..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Gerçek bir sevgide diğer insanın iyiliğini istersin. Romantik sevgide diğer insanı istersin. -Margaret Anderson
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Aşk ve Romantizm > Birkan ASKAN




9 Ocak 2003
Pi ve Bi’nin Ada’sı../Hikayesi hayallerin../02  
Bana biraz hayattan bahsetsene../Neler var daha bilmediğim../Sende..

Birkan ASKAN


Geminin hareketinden hemen sonra, martıların geri döndüklerini görür Bi../İki kız çocuğunun geminin bulundukları alandaki saç zemini üzerinde zıpladıklarına şahit olur../Bir yandan annelerinin ‘Bu tarafa gelin’ diyerek seslenişini, ve babaları


:CHIH:
Bölüm (02)
Bana biraz hayattan bahsetsene../Neler var daha bilmediğim../Sende..

Geminin hareketinden hemen sonra, martıların geri döndüklerini görür Bi../İki kız çocuğunun geminin bulundukları alandaki saç zemini üzerinde zıpladıklarına şahit olur../Bir yandan annelerinin ‘Bu tarafa gelin’ diyerek seslenişini, ve babaları olacak olan gözlüklü adamında elindeki kamera ile onları çektiğini görür../’Üşüyor musun yoksa’ der Pi’ye dönerek yüzünü../’Hayır bu şekilde..rüzgarın nefesini hissetmiyorum bile.../Ya sen..’diye ekler Pi../’Hayır..’../’Ne düşünüyorsun peki şimdi.’../’Neler düşünmüyorum ki’..der Bi..Bir taraftanda, sol elini Pi’nin saçları üzerinde dolaştırır.. /’Bu hayattan memnunluk duyuyor musun../Bunları hiç seninle etraflıca konuşmadık değil mi canım..’../Pi,’Aslında pek yeri değil ama..’../Bi,’Böyle düşünüyorsan, gideceğimiz yere sakla o zaman düşündüklerini..’/Pi, başını hafif kaldırarak Bi’nin yüzüne anlamlı bir bakış atar../Bi, Pi’den böyle bir bakış beklemediği için şaşırır bir an için.. Gülümsemekle yetinir../’Kafanı kırardım ama, dua etki yeri değil..’../’N’oldu yaa.. yine ne dedim..’./Bunun üzerine Pi, ’Bak canım, bana neyi ne zaman anlatacağımı sen öğretemezsin.’.. diyerek tekrar Bi’nin göğsüne başını yaslar..Bu arada ne olduğunu anlamayan Bi, Pi’nin saçlarının yüzünü gıdıklamasıyla birlikte yüzünü buruşturur../ve gözlerini önlerinde duran ve denizi seyreden insanlara çevirir..’Esas sen bana bak hanımefendi../Bir soru soruyorsun..Ondan sonra da, bana bunun cevabının yeri değil diyorsun ve, ben sana gideceğimiz yere sakla o zaman dediğim zamanda da, bana kızıyorsun..’../’Evet, ben biraz böyleyim aslında../ Sağım solum belli olmaz benim..’ diye karşılık verir Pi..Bu konuşmanın ardından kısa bir sessizlik olur../Bi, gözlerini uzaklara bırakır yine../Elleri ile Pi’nin omuzlarından kendine doğru bastırır../’Herşey bir yana..ne düşünüyorum biliyor musun..’ der Pi başını kaldırmadan../’Ne düşünüyorsun bakalım..’../Korkuyorum aslında, yani gelecek korkusu sanırım bu..’/Başını kaldırıp Bi’nin gözlerine bakarak, ‘Sen..Sen korkmuyor musun gelecekten..ya da içinde bulunduğun durum sana nasıl geliyor.. hadi bana biraz hayattan bahsetsene..Senin için hayatın önemi ne mesela..Hı..’../Bi, ‘Tüm bu soruların hepsine birden cevap vermeye kalksam, kaç tane ada geçeriz sen biliyor musun..’ der Pi’nin gözlerine dokunarak../Pi sorduğu sorularda ısrarlı olduğunu belli etmek için iki omuzunu öne arkaya sallar ve yüzündeki ifadeyi ‘N’olur’.. durumlarına getirir.. ‘Bak şöyle yapalım, ben sana bunlardan daha önce de bahsetmiştim..Kaldı ki, şimdi tekrar bahsetmemin bir manası yok..Başka şeylerden konuşalım..Nasıl olsa hayat, yine aynı hayat..Gelecek diyorsun mesela../Korkuların var mı diyorsun bana..sana şu kadarını söyleyeyim..Elbette korkularım var benimde, olmayan var mı sanıyorsun..Ama bu hayata farklı bir bakış açısı ile bakmanın kendimize yüklediği bir sorumluluk olsa gerek../Yani korkmak zorunda hissediyoruz kendimizi..En azından bende senin gibi korkuyorum..Bu korkularla yüzleşebilecek güce sahibiz..bunu sende biliyorsun..’../Bi konuşmasını bitirmeden, Pi, ‘Hııı’../’Ne hııı’ der Bi../’Yani anladım anlamında..’../’Benimle dalga mı geçiyorsun sen.. konuşma o zaman benimle..’ der Bi ve ekler..’Aslında sana ciddi ciddi Cüneyt Arkın’ın ‘Dünyayı kurtaran adam’ filiminin senaryosunu anlatmam lazımdı.. hani sorduklarında Cüneyt’e..’Ben mizah gücü yüksek bir adamım’ diye cevap vermişti.. İşte o, ciddi olarak çekilen ama şimdi mizah gücü yüksek bir senaristin eseri olarak tarihe geçen film..anlatırım bak..Madem dinlemeyeceksin..’../Pi, ‘Hayır yaa.. takılıyordum birazcık sana..Hemen yanlış anlama..’der ve tebessüm eder../‘Baksana, sen üşümediğine emin misin.’ der Bi tekrar..’Hayır’ yanıtını alınca..’Bu gemi seyahatlari de bitmek bilmiyor diyeceğim ama, bu seferde sen yanlış anlayacaksın beni..Bu yüzden demek istemiyorum..anlıyor musun..Yani bak demedim böyle birşey..sakın altından birşey çıkarma..oldu mu..’../’Yaa beyfendi demek istiyor ama, dediği halde demiyor..nasıl oluyor bu..Tabi çıkarırım..’../’Dur Allahaşkına birşey deme..bak az kaldı..istersen..’../’hayır efendim az kaldı maz kaldı ben anlamam../ Şimdi benim sana olan takılmalarıma karşı yapıyorsun bu oyunu biliyorum ben../Ben olduğum için sıkıcı geliyordur gemi seyahatlari..değil mi.’../Bi, ’Bak canım öyle demek istemedim, biliyordum böyle birşey başıma geleceğini ama içimde kalmasın dedim söylemiş bulundum..’/’Vah vah vah..birde duygu sömürüsü şekilleri şimdi öyle mi..’/’Hayır duygu sömürüsü falan değil..açıklama yapmaya çalışıyorum ama sen dinlemiyorsun ki..Ne söylediğimi hatta konuyu bile unutup gideceğim..bir saniye araya başka birşey sokma..lafımı bitireyim..’../’Eeee bitir bakalım..’../’dur..ne demiştim ben..

Gemi yolculukları sıkıcıdır../ama seninle değil elbette../Nerede bu ada..

Hah..gemi yolculukları her zaman sıkıcıdır..Belki bunu sende yaşıyorsundur, mesela sabahları işe giderken bindiğin o vapur’da canın sıkılmadı mı hiç senin..Ya da vapuru kaçırırsam işyerine ne derim diye düşündüğün olmadı mı..’.. /’Oldu..eee’ der Pi kaşlarını birazda kaldırarak..’Bir saniye önce o bakışlarını bir düzelt..’ der Bi bunun üzerine../’Sana ne istediğim gibi bakarım..’../’Ama Pi lütfen böyle davranma bak.. istersen arabaya inelim hadi..zaten birazdan kıyıya varacağız..’ ../’hani ada filan gözükmüyor ortalarda..ne kıyısından bahsediyorsun..’../Bi, ‘Geminin bu tarafından göremezsin tabiki..gel hadi diğer tarafına geçelim..’../’Oraya varalım zaten biteceksin sen...’ der Pi oturdukları yerden kalkarlarken../Bi, ‘Göreceğiz bakalım.. ’../’Ama bir saniye sen, bana cevap vermedin..’ der Pi’ye gülümseyerek../’Ne cevabı..’/’İşyerine giderken bindiğin vapur seni sıkıyor mu sıkmıyor mu hergün gitgel.. ’../’Hıı..buna cevap vermeyeceğim..’../’Teşekkür ederim cevapladığın için.. ben anladım böyle demenden..’../’Sen var ya..’ der Pi bir yandan da Bi’nin hırkasından çekiştirerek../’Dur sünecek..dur..’..Yaklaşık olarak bir insanın geçebileceği genişliğe sahip olan oturma yerlerinde oturan ve, ayakların toplayan insanların önünden ilerleyerek geminin diğer tarafına doğru geçerler../Bi Pi’nin elini tutmuş ve etrafta koşturan çocukların kendi üzerlerine çarpmaması için uygun bir yer kollamakla uğraşırken..Bu esnada Pi, ‘Bu çocukları neden öyküye koyuyorsun, hem onların ada’da ne işleri var..’diye sorar..Bi, oldukça şaşkın bir şekilde..’Bir saniye bunun bir öykü olduğunu nereden biliyorsun sen..hem sonra çocukları buraya almak gerekir bir kere canım..Hangi vapur çocuksuz hareket etmiştir ki..Ama dur..sen..’..diyerek Pi’nin gülen gözlerinin içine bakar..Adeta donakalan bir adam modeli çıkartır o anda..Kırk yıl uğraşsa cansız manken Vahe gibi duramayacağını düşünmüştü oysa..Mutlaka güldürürdü onu karşısına geçen biri..Pi, Bi’nin bu şaşkınlığına gülerek, ‘Tamam, tamam öykü olduğunu bilmiyorum, şaka yaptım sadece..’../Bi, o anda heyecanlandığını pek belli etmemiş gibi düşünse de, şaşkınlığı üzerinden hemen atamamıştı../’Bende gerçekten öykü diye düşüneceksin sanmıştım meğerse şaka yapıyormuşsun..bana böyle şakalar yapma yaa..’../’Olur canım, seni kırdımmı yoksa..’../’Hayır kırılmadım ama şaşırdım..’../’Ahh amanda benim canım şaşırırmış..’../’Dur Pi, insanlar var..Hah bak ada gözüküyor buradan..gördün mü..’../ ‘Nerede hani..’../’Ahh yapma lütfen yaa, bak işte oarada görmüyor musun..’../’Şu üzerinde ada yazan yer mi..’ diye sorar Pi, gözlerini Bi’nin gösterdiği uzaklığa bakarak../’Üzerinde ada yazdığını nereden okudun sen..’ der Bi..’Ben bile bu kadar uzaklıktan okuyamıyorum..’../’hani gelmek üzereydik ada’ya..bak demek üzerinde ‘Ada’ yazan tabelayı bile okuyamıyorsun canım..’../Yine taşları yuvarla bakalım..Peki ben pes ediyorum..’../’Tamam seninle uğraşmayacağım canım..hadi gel içeri girelim istersen..’..der Bi’nin koluna girerek../Bi, sonunda kendisini hayata bağlayan bir yüreği bulmanın sevinci ile Pi’nin yüzüne gülümser..’N’oldu neden gülüyorsun..’..’Hiç’ der Bi..’Öylesine..’ ve birlikte oturma yerlerinin olduğu salona geçerler../

Gemi içerisindeki kapalı salonda../Atyarışı sevdalıları../Olmazsa olmaz..

Koltukların arasında servis yapan, görevlilerin peşisıra..kendi koltuk numaralarının bulunduğu alana doğru ilerler../Salonu gören her köşede mini televizyonlar vardı, ve kendilerini seyreden küçük bir azınlığa yayın yapmanın hüznünü taşıyorlardı../Pi, ‘Canım hangi numaralar bizim’ diye sordu Bi’ye../’15-17’..’Diğer tarafta herhalde..’../’Olabilir canım..istersen şu görevliye soralım..’../’Dur sorma..adamın numara okuma özürlü diye düşünmesini istemem arkamızdan..’../’Gel burada işte..’../’Ahh pencere kenarı.. sen pencere tarafına geç o zaman..’ der Bi.. /’Tamam..’..’Aaa bak buradan deniz gözüküyor..’ diye ekler Bi../Pi,’Sağol canım, almayayım..az önce dışarıdayken bol miktarda almıştım..’../’Canım espri yapayım dedim..’../’Böyle iğrenç esprilerin olduğunu neden daha önce söylemedin bana..söyleseydin seni çekmezdim şimdiye dek..aynen bana bu uzun mektupları yazdığında..kelimelerinin gidişatına kendimi kaptırdığım gibi..yazmasaydın o güzel kelimeleri..ben biraz zor yazardım sana..’.. /der Pi.. ’ Hadi canım..aynı zamanda düşünmende lazım..birde bilemiyorumlar vardı sanırım.. bunları da eklemeyi unutma..’ der Bi../Pi, ‘Sana ne demek lazım gerçekten bilmiyorum..’ der,.. /’Bilmediğini biliyordum zaten..’ diye tamamlar Bi.. Televizyon’da Atyarışlarının olduğunu görür Bi, ve önünde de sevdalılarının oturduğunu.. Atyarışlarından nedense hep nefret etmişti..Ve her gittiği yerde, mecbur kalınarak izlenen televizyon zamanlarında..mutlaka atyarışı sevdalıları ile karşılaşmaktanda bir o kadar bıkkınlık geçirirdi.. Aklına hemen üniversite yıllarındaki bir arkadaşının yüzü gelirdi.. Kiralık Ev aramak için çıktıkları kentte, kendisini sürekli Jokey Klubüne götüren Mehmet’ten başkası değildi bu.. Ev aramaktansa Atyarışı oynayan bu adam yüzünden bu spordan nefret eder hale gelmişti.. Beygirlerin arkasından kendini parçalayan bir sürü gereksiz diye tanımlardı hastalarını../Sevmek ya da sevmemek vardı sonuçta..O sevmeyenler grubundandı.. Bu yüzden yıllar önce Mehmet ile ev tutma sevdasındanda vazgeçmişti..Evin içinde beygir görmek istemiyordu belki de../ ‘İçecek birşeyler alır mısınız..’ diyen bir sesle soluna döndü..Servis araçlarından biri gelmişti yanıbaşına../Pi’ye dönerek ‘Canım birşey içmek ister misin..’ diye sordu..Pi, biraz kararsız kaldıktan sonra,..’Kahve varsa alabilirim..eğer yoksa kalabilir..’../’Ee kahveniz var mı..’../’Tabi ki..Sütlü sade..’../’Sütlü lütfen..’../Siz beyefendi..’../’ben sade alacağım lütfen..’../’Buyrun..borcunuz 2 dolar 80 sent..’../’Hıııı nee..’../’Şey pardon efendim..Dört milyon ikiyüz elli bin..’../





