Sevginin bulunmadığı yerde us da arama. -Dostoyevski |
|
||||||||||
|
babam babası olan bütün çocuk babaları gibi upuzun zaman bir yerlere gider bir yerlerden gelirdi zembilinde portakallar olurdu portakallarda dilimler böler böler bize uzatırken aslında babası olmayan bütün çocuklara verirdi portakal kokan elleriyle saçlarımızı severdi... benim babam elinde iğne iplik dökülen düğmelerimizi diker, çoraplarımızı gözerdi kar yağarmış, yağsın, bu Tanrı’nın işi babam bizi hiç üşütmezdi üşüdük dediğimizde üşüdüğümüz yerden öperdi... benim babam her şeydi kocaman gözleriyle dünyayı gözler karıncalara ekmek kırıklar kuşlara yem dökerdi nerede dalı kırılmış bir ağaç görse kırılan yerine merhem sürerdi sanırdık ki ağaçlar bu yüzden yeşerdi... benim babam virgüle benzerdi bütün olumlu cümleleri peşpeşe dizer her cümle arasında eğilip eğilip hem hiç görmediği Tanrı’ya hem bizler için dua ederdi aslında babam bizim gözümüzde Tanrı gibiydi... benim babam, öyle minicik değil kocaman bir dağa benzerdi, devdi hiç eksik olmasa da başındaki duman etekleri altında annem ile civcivlerini saklar, kartallara yedirmezdi hiç eksik olmadı kapımızın kilidi... benim babam çiftçiydi, toprağı eşeler durmadan tohum ekerdi benim babam sadece çiftçi değil, dülgerdi esen rüzgara karşı tahta çakar, tuğla örerdi işte bu yüzden, gitti gideli pencereleri yağmurlu evimizin duvarında asılı duruyor resmi uzanıp uzanıp oradan tutuyor nasırlı elleriyle ellerimizi şimdi!...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Tayyibe Atay, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |