..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Başka dillerle ilgili hiçbir şey bilmeyenler, kendi dilleriyle ilgili de hiçbir şey bilmiyorlar. -Goethe
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Günlük Olaylar > suat engin yılmz




10 Mayıs 2016
Herkesin Yapabildiği İşler  
MESELE HERKESİN YAPABİLDİĞİ İŞERİ YAPABİLMEKTEDEĞİL

suat engin yılmz


bAZI İŞLERİ HERKES BAZI İŞLERİ İSE BÜYÜK BEYİNLİ İNSANLAR YAPAR , ONLARDAN ALLAH RAZI OLSUN , ONLAR OLMASA NE YAPARDIK


:BAIE:
HERKESİN YAPTIĞI İŞLER

Hayatta başarı, herkesin yapabildiği işleri yapabilmekte değildir , Asıl başarı zor olanı , hiç kimsenin yapamadığını yapabilmektedir.
Yemesini herkes bilir çatalla veya elle , asıl önemlisi işin mutfağında olmak , pişirmesini bilmektedir.Yeterlilik sonradan öğrenilir ama yetenek doğuştan gelir ve gelişebilir hepsinden önemlisi bir iş başarabilmek için , inanan, koca bir yürek gereklidir.
Mono lisa tablosu bir tanedir , Pisa kulesi eğridir boynu büküktür ama yinede durur ayakta yıllardır fizik kurallarına aykırı durur ,
herkes çalım atar , ama messi gibi değil herkes hızlıdır ve gol atar Ronaldo kadar değil,
herkes takım çalıştırır ama fatih terim gibi sonuçlar alamaz,
herkes şarkı söyler ama İbrahim Tatlıses bir tanedir.
Her insan aşık olur ama herkes mecnun olamaz ,
herkes saz çalar türkü söyler ama aşık Veysel olamaz,
her insan mahkum olabilir ama hepsi tatar ramazan olamaz ,
herkes hakim olabilir ama hepsi adil olamaz ,
herkes elbise diker ama sarar gibi dikemez,
nasıl ki terzi kendi söküğünü dikemez ise , her insan hatalarından ders alıp , hatasız kul ( Orhan abi) olamaz .
Herkes don kişot gibi hesapsız işler yapabilir, saldırır yel değirmenlerine ama herkes bir Robin Hood olamaz .
Her yerde dondurma yapılır ama Maraşın ki gibi olmaz.
unutmayalım büyük eserler, büyük beyinlerin, iyi eğitilmiş bireylerin ürünüdür.
Aziz Sancar türkiyede yaşasa nobeli alamazdı, nedeni iyi bir doktor olduğu duyulunca muayene ücreti mukabilinde çalışmalarını yapardı , bilimsel araştırmaya vakti kalmazdı , otuz üç yıl bekledi , sabrının karşılığını aldı . bizde bizlerde sabırsızlık gömleğini çıkarıp sabrın gömleğini giymeliyiz ; pes etmemeliyiz sonuna kadar mücadele etmeliyiz.
Yunus emre otuz yıl dergahına odun taşır ve bir tek eğri odun getirmez , bunun üzerine sorarlar , “eğrilerin yeri yok dergahımızda” der , “Yaradılanı hoşgörürüm Yaradandan ötürü”der , bir olalım, işi yola koyalım sevelim , sevilelim dünya kimseye kalmaz der .
Türk milletinin yüzde altmışı aptaldır dendiğinde , , neden yüzde kırkın içinde olmadığımızı sorgulamak yerine , yüzde altmışın içine kendimizi koyup kabul edip , insanları yakmayalım , malı pahalı satmayalım , Hacı Bektaşi velinin dediği gibi “elimize ,dilimize, belimize sahip olalım.
Eşlerimizin bizlere tanrının bir emaneti olduğunu bilerek yaşamalıyız. Tek eşliliği savunalım kadınlar bir gül bahçesindeki güldür dalından koparmayalım, hayattan koparmayalım . Akşam olunca evimizin yolunu tutup , kaynayan tenceremizden bir tas sıcak çorbamızı içelim , televizyon unumuza bakalım ama hep aynı kanalı seyretmeyelim. Çocuklarımızın hal ve hatırlarını soralım , ceplerine harçlıklarını koyalım , tasarruf yapalım kara gün için , vatanımızı koruyalım canımız pahasına , vergimizi verelim , oyumuzu kişisel menfaatlerimiz göz önüne alarak değil memleket için en uygun olan kişilere verelim, secim barajlarını karşı çıkalım , Milli iradeye değil tek adamlara karşı çıkalım , Hitleri ,Mussoliniyi unutmayalım, kredi kullanmayalım , kredi kartı kullanmayalım , atalarımız dediği gibi ayağımızı yorganımıza göre uzatalım.Kısaca insan olalım başka bir şey olmaya gerek yok , eğer insan olabilirsek…!




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın günlük olaylar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Boran Kuşu
Can Dündar Diye Biri , Tuvalet Deliği ve Kötü Kokular Yağan Gardiyan Ağzı
Şarkıcı Deniz Seki ve Bayhanın İlahi Adalatle Sınavı
İnsanın En Büyük Eksiği

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Değiştir... Gücün Yetiyorsa [Şiir]
Zaman [Şiir]
Paralel Olamamalar, Dik Duramamalar [Şiir]
Ama Sen Benim Karımsın [Şiir]
Değerli Varlığımız [Şiir]
Bakışlar - Yüz [Şiir]
Ah Kadınlar [Şiir]
Mahpushane [Şiir]
Eller [Şiir]
Beyaz Giymak Mesele Değil, Mesele Kar Gibi Beyaz Bir Yüreğe Sahip Olabilmek [Şiir]


suat engin yılmz kimdir?

1963 ten beri dünyada bir yer işgal ediyorum


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © suat engin yılmz, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.