Ne demek üstü kalsın../dur bak../hava atacağım sana canım../havan batsın

’Buyrun beş milyon..ayrıca üstü kalsın..’../Bu olanlara tanık olan Pi, kendini tutamaz..’Hey, ne demek üstü kalsın.. siz bakmayın buna yedi yüz elli bin liramızı alalım..’../’Dur bir saniye..neden üstünü istiyorsun..sana hava atacaktım ne güzel..mahvettin ya şu şeklimizi şimdi..’ der Bi.. Servis aracının başındaki görevli gülümser ve paranın üstü olan yedi yüz elli bin’i Bi’ye uzatır..’Teşekkür ederiz..’..der Bi../ve görevlinin uzaklaşmasını beklemeden Pi’ye dönerek..’Ne yaptın sen canım..ben kalsın diyorum sen geri alıyorsun..’..Pi, ‘Bana kalırsa fazla yüksek uçuyorsun..ya da fazla açılıyorsun..boğulursun böyle yapma bir daha.. ’/’Aslında..Şey..’..Bi’nin aklından geçenleri okuyan Pi’ye olan sevgisi her saniye daha fazla artar olmuştu../Aslında böyle birşeyi yapmasının Pi’nin üzerinde bir etkisini yakalamaktı belki de..Böyle birşeyi yapmazdı ona kalırsa..ama Pi’nin bunun bir deneme olduğunu sanmasını da istemezdi hiçbir zaman...Pi’ye dönerek, ‘Biliyor musun Pi, aslında ben böyle birşey yapmam, gerçi alışverişte pazarlık etme konusunda çok zayıf olmama rağmen..bir şeyin hakkı ne ise, onu kabullenirim..daha önce böyle üstü kalsın falan demedim ben hiç..umarım beni yanlış anlamamışındır..

Bazıları böyle yapar..hani sevdiği birisi yanındayken, ya da sevgilisi..Üstü kalsın.. havalarına girerler..Birşeyleri ispat etmek istercesine..Ama bu ispat belki de daha sonraları yerini hesabı karşı tarafa ödettirmeye kadar gidebilir.. Demek istiyorum ki, hayatta böyle insanlarda var hani..Ben erkeğim nasıl olsa.. tamam ben öderim ve üstü kalsın..Ödemek konusunda birşey demiyorum ama, üstü kalsın havalarına girenler yok mu..sana karşı birşey ispat etmeye kalkmadım.. bundan haberin ola.. yani..demek istediğim..’../’Pi, kahvesinden bir yudum alırken, ‘hayır yaa böyle düşünmem ben..senin için rahat olsun..’..der..Bi, laf yetiştirmeye çalışırken kahvesinin şekerlerini karıştırmakta kalmıştır daha../..Televizyondaki beygirler sevdalılarını büyük hüsrana uğratmıştır bu esnada..Ön sıralardan ‘Yuh..vay anasını ‘gibi efektler salonu etkisi altına almakta gecikmemiştir../İçlerinden birisinin ‘Yaa abi yaa..her ayakta bu at’a oynarım ben..Birgün bile ilk üçe giremedi..’ dediğini duyar Bi, ister istemez kulak misafiri olunca../..İçindeki bütün vahlar, o anda dökülüverir dudaklarından..’Nasıl üzüldüm bir bilsen..’ der sessizce adamın yüzüne bakarak.. /’Adamın ne beygiri varmışta..haberimiz yokmuş..Mehmet’te böyleydi zaten..Beygiri nerede koşar..ne yer, ne içer..kaç kiloluk, beygir kaç ayaklıdır..falan.. paranoya durumları..içiçe girmiş semptom hataları..falan filan..’..Bu arada Pi, ‘Hey nerelere daldın gittin yine canım..’ der..’Şey..ee neyse boşver..üzerinde hiçbir zaman durulmayacak bir konu canım..’../’Yaklaşıyoruz sanırım..Bak göründü senin ada.. ’/’Nihayet..’ der Bi..’Hiç bitmeyecek sandım bu gemi yolculuğu..zaten sen okurkende bıkmışsındır mutlaka değil mi../Pi, ‘Ne okuması..ne dedin anlamadım..’/ ’Ee.. yokbirşey..geldik yaşasın geldik..’../’Bi bazen senden şüpheleniyorum ben.. biliyor musun..’../’Gayet normal hayatım şüphelenmen..Çünkü baksana halen daha ada’ya geleceğizde, ben hayallerimi yazacağımda..bir gemiden kurtaramadık paçamızı.. ’../’sen birşeyler demeye getiriyorsun ama anlamıyorum..bunun hesabını sana çok kötü sorabilirim haberin olsun..’../’Senden bir şarkı söylemeni isterim.. haberim olur.. ama bana şu ‘Arkadaş’ı söylersen dahada sevinirim..’/’Allah allah bak sen.. birde ısmarlama şarkı istiyor..’../’hayır canım yaa..neden öyle düşünüyorsun.. ’/’Tamam beraber söyleriz..’../’Ama o şarkının yabancı bir şarkıdan türkçeye çevirildiğini biliyor musun sen..O şarkının aslı, başka bir ülkede, bir yörenin duygularına aitmiş..ve telif hakkı kapsamında o şarkıyı her söyleyenden telif alıyormuş bizim ülkedeki bir dernek..müzik ile ilgili bir dernek ama adı aklıma gelmedi şimdi..’/Pi, ‘hadi canım sende..olur mu öyle şey..’../’İstersen Sezen Cumhur Önal’a sorabiliriz canım..Derneğin başkanı kendisi olur..’../’Bak bilmiyordum bunu gerçekten..’../’Olsun canım..şarkılar bizi susturamaz..telif melif bize işlemez hem değil mi..biz söyleriz..’../’He valla..söyleriz..kime ne..’../’Ama önce sen giriş yapacak ve beni katacaksın ona göre..’/’Nedenmiş o..’/

