Bir önyargıyı yok etmek, atomu parçalamaktan daha zordur. -Einstein |
|
||||||||||
|
Türk Halk Edebiyatının en güzel hikayelerinden biri de “Ferhat İle Şirin” Hikayesidir. Bilindiği gibi hikayede Ferhat, sevdiği kız olan Şirin için dağları delerek köye su getirmiştir. Buradaki önem, inanç ve azmin imkansızlıklar karşısında eriyip yok olacağıdır. İnsan yeter ki istesin, yapamayacağı hiç bir şey yoktur. Buna benzer bir hikaye de Hindistan’da anlatılıyor: Hikaye kahramanı, Dashrath Manjhi, Manjhi de çok sevdiği eşi için 22 yıl uğraşarak, azmederek dağı delip bir yol yaptı. Eşi hastaydı ve doktora yetiştirilmesi gerekiyordu. Ama yetiştirilemedi ve öldü. Manjhi, öyle bir köyde yaşıyordu ki, hastaneye ulaşacak bir yol yoktu. Arada bizim Beşparmakdağları’na benzer bir dağ vardı. Ve bu dağı tırmanıp aşması gerekiyordu. Manjhi, bu dağı bir türlü aşamadı. Karısı öldükten sonra, tıpkı bizdeki Feraht gibi eline kazmayı alarak dağı delmeye, bir yol açmak için çabalamaya başladı. Hemşehrileri, çalışırken ona yemek ve su getiriyordu. Ama onunla alay edenler, dalga geçenler ve hatta ona deli diyenler de çoktu. Ama ne olursa olsun, karısı hastaneye yetiştirilemediği için ölünce Manjhi köyde artık başka birinin bu nedenle ölmesini istemedi. En yakın hastaneye dağların içinden geçen kısa bir yol yapmaya başladı. Ne olursa olsun bunu başaracaktı. Ona tek bir kişinin dağı oyamayacağını söylemelerine rağmen Manjhi onlara kulak asmadı ve azimle çalıştı... 1960'tan 1982'ye kadar, 35 yaşından 57 yaşına kadar Manjhi, durmadan çalıştı ve sonunda 110 metre uzunluğunda ve 8 metre derinliğinde bir yol yarattı. Yeni yol ise hastaneyle köy arasındaki 71 kilometrelik mesafeyi 15 kilometreye indirdi. Bu yol, bir futbol sahasından biraz daha uzundu. Hastaları taşımak artık çok daha kolay hale geldi. İnsanların hayatı kolaylaştı. Yol bitince ona deli demeyi bıraktılar ve "Dağ Adam" diyerek O’nu kutsadılar. Yerel hükümet onun adına bir yola ve hastaneye Dashrath Manjhi adını vermeyi teklif etti. Köyün sağlığı Dashrath Manjhi'ye, bu kutsal adama borçlu... Bizde de acaba azmiyle, çabasıyla sevdiği için, toplumu için imkansızları yapabilecek Ferhatlar ya da Manjhiler çıkar mı?
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Hakan Yozcu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |