..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Herşeye imgelem karar verir. -Pascal
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Gelecek > Ahmet Zeytinci




4 Şubat 2021
Zenginler Kıyamet Gününe Hazırmış  
Ahmet Zeytinci
Kıyamet olayı Cenabı Allah'ın takdiri ve dilemesi ile olacak olan bir olaydır. Bunun ile ilgili ayet ve hadisler gayet açık ve nettir. Bu konu ile ilgili tartışmalarda abes, yersiz ve gereksizdir, spekülasyondan öteye geçemez. İşte size ayeti kerime, ''İnsanlar sana kıyamet saatini soruyorlar. De ki: "Onun ilmi ancak Allah'ın nezdindedir. Ne bilirsin belki kıyamet yakında olur." (AHZAB/63) Başka bir ayet yine ''Göklerin, yerin ve her ikisi arasındakilerin hükümranlığı kendisine ait olan Allah'ın şanı yücedir. Kıyâmet saatinin bilgisi de yalnız onun yanındadır. Siz sadece O'na döndürüleceksiniz.'' (ZUHRUF/85) Peygamberimiz Hazreti Muhammed sav.'de kıyamet hakkında mealen ''Siz ne kadar bilgi sahibi iseniz ben de sizden fazla bir şey bilmiyorum.'' demiştir.


:HCE:
Türkiye'nin en çok satan gazetelerinden birinde, hemde magazin ekinde bu başlığı görünce, bayağı şaşırdım. Sizi bilmem ama, bana gülsem mi, ağlasam mı diye bir düşünce geldi ilk önce. Alt başlıkta ki kısa notlarda şöyle devam ediyor. ''Garip ama gerçek, dünyada son derece itibarlı isimleri olan bir grup zengin harıl harıl ''Kıyamet Gününe'' hazırlanıyor. Küresel ısınma, Trump'ın iş başına gelmesi, terör derken Silikon Vadisinin en üst düzey yöneticileri kıyametten kaçmak için Pasifik adalarından arazi alıyor, gıda depoluyor, hatta okçuluk öğreniyor! Dünyanın sonunda trafiğin tıkanacağını düşündüğü için motosiklet alanlara kadar ne kadar tuhaflık ararsanız hepsi var.'' Hürriyet Gazetesi






Bu haberleri yazanlara bir lafımız yok lakin olayların kahramanları herhalde bizim ile ya dalga geçiyorlar ya da aklımızın ayarları ile oynamaya çalışıyor arkadaşlar. Bu olayı bu şekle getirenler, yani tutup da kıyamet kopacak diye adalardan arazi alanlar ve garip davranışlara kalkanlara pes doğrusu demekten başka söyleyecek bir kelime bulamıyorum...






Kıyamet olayı Cenabı Allah'ın takdiri ve dilemesi ile olacak olan bir olaydır. Bunun ile ilgili ayet ve hadisler gayet açık ve nettir. Bu konu ile ilgili tartışmalarda abes, yersiz ve gereksizdir, spekülasyondan öteye geçemez. İşte size ayeti kerime, ''İnsanlar sana kıyamet saatini soruyorlar. De ki: "Onun ilmi ancak Allah'ın nezdindedir. Ne bilirsin belki kıyamet yakında olur." (AHZAB/63) Başka bir ayet yine ''Göklerin, yerin ve her ikisi arasındakilerin hükümranlığı kendisine ait olan Allah'ın şanı yücedir. Kıyâmet saatinin bilgisi de yalnız onun yanındadır. Siz sadece O'na döndürüleceksiniz.'' (ZUHRUF/85) Peygamberimiz Hazreti Muhammed sav.'de kıyamet hakkında mealen ''Siz ne kadar bilgi sahibi iseniz ben de sizden fazla bir şey bilmiyorum.'' demiştir.






Bir kere şunun tespitini yapalım önce, kıyamet insan eliyle oluşacak bir olay değil. Ha şu olabilir çok şiddetli bir dünya savaşı çıkar ve bu savaşta da nükleer silahlar, her türlü kullanımı yasak olmasına rağmen kullanılabilir yine de dünyada ki bütün insanların yok olacağını düşünmek biraz hayalperestlik olacaktır kanımca. Çok geniş çaplı bir dünya savaşını da hiç bir devletin isteyeceğini aklımın köşesinden bile geçirmek istemiyorum.






Adam okçuluk eğitimi alıyormuş ya bakar mısınız? Herkes ölür de üç yüz dört yüz kişi kalırsa dünyada ok ile ceylan ve geyikleri avlayacak belki de... İyi bir geyik ve ceylan muhabbeti de yaparlar geyikle ceylanları da avladıktan sonra kulübelerinde ki ayı postlarının üstünde. Ben ne yapayım şimdi zenginleşmek için. Hemen gideyim seri Milli Piyango Bileti alayım da büyük ikramiyenin bana çıkması için dua edeyim, büyük ikramiye bana çıkınca da hemen gidip Karayiplerden bir ada alayım kendi çapında, bütçeme uygun. Oklarımı da iyi bir okçudan şimdilerde yaptırmaya başlasam fena olmaz. Allah'ım sen bunları başımızdan eksik etme Yarabbi sonra ne kadar zorlanırız konu bulmakta, perişan oluruz vallahi. Hepinize en derin sevgi ve saygılar...



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın gelecek kümesinde bulunan diğer yazıları...
Red Kit Bile Bıraktı Bu Sigarayı Siz mi Bırakamayacaksınız

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Alman Emeklileri - Türk Emeklileri
Maraş Dondurmacıları ile Baş Etmenin İncelikleri
Bir Bardak Suda Fırtına Kopartmanın İncelikleri
Dilinizi Eşek Arısı Sokabilir mi
Karıştırma Tekniklerinin İncelenmesi İrdelenmesi Parçapinçik Yapılması
Erken Boş Alma Sorunları
Vergi Yüzsüzlerini Açıklıyorum
Küresel Isırma
Gaziler Günü Kutlu Olsun
Nimet İle Şaka Olmaz

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bir Papatyaya [Şiir]
Babam Eve Her Döndüğünde [Şiir]
O Zamanda Bir Leştiniz [Şiir]
Bağışlayın Bizi [Şiir]
İlahi Adalet Bu Mutlak Gerçekleşecek [Şiir]
Gökyüzü [Şiir]
Hiç Tanımadığım Çocuklar [Şiir]
Bu Kadar mı [Şiir]
Melek Halamın Evi [Şiir]
Bak Bakalım Arkadaş [Şiir]


Ahmet Zeytinci kimdir?

1961 Ankara'da başlayıp devam eden bir hayat. İlk ortaokul, lise ve iki yıllık bir üniversite deneyimi, ticaret hayatı Ankara'da iki tane aslan gibi evlat biri dişi biri erkek aslan olmak üzere hayat mutlu bir şekilde akıp gidiyor. Biraz şiir, biraz öykü ve denemelerin sıcaklığında. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Nazım Hikmet, Aziz Nesin, Erich Fromm


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ahmet Zeytinci, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.