..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yaşam başlangıcı olmayan bir yolculuktur. -Victor Hugo
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Hamdiye Hatipoğlu




6 Aralık 2018
Belkide Kediler Eve Hapsolmak İstemiyordur  
Hamdiye Hatipoğlu
Özgürlük..


:ADEF:
Bakıyorum da içinde bulunduğum zamana, ne çok seviyoruz ve nede çok nefret ediyoruz tüm canlılardan. Harcıyoruz sevgileri bir hiç uğruna. Kırıyoruz bazen, sözlerimizle kimi zaman şiddetin en pis haliyle..
Bu ister çocuğa, ister kadına, ister ağaca olsun, kime ne yapılıyorsa asıl kendimize; "özümüze" yapıyoruz.
Sevgiyide öyle, abartılarak ve göstere göstere.. Bunun ortası yok mu be kuzum?
Hani ayetde der; orta yol, aşırıya kaçmayın ölçüsünü bilin. Bizler tam tersi acaip sahiplenme dürtüsü içinde sevmek istiyoruz. Belki sevgi, merhamet yanlış öğretildi.
Saygınında yerlerde süründüğü bir zaman bu. İnsana, hayvana ve doğaya acımasız davranıldığı bir tarafa, evlerde baş tacı edilen kedoşlar. 🐱
Bu nasıl bir abartmadır, dört duvar arası bağımlılık, hakaret gibi.

(Kur-an ayetinde hep düşünmezmisiniz der. Gerçekten insan yeterince düşünebiliyormu🤔 muhakeme yapabiliyormu içinde?..)
Bir düşünün, hayvanların doğasını ve tarihsel yaşam yerlerini. Sen kendi zevkin için "kendine" hapsediyorsun bu sevimli tatlışları. Dışarı çıkartırken kafes içinde... Çocukluğumda çok nadir eve sokulurdu pisiler. Onlara hep dışarda rastlardım. Tazı gibilerdi. Hatta bi kör kedi vardı kıhlardı. 😂Korkuturdu beni merdivende karşılaştığımızda. İlla tavan arası encekliycekler..
Arkadaşım zeliş evini kedi yuvasına çevirmişti mesela. Müstakil evinde zelişin, teras tam kedoşlar içindi. Herneyse işte bu zamana dönersek kedilerin sevimlilikleri daha bir başka tabi. Şu tırmalamaları da olmasa diyeceğimde, ama onlar aslan yavrusu tabiki pençeleri olacak. Fıtratları gereği normal.
Biz eve getirdiğinizde noluyor peki...?

Aldığımız tuhaf mamalar yüzünden hayvan şişiyor.. Tontoş bi nevi 😁
Sevdikçe seviyor, insan gibi konuşmadığı sanada mecbur olduğu için; yine kendini tatmin ediyorsun kendi yalnızlığına çare olarak..
İki komşu, köpek yüzünden hastanelik olmuştu bir haberde hatta ölmüştü biri.
Biz insanla hayvanı karıştırır olduk, hep bu evde beslemeler yüzünden. Bende seviyorum hayvanları hele ki yedirmeyi. öyle müthiş enerjileri varki, ruhuma iyi geliyor. Ama onları hapsetmek doğalarına karşı gelmek bana göre haksızlık.
Herşeyin ölçüsü olmalı kimsenin kimsede hakkı kalmamalı. Bahçeli evi olanlara sözüm yok, benimki dairede hapsolan hayvanlara.. Birde bu taraftan bakın istedim, madem merhamet ve sevgi için herşey, sevgiyi köleleştimeyelim. Belkide kediler eve hapsolmak istemiyordur. Beslenmek içindi belki bize katlanmaları..

Kalın sağlıcakla..🌼

~htpgl
2018 Aralık



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yaşam Tutamaçları
Hayatı Kolay Yaşamak
Mahrem
Olmaya Devlet Cihanda Bir Nefes Sıhhat Gibi
Hayatını Seç
Neden ve nasılları bilememek.....

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
İyi Öğretmenler Kitaptan Değil, Yürekten Öğretenlerdir...
Bilmek ve Bilmemek
Hoş Kal Arkadaşım
Susma
Enayilik
Sevmek Neydi
Çıkarmak Hayatından Diğerlerini...
İnsanlık
Tarihin Sayfaları 27 - Mayıs
Yaşlı Olmak Gençliğe İnattan Belki.

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Gelecekten✨ [Şiir]
Sonsuzluk [Şiir]
Bugün [Şiir]
12 Nisan'a Dair [Şiir]
Aşk Döküldü Dudaklarından [Şiir]
Dünyaya Gelme Bedeli [Şiir]
Sessizlik [Şiir]
Her Vuruşta Rüzgârın Dansını Hissederdim [Şiir]
Son Bakış [Şiir]
Kördüğüm [Şiir]


Hamdiye Hatipoğlu kimdir?

. . . . bir varız bir yokuz gibi. . .


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Hamdiye Hatipoğlu , 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.