İnsandaki gerçek güzelliği ancak yaşlandıkça görebilirsiniz. -Anouk Aimee |
|
||||||||||
|
Geceler beri Otuz iki kısım tekmili birden Gündüzler seri Minerva'nın baykuşu Gündüz uçmuyor diye Yarasalar için gündüz de Gece değil midir? Sen tüy-ü kılsan; Bil ki ne ben sertim Oysa yâr göğüs geçirir Munis olan halime Anlamsız kılıp Bu bentlere anlam veren Acaba hangi kelime? Ah sevgili Minnetini ve mihnetini Geceleyin dersin Aydınlığın ihanet Günleyin dersin Kısır döngü Akşamleyin nihayet Bir günle bunu buldum Sıhhati afiyet Gün, akşama takılırsa Gündüzler zindan olur Gün akşamla ibaret değildir Gündüzü akşamla anlarsın da Akşam neye göredir? Bir gün; ne gündüzdür ne gece Sen bir günü yaşarsın Sen bunları kesikli sürekli aşarsın Aşkta sevmek vardır Ama sevmek aşk değildir Binanın inşasında tuğla vardır Ama tuğla, bina değildir Şeyler tek yanlı zanlaşılmaz Kelimesi olmayan cümle yoktur Ama her cümle, kelimeden anlaşılmaz. Sevgili açarsın ağzını Aşkı muhabbete Buruna fındık, göze sınıkla Yazılışına, kullanılışına, sözüne Harf dersin, hece dersin, sözcük dersin Cümle nerede? Su; Oksijen ve hidrojenden fazla bir şeydir Bileşimiyle... Artık ne oksijendir ne hidrojen Pay da düşmez üleşişiyle Cümle de Ses ve kelimeden başka bir şeydir Kelime ne cümle içerikli anlamdır; Ne anlam durur bütünselin ayrı kelimesi Ancak bileşimledir Yeni bağıntılarsanladır anlamın elimesi Şiir der yazarına bayram Bizar ederlesin ah can cazım İnme gibi gözümle perde Sevgiliye deyişindir, aşkı sözle Kalp dersin; göz dersin; kaş dersin Bunların hangisiyle, vücut nerede? Seni buldum Seza bahçelerinin dikenlerinde Bir korku, bir coşku Manayı içre ki, gem almaz Bina tuğlaya Vücut kalbe Cümle kelimeye göçerse Anlam kalmaz 06.06.2015 Elimesi: Elimine etmesi. Seçme ayıklama yapmakla özel bağıntılı anlam oluşması. Bir korku, bir coşku: İnsan psikolojisi, öznellik. Özel yer bağıntılı diyalektikti zıtlar devinişi, nesnellik. Nesnel olan öznel olandan bağımsızdır. Bütün olan (anlam olan), bağıntılarsan olan tek olana, birbirine indirgenmez.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Bayram Kaya, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |