..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Milli egemenlik öyle bir nurdur ki, onun karşısında zincirler erir, taç ve tahtlar batar, mahvolur. -Atatürk
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Kent > Aysun Güven




9 Ocak 2014
Zeus'un Kızı;kadının Gölgesi  
Aysun Güven
“Hindistan’nın Yeni Delhi şehrinde 16.12.2012 yılında bir otobüste, çete tarafından tecavüze uğrayan genç kadın ve tüm tecavüze uğrayan kadınların anısına…..”


:AFAA:
Çekiştirmeye başlamıştı, uyandığında eteklerini. Hırpalanmış, yer yer yara bere içinde kalmış uzun bacaklarını örtmeye çalışıyordu. Sanki daha da bir uzamışlardı. Ayakkabısının tekini bulamıyordu. Ne koltukların üstünde ne de altlarında görünmüyordu. Güneş önce gözünü aldı sonra da ayakkabısının, parlak kırmızı kalpli, metal çerçevesine vurdu. Biraz uzanmak istedi. Ama bir ıslaklık onu kendine getirdi. O ıslaklık , ona her yerini çıplak hissettiriyordu. Neresini örteceğini bilemiyor sürekli ellerini vücuduna değdirmeden kumaş parçaları ile saklamaya çalışıyordu. Güneş, iyice yükselmiş otobüsün içine dolmaya başlamıştı. Sanki, tüm boşlukları dolduruyor ve gitgide onu sıkıştırıyordu. Nefes alıp verdikçe, erkek arkadaşının o gece çok beğendiği, beyazdan griye dönmüş, paçavra görüntüsü almış bluzu, göğsünde hızla inip kalkıyordu. Doğrulmak için ellerini, beyaz deri koltukların birine uzattığında, akşam seyrettikleri “Pi’nin Yaşamı” filminin biletinin yere düştüğünü gördü. O filmdeki çocuk, ne güzel bir dünyaya adım attı, nice zorluklardan sonra. Ama uzanamıyordu. Karın bölgesinde ve kasıklarında inanılmaz ağrılar, o bölgelerine sanki binlerce bıçak batırdığı hissi uyandırıyordu. İçeriye dolmuş olan birkaç sinek, yalnızlığına ortak olarak, o iğrenç sessizliği bozmuştu. Anatomi derslerinin birini anımsadı. Çok üzgün olduğu bir gün, öğretmeni insan vücudunu anlattığı bir sırada yanındaki arkadaşı ayağa kalkıp tahtadaki iskelet gibi yapıyordu. Sonunda onu gülümsetmişti işte. Ama gülemedi, anımsayınca, yüzündeki yırtıklar, esnemiş, üstü kabuk bağlamaya çalışan tüm kan pıhtıları açılmış ve canını yakmıştı. Oturduğu yerde bir tümseklik olduğunu farketti. Çantasının ucundaki, küçük bebek maketi kırılmıştı. Dün akşam ettiği dua geldi aklına. “Allahım, beni iyi insanlarla karşılaştır lütfen. Sana yalvarıyorum.”Kötü bir kabus gibiydi yaşadıkları. Yavaş yavaş gözünün önüne hızla gelip kaybolan yüzler anımsıyordu. En son arkadaşının metal çubuklarla dövülmüş yüzü geldi hafızasına. Tüm bunların kötü bir rüya olmadığının en güzel kanıtıydı. Kadınların, cinsel organdan başka bir şey olmadığını düşünen insanların olduğu dünya da bizim dünyamızla aynıydı.
Genç kadın, 29.12.2012’ de hayatını kaybetti. Doktorlar, genç kadının bağırsakları ve rahminin demir çubuklardan parçalandığını söylediler. Saldırıda bulunanlar idam cezasına çarptırıldılar.     



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın kent kümesinde bulunan diğer yazıları...
Zeus'un Kızı;gökkuşağı
Zeus'un Kızı; Paravan
Zeus'un Kızı; Yağmuru Öldürmek

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Zeus'un Kızı;hayal Balığı
Acının Dramatik Süsü
Zeus'un Kızı;per - Kür Per - Taj
Alacakaranlık ve Ötesi
Zeus'un Kızı; Takvim Yaprakları
Gökkuşağı
Zeus'un Kızı; Olta, Balık ve Deniz
Zeus'un Kızı; Işık
Zeus'un Kızı; Kronoloji
Zeus'un Kızı; Durak

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Kara Mizah [Şiir]
Irmak [Şiir]
Bütün Yolculuk Boyunca Hasret Ayrılmadı Benden - Bir Ucu Bir Kuyuda Kaybolan Rüzgarlı Bir Şosede [Şiir]
İnsana Dair [Şiir]
Bir Dolu Bir Boş [Şiir]
2011 Yeni Doğan [Şiir]
Doğum Günüm [Şiir]
Derdim Bu Olsun [Şiir]
Doğum Günüm [Şiir]
Ne Diyeceğimi Bilemedim [Şiir]


Aysun Güven kimdir?

hayatın içine sığamayanlar kitapların içine sığabilir.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Aysun Güven, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.