Tüm mutsuzluklar yokluktan değil, çokluktan gelir. -Tolstoy |
|
||||||||||
|
Kâhin’in Aynası Çocuktular ah! Kırık vazo koleksiyoncusunda, bulanabilirdi beş para etmez suretleri Attis’in düşüp baha biçilmez bir düş kırılmadan daha, sandukasının başucunda asılıydı, aynası kahînin. Düş kırıklığı! İkinci nesil yakınıydı ruhlarının, aynalar ki; yüzün ve şehvetin ezik hamalı, Anadolu’nun ertesi evvel varsılı ve yoksulu, yoktu ki ötesi ! Asırlarda ezgili bir çocuktu. Gerili tenlerinde uslandı bakışları ejderin, tanrılar, gizli ve kıskanç tanığıydı antik yaşamın, toplanabilirdi belki, beş para etmez küçük düş parçaları, toydular Ah! Kırık bir aşk hikayesiydi ilk kayıpları. Sonra büyüdüler! Son sözü ”sev “oldu dudaklarının, olabilirdi iyi ve kötü, varoluşun asrî güzelliği, hoşgörü, sevgi ve aşktan yana değildi de aklın tarihi, acının önsözünden öğrendiler düşlerde yaşanan deliliği! “Savaş “ bir imgeydi uygarlığın kahînci sezgisi düşünen ve insandan yana, onlar ki; şair çocuklar, bir ayna daha kırılmadan başucunda sandukanın, çağrışımla uyandılar ülkesinde, antik düşlerinin. Ve bu rüya çözümlenene kadar kim bilir kaç asır geçti? Aynalar kırılınca, kâhinlerin; düşler kırılınca, şairlerin dediği oldu!
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © H.İhsan Sönmez, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |