..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Kötü bir barış, iyi bir savaştan daha iyidir. -Puşkin
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > ENGİN ÖZTÜRK




2 Ekim 2016
Tarih  
BİLMEK TARİHE YÖN VERİR

ENGİN ÖZTÜRK


Tarih bilmek ,tarihimizi bilmek neden önemilidir


:AAEC:
Tarih
Yazarlar yani gerçek anlamda yazarlar her zaman şunu söyler tarihinizi bilin tarihi bilin okuyun araştırın bunu neden söylediklerinie gelirsek dünyada hiçbir hareket olmasın ki geçmişle bağlantısı olmayan bu nedenle tarih öğrenmeliyiz yansız tarafsız ancak o zaman beynimizi ve benliğimizi istediğimiz gibi yönlendirebiliriz .Tarih nedir ilk önce bunu bilmemiz gerekir ,tarih ülkeleri, ulusları, toplumları, kuruluşları etkileyen eylemlerden doğan olayları zaman ve yer göstererek anlatan, bu olaylar arasındaki nedensel bağları, bunların daha önceki ve sonraki olaylarla bağlantılarını, karşılıklı etkilenmeleri, her ulusun kurduğu uygarlıkları, ulusların kendi iç sorunlarını vb. inceleyen bilim. Tarihimizi öğrenmemiz gerekir dediğimizde Çoğu zaman bu söz içi boş bir laf gibi geliyor bizlere ama aslında öyle değil çevremizde yaşananları insan ilişkilerini dünya düzenini anlamamız için ilk önce sağlam bir tarih bilinci oluşturulması geekiyor . Çoğumuz tarihe çok önem vermeyiz bu günü bu günün şartları ile açıklamaya çalışırız oysa insan ilişkilerinde bile baktığımızda çoğu insanın geçmişte illa bağlantiılı olduğu insanlarla ne kadar zaman geçerse geçsin tekar aynı yolda buluştuğudur Değişen dünya düzeni ve insanların hayatlarının bir hiç olduğunu her gün tekrar tekrar görmekteyiz son bir yıl içinde binlerce deniz kazası ki bu mülteci tekneleridir ,terör örgütü çatışmalarında kaybedilen yüzlerce insan bize günümüzde insan hayatını ne kadar değersiz olduğunu gösterdi .Tarihe bakarsak bunun çok örneklerini görebiliriz .Bundan yaklaşık on dört yıl önce yanıbaşımızda yaşanan demokrasi getirme çabalarının (!) az bir süre sonra bizi ne kadar çok ilgilendireceğinin farkına varamamıştık ta ki yıl 2015 olup da küresel çetelerin küresel terör örgütlerini başımıza musallat etmelerine kadar .Bu ilk kıvılcımlar aslında on dört yıldan daha önceye dayanan halk hareketleri veya sömürgeci ülkelerin 3. Dünya ülkeleri üzerinde oynadığı oyunun bir sonucudur.İnsanların giderek duyarsızlaştığı dünyada göstermelik insanlıklar çoğaldı mesea birçok ciddi sorun yok sayılarak sadece hayvan hakları gibi göstermelik duyarlı davranışlar veya dilenci konumuna getirildikten sonra yardım ediliyormuş gibi davranılan ülkeler, insanlar görüyoruz .Bugün halk hareketleri bile sabote edilerek anlamsız hale gelebiliyor bunun sebebi ise sağlam temellere oturan bir düşünce yapısı olmaması ve o sivil toplum hareketi içideki isanların samimiyetsizliği .Konu çok dağılmadan tarih bilincine dönersek galiba bilinçli bir şekilde kendi tarihimizden uzaklaştırılıyoruz .Bu toplumların emperyalist güçlere karşı tekrar birleşme ve içlerinde var olan gücü unutturma çabasının bir sonucu aynı zananda bir başkaldırı ihtimalini ortadan kaldırmak için en önemli hareket .Peki biz ne yapmalıyız önce gerçekten milli bilince sahip yazarların tarafsız halde yazdıkları bilgileri okuyarak kendimizi bilgi anlmında donanımlı bir hale getireceğiz .Bunun için ise okumak çok okumak gerekiyor öyle herşeyi değil sadece bize bilgi verebilecek şeyleri fantaziye ayıracak zamanımız yok zaten okumaya kapalıyız bir de içimizdeki kıvılcımını fantazi kitaplara ayırısak tam olarak boş okumuş oluruz.Sadece yeteri kadar bilgiyi aldığını düşünen insanlar fantazi kitaplara bakmalıdırki yeteri bilgi ne kadardır bu da tartışılır .Bu sözden kastım şu kitap okuyorum diyerek zaman öldürmeye veya okuyormuş gibi görünme saçmalığına kapılmamayız kitap bir bilgi alma aracı olmalıdır.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Toplumsallaşma
Bahar Yazısı
Nasıl Bir Dünya İstiyoruz
Sıkışmak…
Neden Yazıyorum
Çitleri Kim Çekti
ve Karar...
Öncesi 62 Sonrası
Dil Dev (İ) Rimi
Uğurlar Olsun

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Hayatı Dilinin Ucunda Yaşayanlar [Öykü]
Pardon [Eleştiri]
Nasıl Bir Dünya İstiyoruz 2 [Eleştiri]
Sahte Mutluluk [İnceleme]


ENGİN ÖZTÜRK kimdir?

Adım bora atak 21 yaşındayım sekiz senedir medyanın içindeyim bir yıldır da kendime ait bir yerel gazetem var yazma serüvenim baya eski şu anda eskişehir anadolu üniversitesi işletme bölümünde okuyorum

Etkilendiği Yazarlar:
uğur mumcu deniz som erdal atabek aziz nesin


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © ENGİN ÖZTÜRK, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.