Doğallık sahip olunan değil, kazanılması gereken bir erdemdir.
-Cervantes |
|
||||||||||
|
İnsanlar arasındaki en ufak tartışmalarda, trafikte ya da başka bir zeminde hemen sinirler gerilmekte ve kavga yoluna girilmektedir... Oysa ki zaman zaman alttan almak, hem kavgayı hem de oluşabilecek acı bir sonucu önleyebilecektir... İnsanlar incir çekirdeğini doldurmaz şeyler yüzünden, hem birbirlerinin kalbini kırmakta, hem de geri dönülmeyecek hatalara sebebiyet vermektedirler zaman zaman... Bir saniye öfkeye hakim olamamak, yıllarca ceza evinde ömür tüketme neticesine götürmektedir kişiyi... Meşhur atalar sözünü aklımızdan çıkartmayalım ''Öfkeyle kalkan zararla oturur.'' Tartışmalarınızda, nerede olursa olsun zaman zaman alttan almayı da deneyin, inanın pişman olmazsınız... Alttan almak, olaylara sağduyu ve mantık çerçevesinde yaklaşmak hayatınıza mal olabilecek hatalardan da uzak kalmanıza olanak sağlayacağı gibi, sizi de asla küçük düşürmeyecek ve birilerinin gözünde de küçültmeyecektir... Hayat ekonomik şartların zorlaşması yüzünden, hayli sıkıntılı geçmektedir. Herkes diken üstünde... Eşiniz ile, çocuklarınız ile ya da komşularınız ile hatta hiç tanımadığınız insanlarla bile tartışmalarınız olabilir... Bu tartışmalarda öfke kontrolü ve sabır ile hareket etmek, alttan almak, almaya çalışmak hatalarınızı minimuma indirecek belki hayatınızın da kararmasına engel olacaktır... Din gibi, vatan, millet, bayrak gibi kutsallarımıza dil uzatanlar da olursa, o zaten alttan alınacak bir konu değildir, o zaman gereken cevaplar karşıdakilerin hak ettiği şekilde verilmelidir... Hatalı olun ya da olmayın, özür dilemek herkesinde başaramadığı bir erdemdir, siz erdemli olma yolunu seçin yine de...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ahmet Zeytinci, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |