Bilgi sakalla ölçülmez. -Moliere |
|
||||||||||
|
2012 Masumiyet günahtan habersiz eyleme ise, o halde günahtan kaçınma masumiyetin kaybıdır ki; burada hangisinin övgüye değer olduğu konusunda bir kararımız olmalıdır. Masumiyet taçlandırılması gereken değil ama tarafsız kalınması gerekendir. Aksi halde ister göksel isterse yersel olsun, yasalar karşısında suçu taçlandırmış oluruz. Zaman 2012 Zaman Tanrı gibidir, kendisi dışında kendisini hiçbir kavramla tam olarak tanımlayamadığımız. Bilim 2012 Hakikate bilgiyle gelemezsin, bu yüzden bilimle gelmelisin. Bilim bilmeye çalışmaktır ki; bilerek ermen -bilmen- mümkün olmasa da, bilmeye çalışarak hakikate yakınlaşabilirsin. Yeter ki; bilimle bileceğin yanılgısına kapılıp kör olma, bilmeden bilime kör olabilirsin. Yeni 2012 Gelmiş geçmiş bütün düşünür ve filozofların en büyük sorunu kullanılmaktan aşınmış kavramlarımız ve araçlarımızla yeni bir dünya inşa etmenin yarattığı güçlük olmuştur. Bazı büyük filozofların bu sıkıntıdan kurtulmak için amacı merkeze aldığı sistemlerinin dahi sonucu değiştirmediğini, kendileri şahit olamasalar da bizler yaşayarak öğrenmiş bulunuyoruz. Çünkü ne kadar uğraşırsak uğraşalım, aynı araçlarla ancak yine aynı ya da benzer amaçlara hizmet edilebiliyor. O halde: Ne yeni bir şey yapmak-söylemek ne yeniden yapmak-söylemek, bize gerekli olan ‘yeni bir yapmak-söylemek’tir. Hayat 2012 Hayat çok sabırlı bir öğretmendir; ders vermeye başlamışsa öğretene kadar tekrar edecektir. Erkekler için -1 2006 Parayla satın aldığın tek bir kadın teni, seni mahkûm etmeye yeter. Para her zaman senden bir adım önde gider. Kadınlar için -1 2006 Erkekler kolay kadınları sever, zor kadınları tercih ederler. Yine de tercih senin. Erkekler için -2 2006 'Nietzsche'ye nazire' Kadınların yanına mı gidiyorsun? Öyleyse çiçeğini unutma! İstersen onu kırbaç olarak da kullanabilirsin. Kadınlar için -2 2006 'Nietzsche'ye nazire' Erkeklerin yanına mı gidiyorsun? Öyleyse korkunu evde bırak! Kokusunu duyarlarsa saldırabilirler. Erkekler için -3 2006 Hem erkek hem güçsüzsen bunu entrikalarla gizleme; ruhunu çirkinleştirirsin. Güçsüzlüğünü saracak bir kol mutlaka bulunur; ama ruhun çirkinse, kalabalıklar içinde yalnız ölürsün.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Nilüfer Aydur, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |