saklayıp sonrası koyduğun yeri unuttuğun gibi. Bir tanıdığım, "unutursam affederim, hatırlamam lazım ki nefretim soğumasın" demişti. Nefreti sıcak tutmak ne kadar korkunç. Yaşanmış bitmiş bir şeyi taze tutmak neye benzer biliyor musunuz; "bozulmuş, kokmuş bir yiyeceği derin dondurucuda saklamak" misali. Her gün sofraya getirmeyeceğiniz bir yiyeceği mikrodalgada ısıtır mısınız, elinizi dahi sürmeden açıkta soğutup, yeniden buzdolabında saklar mısınız? Boşuna hafıza rafınızı işgal etmesin unutulası anılar atın, dökün, boşaltın ne var ne yoksa. Bu davranış biçimi itelemek, ötelemekten de etkili. Eskilerin sözlerinden biridir "temcit pilavı gibi getirme önüme", diye. Kötü anılarımızı tekrar tekrar ısıtıp gündeme getirmek ruh sağlığımızı olumsuz etkilemekten başka bir işe yaramaz. Kaldı ki yiyecekler bile tekrar tekrar ısıtılınca hem kendi bozuluyor hem de midemizi bozuyor. Güzel şeyler düşünelim, güzel olsun her şey. Hayat, tatlandırınca anlamlı.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Aysel AKSÜMER , 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |