..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Umutlar, tersine çevrilmiş anılardır. -Anonim
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Elif Yavaş




14 Temmuz 2018
Güncel Yaşam  
Elif Yavaş
Manevî değerlerimizi günlük hayatta korumak...


:AJGB:

GÜNCEL YAŞAM

Televizyon ekranlarında reyting yapan: “Bugün ne yesek, ne içsek, ne giysek, nereye gitsek, nasıl şık olsak, kimle evlensek?” tarzında programlarla haşır neşir olan, tüm gün ekran karşısında vakit öldüren insanlardan hep uzak durmaya çalışmışımdır. Evlendirme programları, boş bilgiler sunan yarışmalar, faydasız ilim aşılayan yalan yanlış bilgiler artar oldu. Dinimiz yolunda medya hocaları türedi. Medyada popüler olanların hastası olanlar da yok değil. Doktor olmasalar da hastası çok tabii, böylelerinin de kendi çapında hasta olan hayranları var. Güncel yaşamı meşgul eden programları kaldırmalı, aile sitemini çökertecek içerikli senaryolara devlet eliyle radikal çözüm yolları aranmalı.
Evlendirme programlarının hastası, âşığı olup ekran başından ayrılmayan ve yanlış insanla yuva kuranların sonu ne acı verici. Para verip bu kanala çıkanlar, sabah namazı erkenden yola çıkıp İstanbul trafiğinde vakit öldüren ve canlı yayında boy gösteren bir seyirci olabilmek uğruna vakit kaybedenler var. İslâm dinini farklı anlatıp aktaran hocalardan bıkar olduk. Sanki o hikâyeye şahit olmuş, o tarihteki dinî olayı bizzat yaşamış, o yer ve saate ordaymış ve nasihat veren oymuş gibi anlatan hocalar ilginizi çekmiştir eminim. Bilgi dolu âlimlerin yeri ayrı tabi, onlar istisna. Beden dili olumlu izlenim veren, diksiyon ve hitabeti tane tane olan, fiziği ve duruşu güven aşılayan ilim sahiplerinden nasiplenmeli. Medyanın istekleri doğrultusunda seçilen yalancı hocalarla halkın istediği konular anlatılıp hadis ve sünnetlerimiz farklı yorumlanarak medya üzerinden din pazarı kuruluyor.
Değerlerimizi yitirmemek adına çok okuyup çok araştırmalı şu anki ve gelecekteki gençlik. Hastalık hastası, medya hastası, bilgisi eksik din adamları için ‘hoca efendi’si sevdalıları çoğaldıkça hakikî ilim adamları inci gibi aranır oldu. Yarım doktor candan eder, yarım hoca dinden eder bilirsiniz. Din adamı, öğretmen, doktor, hâkim toplumun temel mesleğidir. Ve belkemiğidir kutsal meslekler güncel yaşamda. Güncel yaşamın faydalı bilgileri can yoldaşınız olsun. Yolunuz açık, gününüz aydın olsun.





Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bilginin Hasadı ve Affetmenin Önemi
Ömür Dediğin
Bilginin Kölesi Olmak
İnsanlık Bayramı

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
İnci Tanesi Değerinde Sözler
Kalbimize Mayın Döşeyenler
Savaş ve Kahraman Askerimiz
İlk Olmak
Ebabil Kuşları
Hayatın Çığlığı
Toprak Giderse...


Elif Yavaş kimdir?

Türk Dili ve Edebiyatı / Türkçe Öğretmeni, Türk Işaret Dili Eğitmeni, Yazar-Şaireyim.

Etkilendiği Yazarlar:
Edebi olan her yazı ve sanatçısını severim.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Elif Yavaş, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.