Sesin her halinle çok güzel../Benical al diyecektim../şimdi diyorum yani..

’Çünkü senin sesin çok güzel, hatırlıyorum da, hastalanmıştın sende hani..o anda bile ne kadar güzel çıkıyordu sesin..’/’hatırlamadım ne zaman..’/’ Canım telefonda hani..bana senden bulaştı demiştin..sana o zaman Benical (Roche) diye bir ilaç var.. onu kullan ben onu kullandım da atlattım diye söylemeyi unutmuştum hani.. hatırladın mı şimdi.. ’/’Haaa..bana bak sen beni ne sanıyorsun..Bir kere unutan hep sen oluyorsun..ne yani benidemi unutkanlıkla suçluyorsun şimdi..’/’He valla..aynen öyle yapıyorum işte..Yok canım, asla böyle değil..Hem sonra ben konuşmuyorum şimdi..bak ben sustum..dudaklarım kapalı gördün mü..’/’Sen harbiden bittin Bi.. harbiden.. ’..gemi motorlarının alışılagelen sesi yavaş yavaş durmaya başlamıştı../Pi başını pencereye yönelttiğinde gördüklerine inanamadı../’Aman allahım burası nasıl bir yer böyle..’../’Hani bakayım nasılmış..bende göreceğim..’ diyen Bi, Pi’nin omuzlarından gözlerini pencereye doğru yöneltir../’Beni sen getiriyorsun..benden çok merak ediyorsun..nasıl oluyor bu iş.. ’/’İnince anlatırım..’ /’Tabi tabii..’..Yani..  Gemi gökyüzünün rengini alan suyun yüzeyinde, ve dibindeki kum tanecikleri görünen bir limana yanaşıyordu../Adeta yüzen balıklar bile kaçmıyordu bu gürültüden..Geride palmiye ağaçlarının altından denize kadar olan geniş bir kumsal vardı../Kumsal’ın bitiminde Bambu evler göze çarpıyordu..Ve etrafta öylesine büyük bir kalabalıkta yoktu.. Pi, ‘Burası bir gerçek mi..yoksa Ayna grubunun Kelebekli tırtıllı bir şarkısı var.. ona klip çektikleri yer mi..’ diye sorunca../Bi,’Hayır Kayahan’ın Allahım neydi günahımı çektiği yer..yaa ne arasın burada Ayna..Hadi gel..arabaya inelim artık..’../’Tamam canım ne kızıyorsun..şaka yaptık..’../’Biliyorum biliyorum.. ’.. /..

Gemi limana yaklaşırken../masmavi bir gökyüzü../cam gibi bir deniz..

Birlikte arabanın bulunduğu alana gitmek için kalktılar../Televiyon’da ise halen Atlar koşturup duruyorlardı..İnsanlar gemiden inerken nedense hep beraber kalkarlar..hep beraber inmeye bayılırlardı..Vapura binerken, otobüse binerken, inerken../kalabalığı geçip arabaya bindiklerinde../Pi’nin gözleri parlıyordu..Aynı zamanda Bi’nin gözleride..fakat heyecanını belli etmemeye çalışıyordu Bi../Pi, ‘Hadi yanaşsa şu gemide bir an önce karaya ayak bassak..’ diye sabırsızlanıyordu.. /’Al benden de o kadar..’ diye karşılık verdi Bi.. Biraz sonra gemi yanaşmış ve araçlar konvoy halinde ilerlemeye başlamıştı../Geminin karanlık bölümünden kapıdaki ışığa doğru yaklaştıkça masmavi bir gökyüzü hemen göze çarpıyordu../Nihayet gemiden inerken, Bi ve Pi’nin heyecanı gözlerinden okunuyordu../Liman boyunca sıralanmış büfe ve cafeler vardı../kapılarında İngilizce..’Welcome’ yazan tabelalar altında.. el kol işaretleri yapan insanlar vardı../Kıyı boyunca kumsala kadar uzanan bölümde, banklar ve üzerlerinde gemiden inenelere el sallayan gençler oturuyordu../’Görüyor musun Pi, gemiden inenlere el sallıyorlar..’../’Nerede.’/’bak şu bankların üzerinde oturanlar../’hayır canım yaa orada balık tutan adamlar var..’../’Nereye bakıyorsun allahaşkına..şu tarafa bakmanı istiyorum..’../’Biliyorum ben gördüm onları çoktan.. sen daha o sayfada mısın../..’Ne yani..bir sonraki sayfa Balık tutan adamlar sayfası mı..’../’Malesef canım..o sayfaya gelince haber ver bana..’../’bana bak Pi, sen beni bu adada öldüreceksin herhalde..ama buraya gömme çünkü burası oldukça uzak..’.. /Pi ‘saçmalama lütfen canım..’ derken gülmeyi de ihmal etmiyordu../Artık karaya lastik basmışlardı../Henüz ayak basmadıkları için..biraz daha ilerlemeleri gerekiyor ve liman üzerindeki tek araç geçebilecek mesafeyi katetmeleri gerekiyordu.. /’Arabanın camına kadar yaklaşan hawai desenli şortlu çocukların ‘Welcome mister.. welcome misses..’ diyen çığlıkları duyuluyordu../Bi kendini tutamayıp..’Halooo..’ diye seslenince..Pi,’Dur ne yapıyorsun sen..neden kandırıyorsun çocukları..yazık değil mi.’ diye söylenir..Bi, ‘Onların dilinden konuşuyorum canım..ne yaptım ki..fena mı oldu yani..Welcome diyebiliyorlarsa, halooo’dan da birşeyler anlayabilirler sonuçta..’. /’Nereye gidiyoruz şimdi peki..’../’Şu bambu evler varya bunlardan adanın diğer tarafında da varmış..O taraf daha sessiz ve daha güzel miş..Burada liman olduğu için, burası biraz gürültülü..bana böyle demişlerdi..’../Bunun üzerine ’Hadi o zaman madem..gidelim bakalım.’ der Pi../

Bi ve Pi yeniden yollarda../Adanın diğer tarafına yolculuk../Dialoglar..

Limanı yola bağlayan kısımdan caddeye çıkarlar.. /Pi ‘Bu adada radyo yayını yok herhalde..’ der../’Bilmem çekmiyor mu..’../’Hayır parazit yapıyor daha çok..’../’Kaset koy o zaman..aklıma geldi birde puf terliklerini almaya çalışıyordun sen değil mi..’../’Aldım zaten ki..’../’Nee..aldın mı..’../’Aldım tabi..bavulda..geceleri ben ayaklarımı sıcak tutarken sen başının çaresine bakarsın artık..’/’Ya gecelerde böyle sıcak olursa..’/’Önüne bak istersen..kumsala sürüyorsun arabayı..’/’Hiç atışmadığımız zaman olmayacak mı seninle Pi.’../’Olmayacak..’.. /Hayır efendim olacak bence..sadece bu öyküde bu kadar çok atışıyoruz..gerçekte bu şekilde olmayacak biliyorum..en azından ben müsaade etmem buna../Seni seviyorum ben..asla böyle davranmam bakma sen Bi’nin tavırlarına..Böyle değildir aslında kendisi..’/’Yine birşeylerden bahsediyorsun ama anlamamış gibi yapıyorum, kaldı ki anlamış gibi yapsam yazdığın öykünün bir anlamı kalmayacak..Göreceksin sonra..’/’Dur dur..anlamamış gibi yap..susuyorum ben..’../Cadde üzerinden kenardaki palmiyelerin altına kurulan cafeleri geçerek..adanın bu tarafını arkaya bağlayan kesimden içerilere doğru ilerlediler../Yolda Bi’nin dikkatini birşey çekti..’bak görüyor musun teknolojiyi canım, adamlar buraya bile benzin istasyonu kurmuşlar..Gelde gülme şimdi buna..’ ../Pi, ama burada oturanlarda var sanırım..’.. /’Ben öyle birşey hayal etmeyecektim ama, burada oturan ne kadar araba kullanır ki..Bisikletle gezerek hatta yürüyerek bile bu adanın tamamının gezilmesi için yeterli sebep olacakken..’../’Canım işte bizim gibi araçları ile gelenler içindir belki de..’.. /’Hmm..olabilir..’../

Palmiyelerle çevrili olan bölgede../Bambu evlerin olduğu kesime../Giriş..

Adanın tamamını kaplayan palmiye ağaçları ve kısa bitki örtüsü çevresinden dolaşarak, artık yere ayak basmanın zamanının geldiği bölüm olan Bambu evlerinin arka tarafından..adeta bir köyü andıran bölgeye girerler..Büyük bir Palmiye’nin altında dururlar..Kendileri ile beraber iki aracın daha giriş kapısından içeri girdiklerini görürler../Karşılarına gelen esmer tenli bir bayan..Bi ve Pi’ye doğru yaklaşarak..’Hoşgeldiniz..’ diye gülümser..Pi, ‘Hoşbulduk..’..Bi Pi’ye dönerek ‘Ne o sanki hiç heyecan duymamış gibi bir halin var..yoksa bana mı öyle geliyor..’../’Hayır burası için söyleyecek kelime bulamıyorum..sanırım bundandır..’../’İnşallah öyledir de ben yanılıyorumdur..’../Görevli olduğunu belirten bayan, Bi ve Pi ile birlikte arkalarından gelen diğer iki araca da ‘Hoşgeldiniz’ diyerek onları toplu halde içeri davet etti../Sağlı sollu Bambu evlerin sofalarında rengarenk çiçekler../ve kısa merdiven başlarında eski lambalarla oluşturulmuş çiçeklikler göze çarpıyordu.. Palmiye ağaçlarının gölgeleri pencerelerde dans ediyordu..Yol aşağıya doğru patika şeklinde ilerliyordu../Arabaların kaldığı yerden ileriye doğru gidildikçe kumsal’ın altın renginine karışan masmavi bir gökyüzü beliriyordu../Kumsal ve deniz belki de ilk kez bu kadar doğal olarak öpüşüyordu herkesin gözleri önünde utanmadan..Ve belki de onlar ilk kez görüyorlardı bu sahneyi../Pi, ‘Burası muhteşem bir yermiş..İnsan bir ömür burada yaşlanmadan yaşayabilir..’/Bi onun bu düşüncelerini destekler bir şekilde..’Bende katılıyorum sana..hem benzin istasyonuda var nasıl olsa..’..Bi’nin bu sözlerini duyan görevli bayan istemeden söze karışarak..’hayır beyefendi orası benzin istasyonu değil..Benzin İstasyonu modeli verilmiş bir restaurant..’..diyerek gülümser.. Bi gözlerini açarak Pi’ye döner..’Haklıymışsın..’ der sadece..Bir evin önünde dururlar..Bayan görevli içeri girerek..bambu bir masanın arkasına oturur.. Bi ve Pi ile birlikte diğer iki grubu da içeriye davet eder../’Nasıl bir yer istersiniz..’ diye sorar öncelikle Bi ve Pi’ye dönerek..Bi hemen söze karışır ve..’Kumsalı gören bir sofası olsun..Güneş batımı için..ve deniz önemlisi..denizi mutlaka görsün bütün pencerelerinden..’..’Öyle bir yerimiz var..adanın güneyine bakan kesimde..bu bölge içinde fakat aracınızı bıraktığınız yere biraz uzak..eğer isterseniz orasını size verebilirim..Eşyalarınız için endişelenmeyin..onları biz getiririz..’../Bi, ‘Ne dersin canım.’ .. diyerek Pi’ye döner..Pi, ‘Bana göre uygun..sence..’../’Tamam orasını tutalım o zaman..’../Bi görevliye dönerek, ‘Tamam orasını biz alıyoruz..’..der..

Cleef Cleef değil elbette../sadece tek Cleef../ama neden Cleef../Bilmem ki..

