"Sevgi bilmekten doğar." -Mevlana |
|
||||||||||
|
Bir bahar günü, kapıdan bir afeti devran girdi ki çaycısından, ışıkçısına kadar herkesin dibi düştü. Kız kız değil bildiğin ballı süt dilimi. Kız Müzeyyen, aklım başımdaysa da o an gitti zaten. Kız stajyer, bir süre çalışacak bizimle. Süre zarfında küçük sohbetler, espriler, yanaşma çabaları vs baya bi yakınlaştık biz. Günler geçti staj bitti kız gidecek memlekete. Memleket? Aydın. Otobüs bileti alındı kızın, yolcu edilecek. Kim edecek? Tabii ki ben. Dedim oğlum fırsat bu fırsat, kız gitti gidecek. Bir daha ne arar ne bulursun. Baktım otobüs durağına kadar 60-70 metre bir mesafe var yürüyecez. Önceden de hazır etmişim bir dal gül. Topladım tüm cesaretimi uzattım gülü kıza, dedim ki “Gitme, kal burda.” Kız önce güle sonra bana, sonra tekrar güle baktı. Nezaketen aldı. Ağzını açınca kız, bahar gelirdi yeniden, meğer sonbaharmış sonradan fark ettim. Dedi ki kız; “Ya sen çok iyi bir insansın ama benim çok vaktim yok. Zor şartlarda büyüdüm daha fazla yoksulluk çekmek istemiyorum.Ben Sercan’dan hoşlanıyorum, geleceği de parlak, sanırım babasından sonra o müdür olacak.” Şoku atlattım içimden de Sercan’a sağlam sövdüm. Meğer kızın derdi başkaymış. “Tamam” dedim, “haklısın, ben seni yolcu edeyim.” Yolun açık olsun Müzeyyen. Şimdilerde Sercan babasının vefatından sonra bayrağı devraldı çalıştığı yerde müdür. Bense onu çoktan üçe beşe katlamış aranan bir fotoğrafçıyım. Müzeyyen mi? Aydın’da köyde tütün kırıyor.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Suleyman Tuna, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |