Ben bir dünya yurttaşıyım. -Sokrates |
|
||||||||||
|
Meselâ birinde küçük bir çocuk bir tankın altında yitiriyor kalbinin seslerini, kalbi özgürlük diye atıyor. Bir diğerinde bir çocuk hayallerine atılan bombalar yüzünden can ağlıyor. Bir diğerinde yakıtı gözyaşları olan bir uçak düşüyor kanla yoğrulan denizlere, içinde birkaç çocuk irkiliyor uykudan. Başkasında aç olduğunu haykırıyor bir anne bebecik sadece ağlıyor, azrailin koluna girmiş evine gidiyor. Bir tanesi susuyor, sesi çıkmıyor bakıyorum kalbide atmıyor. Anlamıyorum bu çocukların kalplerine neler oluyor. Oysa benim ülkemde insanlar gülüyor, eğleniyor, hatta birileri birilerini gözetliyor. Bir lider iktidara yürüyor. Bir başkan çin seddine gidiyor, geziyor, bize de tavsiye ediyor. Birileri 47. yıl dönümünü , başkası 79. yıldönümünü kutluyor varoluşunun. Düğünler yapılıp dolar denen kağıtlar saçılıyor etrafa. Tanklar tedavi olmaya gidiyor, hemcinslerinin çocukları ezdiği ülkeye. Birileri okul kapılarında bekliyor, birileri demokratikleşiyor, militer yapıya sahip oluyor bir başkası, içe sinmeyenler vaki oluyor. Yani benim ülkem çağdaş, demokratik, muassır oluyor. Öyle ki düşünce dernekleri kuruluyor. Ama düşünemiyor evet benim insanım düşünemiyor. Binlercesi yanıyor, binlercesi eziliyor, binlercesi ağlıyor, binlercesi son emre iteaat ediyor “Külli nefsün zeigatül mevt” bütün nefisler ölümü tadacaktır. Çocuklar ölürken, aç kalırken, yanarken ve ağlarken birileri bu emri öldürüyor ve düşünemiyor. Ve gelecek güzel yüzlü çocukların sinelerinde şekilleniyor. Gelecek yok oluyor...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © MEHMET ARIASLAN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |