Her gün yeniden doğmalı. -Yunus Emre |
|
||||||||||
|
Birini bağıra basarken ser. Hoşça kal şişmanlığım Ben derken Seninle başlar pişmanlığım Ne anamın koynunda Ne babamın boynunda Böyle geçti bir âdemi zaman Yer tuttu, gök unuttu Hep ben oldum giderek kazanan Gözümü yumsam Yüzüm dökülür seninlen Özüm yıkılır mengenlen Suratımı assam Elim saklanır yüzümü al basar Biz idik o günleri yaşanmışlıkta Biz idik O sevgi yumağını kuşanmışlıkta Çelişirim dilemmalarımla Bir yanım geçer bir yanım göçer Nevrim döner Her bir yanarında şakağım; Her bir halinle söner. Böyle bir geçmişin ta uzağında Şimdiki asumanın, Sanki tutu verecekmişim gibi tuzağında. Kahrımı alıp başıma Sevda düşmüş yaşıma Akşamı başka yatıp Günü başka yaşamışım Hercümerç olmuşum tasandan Ben bilmez, sen bilmez Ben gibi sen gibi yasandan Şurada korku donmuş dudaklarımda Burada gülücükler var yanaklarımda Ay seli, yıldız seli; dün seli, gün seli Gün geçmez ki Seni nedenserim, seni Seni bedenserim, seni Süt içmişim Kâh bir göğüsten Kâh çanaklardan. Büyüdüm mü taamla? Seni giyer, seni okurum Ey insan derken heceleri Varlıktır, varlığındır niceleri Ne isyanlardır gözümde Ne ağıda vurmaktır sözümde Bendeki sen yorgunluğu Bu nedenle metal gecelerin Ala kaçan şafak kızıllığında Sabahları bakır döker gözlerim Bir el maharetiyle temelim Kendini bulmaktır, emelim 12.02.2013 Bir âdemi yer: Bir âdemi ziyan ederken. İçinde Âdemlerin olduğu yer ve zaman dilimi. Her iki anlamıda bir arada değerlendirildi. Mengen: karıştırmak, bulamak, katmak Bakır dökmek: kuraklık, ya da kurumuş oluşla gözden yaş gelmemesi.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Bayram Kaya, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |