..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bir deliyle aramda tek bir ayrım var. Ben deli değilim. -Salvador Dali
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Şiir > Aşk ve Romantizm > BANU MERMİ




6 Ocak 2015
İstiyorsan…  
Eğer sen istiyorsan geride kalan her şey teferruattır.

BANU MERMİ


Hayatta sadece ölümün çaresi yoktur


:ABII:
Bir ruh dolusu saklı kalmış sevdası, göz bebeklerini bile kaplamış hasreti ve yıllardır bunları sevdiğine ulaştırmak için gösterdiği sabrı, inadı ve kararlılığıyla bir insan bu kadar güven verirken, çaresizlikten bahsedemez.

Çok klişe bir laftır ve çoğu insan aslında bu lafı gerçek anlamını algılamadan söyler. Ama çok doğrudur ki gerçekten ve gerçekten, hayatta sadece ölümün çaresi yoktur. İnsan tek onun karşısında çaresiz kalır gerisi boştur.

Bir kural varsa onu esnetebilirsin. Bir kanun varsa çiğneyebilirsin. Bir yasak varsa onu sorgulayabilirsin. Çünkü insansın.

Yapacağın hamlenin sonucunu çok yönlü düşünebilirsin ama düşündüğünün mü yoksa tam tersinin mi çıkacağını denemeden bilemezsin. Bu sorumsuzluk değil aslında cesarettir.

Kavuşmak istediğin hayallerin varsa, hayallerindeki kadar cesur olmalısın. Sevgide sınır yoktur, aşkta gurur yoktur, aradığını bulduysan çaresizlik hiç yoktur.

Kimse düzenini bozmak istemez aslında işin aslı budur. Ve aslında yaşadığı farklı, yaşamak istediği daha farklı hayatında düzen sandığı bozukluğu; arkasına, önüne bahane objeleri koyarak dekore eder insan. Sonra kendini bu dekorun bir parçası olarak bulur ve öylesine geleneksel bir sabitliktedir ki artık, istediğini yapabilmeye mecali yoktur.

Herkes onun yerine düşünür ve herkes onun yerine karar verirken tabi ki insan kendisi için düşünmeyi unutacaktır, bocalayacaktır.

Senin mutluluğun kimsenin katili olmayacaktır. Mutsuzluktan ölünse önce biz giderdik.

Tutkularını, arzularını ve aşkını çukur çukur olmuş kalbinde saklayacağına, ruhundan kelebekler uçur gör bak yaşlanmayacaksın.

Sevdiğini uzaktan ölene dek seveceğine, sevdiğinle yaşamayı bir dene işte o zaman ölmeyeceksin.

"Sen ruhuma cemre diye damlamadıktan sonra ben bu bedende neyleyim. Aşk da sen, hasret de sen, ben de sen." diyen aşığa; "Hayatımda biri yok, birinde hayatım var” dedirten aşkın; ruhlara gömülmesi değil, özgürce yaşanmasıdır hakkı.

Senin hakkınsa kendini ve sevdiğini feda etmek değil, geri kalan hayatında kendini ve sevdiğini yaşamaktır.

Aşkına bahane bulma, çaresizliği ona yakıştırma, eğer sen istiyorsan geride kalan her şey teferruattır.

.Eleştiriler & Yorumlar

:: ...............
Gönderen: Kâmuran Esen / ,
8 Ocak 2015
Merhaba Sevgili Banu Mermi.Sağlam bir yazı ve kendinden emin ifadeler. Beğendiğimi söylemeliyim. Devamını dilerim. Selâm ve sevgiyle.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın aşk ve romantizm kümesinde bulunan diğer yazıları...
Anne Ablam
Yaşadıklarımdan Öğrendiğim Bir Şey Var...
Sevgi
Hiçim

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Ne Uyumak Ne Solmak [Şiir]
Adam... [Şiir]
Can Nedir Bilir misin? [Şiir]
Aslında [Şiir]


BANU MERMİ kimdir?

Elime bir kalem alırım ve boş bir kağıt. Onlar öylesine dost öylesine kardeştirki ayrılamazlar. Birbirlerine dokundukları an kelimeler dans eder zevkle. Şans tanırlar bana, dost dünyalarının kardeşi olayım diye. Ben bana verilen bu şansı, içimdeki ve çevremdeki yaşanmışlığı, içtenliği, seviyi ve hiddeti tüm tarafsızlığımla onlara, bazen düzyazı bazen de mısralarla aktararak değerlendiriyorum. Yazmayı Seviyorum. . . . . . . . . . . . . . .

Etkilendiği Yazarlar:
Ruhuma değen her şair ve yazarı okurum. Ama bir an durup içime yada kafamı az kaldırıp çevreme baktığımda herşey etkilenilecek ve yazılacak bir değerdir bana göre.


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © BANU MERMİ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.