..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yalnızca hava, ışık ve arkadaşın varsa hiç üzülme. -Goethe
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Varoluşçuluk > Tayyibe Atay




10 Ocak 2004
Kediler  
Tayyibe Atay
Kendisi anne olamamıştı ama anne olan sokak kedisine iyilik yapmıştı hiç değilse!..O’da bir tanrı sayılabilirdi artık!..


:DICE:
“Pisi,pisi!..” diyerek seslendi komşu kadın, sokak kapısını açarak. Ben pencerede!.. Ne kadar kedisi varsa koşup geldi mahallenin... Sokakları getirdiler kadının ayakları dibine miyavlayarak... Çöp kutularını,açlığı,ekşimiş yemek kokularını,köpeklerle girdikleri kemik kapma mücadelesinde aldıkları yaraları,yaşama savaşını,korkuyu,üşümüşlüğü,göz merceklerine sakladıkları yıldızları,fosforu,fare kokan ağızlarını;hem vahşi hem cana yakın yanlarını, pireli kürklerini,kürklerinde taşıdıkları akıl almaz yumuşaklığı,renkleri... Homurdanarak eğildiler önlerine atılan yemek üzerine...Kapıp kaçmaya hazır hırsız yanları öylesine belliydi ki;en cılız olanı ispatladı bunu!..
Kadının kedilere ne verdiğini kestiremedim ama;et yemeği olmalıydı.En cılız kedi,en kocaman parçayı kapıp kaçtı,biraz ötedeki duvar dibine...Öyle hızlı yedi ki kaptığı parçayı;bir yenisini alabilecek zaman bile bulabildi kendine...
İkinci parçayı da yedi bitirdi hemen....Şaşırdım biraz!Hem en çok o yiyordu,hem en zayıfları o idi!..Oysa, en çok yiyenin,en şişman olması gerekmez miydi?Bu tezat karşısında düşünmeye başladım.Zihnimde bir yığın teoriler,varsayımlar,olasılıklar üretiyordum ama hiçbiri, bu soruma yanıt olamıyordu...Sonunda yavruları olduğuna,onları yaşatmak için emzirdiğine,bu yüzden zayıf kaldığına karar verdim.Bu karara varmış olmak,tuhaf bir acı verdi içime...Sanki bir kova kaynar suyun altında yandığımı hissettim..Erkek değildim ama bıyıklarım terledi birden...Ve üç yaş daha ihtiyarladım...
Dünya üzerinde yavru sahibi olan onlarca insan,onlarca kuş,onlarca kedi,köpek,yılan,köstebek,ceylan,balık geldi aklıma...Nasıl bir şeydi ki annelik;böylesine özveriyi körükleyen,kendini bitiren yaratıklar haline getiriyordu anne olan varlığı!..Bence gelecekte varolma adınaydı hepsi!..Annemi,anneliğimi düşündüm sonra...O olmasaydı ben;ben olmasaydım çocuklarım olmayacaktı.Çocuklarım!...Yaşadığım olumlu yada olumsuz tüm zamanlara onlar için katlanılmıştı şüphesiz.Acılarımı gülüşlerinde unutmam,dertlerime yüzlerinde sünger çekmem,umudu yüreğime akıtmam onlara sahip olduğum,anne olduğum için değil miydi?Bu açıdan bakılınca;anne olan bu cılız kedi ile aramda bir fark olmadığını anladım.Anne insan,anne kedi,anne kuş!.. Tüm canlılarda anne olabilmek,tanrı olabilmekle eşdeğerdi bence...Yarının yapıtaşlarını zamanadöşeyen;döşerken yorulan,kendini tüketen,sevgi dağıtan,koruyup kollayan,bağışlayan,onaran,hayatı yenileyen yanıyla anne;tanrının ta kendisiydi!..
Kedilere “pisi pisi!..” diyerek dolapta ekşiyen yemeği onlara veren kadın,bunları düşünmüş müydü acaba?Hiç sanmıyorum!..O,ekşiyecek bir başka yemeği pişirmek için tencere yıkıyor olmalıydı şimdi.Adım gibi biliyordum bunu!..Oldukça zengindi ama, onun zenginliği kendine ve ekşiyen yemeklerini yiyen kediler içindi yalnızca...Eşinden kalan variyetini,anne olmanın tadına varamadığı için,yardıma muhtaç öteki insanlara yardımdan uzak bu şekilde değerlendiriyordu.Kendisi anne olamamıştı ama anne olan sokak kedisine iyilik yapmıştı hiç değilse!..O’da bir tanrı sayılabilirdi artık!..
Açlıklarını bir nebze olsun bastıran kediler;geldikleri sokaklara doğru dağılıp gittiler...Ben cılız kediyi izlemeye devam ettim.Camları kırık,bacası uçmuş,saçakları dökük eski bir evin, çizeme arasından girdi içeriye...Hava soğuk,kar yağıyordu...Memelerinde biriken sütü üşümesinler,ölmesinler diye yavrularına veriyor olmalıydı şimdi...Kendisi üşüyerek,kendisi ölerek ama!...
Yerimden kalktım;içimi yakan biber bir sızı,gözümde yaşlarla...Sendeleyerek lavaboya doğru yürüdüm.Yüzümü yıkamak,bu kötü ruh halimden kurtulmak,kendime gelmek istiyordum.Musluğu açtım;sular kesikti!..Küfretmek yerine,daha çok ağlamaya başladım..


.Eleştiriler & Yorumlar

:: :))
Gönderen: bekirmore / Antalya/Türkiye
28 Haziran 2006
gülümsedim aklıma bir şey geldi eskiye gittim eline sağlık kalbine sağlık şiirlerine de baktım öylesine baktım ama zamanım olunca derinlemesine bakacam iş var sende bence kal nasıl kalmak istiyorsan




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ardışık
Hortum
Karanlığa Doğru
Sağdan Yürü (!)

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Araba [Şiir]
Bizim Otobüs [Şiir]
Masa 2 [Şiir]
Bostan [Şiir]
Pezoooo [Şiir]
Köprü [Şiir]
Tavşan [Şiir]
Ötanazi [Şiir]
Damlacıklar 4 [Şiir]
İçsel Haber [Şiir]


Tayyibe Atay kimdir?

Yeni şiirin,uzun yıllar yazmama rağmen yeni şairiyim. İnternet ortamı sayesinde okuyucu önüne çıktım henüz. Ne kadar şair olduğumun yanıtını ise okuyucuya bırakıyorum. Bayan yazarların çok az olduğu bir ülkede,duygu ve düşüncelerimi,şiirin ruhu okşayan ,elleyen tarafıyla anlatmaya çalışıyorum.

Etkilendiği Yazarlar:
Ahmet Arif,Behçet Necatigil,Nihat Behram...


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Tayyibe Atay, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.