Bayan önündeki kağıtlara birşeyler yazarak.. arka tarafında bulunan odanın kapısından ‘Cleef..Cleef’ diye seslenir..Bi, Pi’ye dönerek..’Canım bayan Cleef diye sesleniyor.. Sakın burası adanın yabancılara ait olan kısmı olmasın..’../’Canım nereden bilebilirim ben..sen getirdin benide..’/Birazdan arka odadan çıkıp gelen orta boylu ve genç bir adam görevli olan bayana yaklaşır../Görevli, ‘Bu bayan ve beyefendinin eşyalarını ‘Doors’ tepesine götüreceksin..’..der..’Doors’ tepesi..Bi ‘Sanırım koyacak isim bulamadılar da bunu koydular..’ diye geçirir içinden..Biraz sonra eşyaları almak için arabanın yanına gelirler../Küçük motorlu bir araçla, geldikleri yolu daha kısa sürede geri dönerler../Bi yolda adama, ‘Senin ismin Cleef’mi..’ diye sorar..Adam ‘Evet efendim..’ diye karşılık verir..Bi, ‘Hepsi bu mu yani..’ der tekrar..Pi, Bi’nin koluna çimdik atarak..kulağına eğilip..’Ya sana ne adamın isminden..Allah allah ne karıştırıyorsun..’..diye fısıldar..Bi..’Tamam tamam aslında onun isminin sebebini sorarken, sana kartuş açısından bir yaklaşımda bulunmadım..sakın uzatma da artık şu bambu evin içine girelim..dediğini hissediyorum..diyecektim kine..diyorsun dedin sen..bende o anda.. deermişim.. falan..ama..ahhh’ bu esnada Pi, ikinci bir çimdik misillemesinde bulunmuştur..Bi’de doğal olarak susmuştur..Zaten adamında konuşkan biri olmadığı hemen göze çarpıyordu../..Yaklaşık onbeş dakika gibi bir zaman dilimi içerisinde..Eşyaları ile artık Bambu evin merdivenlerini çıkıp sofaya varmışlardı../Pi, sofanın denizi gören kısmına geçerek..Bi’nin yanına gelip gördüklerini kendisininde görmesini istemişti..Bi Cleef’i göndererek hemen Pi’nin yanına geldi../Görülen manzara görülmesi imkansız türdendi../Çiçekler ardında.. Palmiyelerin alabildiğince uzandığı bir kumsal ve deniz../Masmavi gökyüzü her defasında daha bir mavileşiyordu adeta..Bulutlar oldukça seyrek bir şekilde dağılmışlardı bu maviliğe../Pi, ‘gel içeri bakalım istersen’..Bi,’İstemem mi..’..Evin içi üç odadan oluşturulmuştu..Bir banyo ve amerikan mutfak..ve geniş bir salon../ Televizyondan..müzik sistemlerine kadar herşey vardı../Ortada bambu sandalyeler ve yemek masası..denizi ve sofayı aynı anda gören pencere kenarlarından birinde geniş bir yatak ve diğer tarafta silikon katkılı açık sarı koltuklar yer alıyordu.. Yatağı tam karşıdan gören kısımda bir şömine ve yanında odunlar sıralanmıştı.. Mutfakta bir buzdolabı ve içi ağzına kadar dolu yiyecek ve içecek doluydu.. Hatta dalından koparıldığı belli olan avakado ve ananas’larda hemen belli oluyordu../Pi, ‘Kendimi yorgun hissediyorum..ya sen canım’../diyerek Bi’nin gözlerinin içine baktı.. Bi, ‘Bende çok yorgunum aslına bakarsan..Önce uyumamız gerek mi demeye çalışıyorsun bana yani..’../’Neden olmasın..önce duş almam lazım..’../’tamam sen gir o zaman bende eşyaları yerleştireyim..’../’Bir saniye benim eşyalarım olan bavulu ben alayım..’ diyerek Pi kendi eşyalarının olduğu bavulu yatağın üzerine alır..’Canım sen sofaya lütfen..ben eşyalarımı alacağım ve banyoya gireceğim..Ben girince sen kendi eşyalarını yerleştirebilirsin..’../’Yaa..ölüyorum ben ama..’../’Hadi ama biraz sofaya çık lütfen..’../Bi, sofaya çıkar..Pi’nin, ‘Tamam gelebilirsin..’..dediğini duyar duymaz.. eşyalarının olduğu bavulu yatağın diğer ucuna bırakır../Bu arada canı bir sigara içmek ister ve sigarasını aldığı gibi sofaya eflatun renkli çiçeklerin önündeki salıncağa oturur../Gözleri ile gördüğü manzara öylesine güzeldir ki..İçinden burada ne şarkıların söyleneceği ve şiirlerin yazılabileceği hayallerini geçirir../’Acaba Pi, bana burada şiir yazar mı..ama gözlerime bakarak..okuyabilir mi bana en güzel şarkılarını ya da ..ya da ne bileyim..sarılır mı bana sebepsizce../Öpebilir mi..Utanır mı acaba bunları yaparken..Yoksa beni mi daha çok utangaçlık alır../Off ne bileyim yaa.. neyse daha yeni geldik../O kadar çok şey varki konuşulacak..ve belki de paylaşılacak../Bakalım..Ne olursa olsun..ben onu çok seviyorum..hemde çok..’./(02)

Bölüm (02) sonu../..



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın aşk ve romantizm kümesinde bulunan diğer yazıları...
Pi ve Bi’nin Ada’sı../Hikayesi hayallerin../01
Pi ve Bi’nin Ada’sı../Hikayesi hayallerin../03

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sen aslında yaşamıyorsun
Krallarda diz çöker..Bölüm(03)
Krallarda diz çöker..Bölüm(05)
Krallarda diz çöker..Bölüm(04)
Krallarda diz çöker..Bölüm (02)
Krallarda diz çöker..Bölüm (01)
Sen aslında yaşamıyorsun-2

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Yokluğuna adandım [Şiir]
Hüzünde eskiyen bir geceyim [Şiir]
Seni yaşamaktan dönüyorum [Şiir]
Deli Mavi [Şiir]
Çünkü [Şiir]
Yüzü koyun günaha [Şiir]
Ne Diyorsun [Şiir]
Düşdenizim [Şiir]
Vakitsizce [Şiir]
Pencereler [Şiir]


Birkan ASKAN kimdir?

Kim olmadığımı biliyorum en azından. . /Bir öncesizlik mi desem, bir sonrasızlık mı, ya da evvel zaman içinde bir masal. . /kahramanlarının hepsi ölen. . /tarafından. . Kuru bir kuyu mu desem, gidemediğim bir uzak mı. . hiçbir an, göremediğim bir sevda mı, manası olmayan bir bakış mı. . /bilemedim. . Ama herşeye rağmen, kim olmadığımı biliyorum. . /Artık kullanılmayan bir köprüden. . aşk’ı sallandırıyorum. . Bilmem. . / Kimi anlatmak gerekir kendi yerime. . /ya da kim beni anlayabilir. . /Sadece kim olduğum mu önemlidir, yoksa kimse olamayacağım mı. . /Bunu da bilmek gerekir. . / Birkan tekilden sakin, çoğuldan delidir. . /Kelimesiz değildir. . /Kendidir. . /Kısaca kim ne şekilde düşünürse, öyledir. . /Bırakın öylece kalsın. . /Önemsizdir. .

Etkilendiği Yazarlar:
Lorca / O. Auroba / M. Mungan / B. Brecht / E. A. Poe / Gülten Akın / C. Süreya / E. Batur / H. Hesse / Nietzsche / C. Ersöz / P. Celan..


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Birkan ASKAN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.