Yalnızca hava, ışık ve arkadaşın varsa hiç üzülme. -Goethe |
|
||||||||||
|
Bulunduğum yasak saatler kentinde; bugün, martın hangi günüdür, mevsimlerin kaçıncısı hiç kimse bilmiyor? Bir hayâl toplayıcıyla, bir hayâl kurucu arasında kalmış müphem sabahla, aramda sadece birkaç anı var. Bunlardan ikincisine niçin takıldığımı anlamıyorum. İlki ve sonuncusuna kayıtsız kalıyor düşlerim. Bulur muyum bilmiyorum ama, biri dünyaya diğeri benliğime ait, iki kusursuz yalnızlık arasında, hayâl üstü size ulaşmak için nedense gerçek bir sensizlik arıyorum. Penceremin önündeki defne dalına akşamdan konan yağmur damlası, yeşil merdivenleri koşar adım iniyor. Acelesi olmalı gözden kaçırıverdim. İki mahalle köpeğinin tiz sesi, karşı çatının bacasında sızmış deli martının tüylerinde bir anda çarpışıyor. Gece yarısına kadar iskeledeki tekneyi çekiştiren biri kuzeyli diğeri Akdenizli iki nöbetçi rüzgâr, varlığını toplayarak yorgun argın sokaktan geçiyor. Sonra çamurlu yola saparak, sokak lambasının ufkunda kayboluyor. Ya sen yok musun, bütün bunlar olurken düşlerimin çarkını durduran sevgili, sen yok musun sen! Yaşıyor veya yaşamıyorsan konuştuğum hayâline ne diyebilirim ki! Duyuyorsan işte beni, her an ve kainat uyanmadan; hatırana ulaşabildiğim bu sessiz düşünce uyandırıyor. Sen de uyan olur mu? Şimdi, toplayıcı ve kurgucusu kayıp o hayâlle aramda sadece bir anı var. Biri bana diğeri ruhuma ait iki kusur arasında, yalnız bir gerçek arıyorum. Herkes kendine göre bulmuşken bir gerçek, bir ömrü gerçeküstü aramakla geçirmek kolay değil. Aramasına arıyorum da ne zaman bulduğumu sanarak, sessizce onu tutmaya kalksam; kahretsin, zaman denen aydınlık gözlerimi kamaştırıyor. Yani bulamıyorum. Bulunduğum bu kentte yüzüme bakan köhne bir duvarla, dakikaları kovan yasak saatlere hep şunu söylüyorum. Kendinden başka bir şey arama. Hayâlin kamaştırdığı bir göz, sahibinden başka neyi bulabilir ki?
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © H.İhsan Sönmez, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |