..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Işık verirseniz, karanlık kendiliğinden yitecektir. -Erasmus
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Toplum > Nilüfer Aydur




17 Ağustos 2011
Bendeyişler - 4  
Nilüfer Aydur
Uğruna ölünebilecek tek kesinlik bilgidir ve o, kimse için kesin değildir. Birileri bilgisinin kesinliğini kabul etmen için seni zorluyor mu? İşte bunun için ölebilirsin. Fakat öldürmek için hiçbir sebebin yok.


:BCEF:
Yalnızlık
16/8/2011

Evrensel kalabalıkla bireysel yalnızlık, cennetle cehennem kadar zıt ve bir o kadar bağımlıdır birbirine. Bu zıtlık; bizim gerçeğe ulaşmak için yürüdüğümüz yolu temizleyen bir orağın, sağdan sola, soldan sağa savruluşu kadar gerekli ve keskindir.
Kimi zaman bireysel yalnızlığına, kimi zaman evrensel kalabalığına sarılabilir insan; ama her cennet bireyseldir.

Tartışma
16/8/2011

Tarihsel yasaların varlığını öngörüp bugünden saflarını belirleyerek savaşanın, cennet için ibadet edip savaşandan farkı; birinin tümdengeldiğini, diğerinin tümevardığını iddia etmesidir. Fakat hangi ikisi eşleşir ve bu eşleşmeden mantıksal bir doğruya ulaşılabilir?
Tüm’ün bilgisi olmadan buna cevap vermek mümkün değil. Savaşmak yerine tartışmak zorunda oluşumuz bundan.

Özeleştiri
16/8/2011

Hoşgörü, seni başkalarını eleştirmekten alıkoyuyorsa, bu kendine hoşgörü göstermediğinin delilidir. Çünkü özeleştiri, her şeye eleştirel gözle bakabilmenin getirisidir.
Özeleştiriyse en yüce hoşgörüdür.

Bilgi -2
16/8/2011

Gerçek, olgularla örtüşen doğrulardır, ulaşılması mümkündür; fakat bilgi olgulara bağlı değildir ve bu yüzden her zaman sınanabilir değildir. Sınanamayan bilgiyse, kesin değildir.

Savaş
16/8/2011

Uğruna ölünebilecek tek kesinlik bilgidir ve o, kimse için kesin değildir. Birileri bilgisinin kesinliğini kabul etmen için seni zorluyor mu? İşte bunun için ölebilirsin.
Fakat öldürmek için hiçbir sebebin yok.

Akıl
18/6/2011

Bağımlı olanın, bağımlılıktan kurtulmadıkça doğruya ulaşabilmesi mümkün müdür? Ulaştığı, bağımlı olduğuna hizmet etmek zorunda iken, akılla doğruya ulaştığımızdan nasıl emin olabiliriz?
Ki akıl, insanın isteklerine bağımlıdır.

Yinelenme
18/6/2011

Bilginin doğruluğu, yinelendiğinde aynı sonuçları veren deneylere dayanıyorsa, değişimle bilgi arasında bir sorun olmalı...


Miras
19/4/2011

İyinin kötü ile savaşından galip çıkacağı inancı yerinde ve gerekli bir inançtır ama ne bu inanç ne de gerçekleşeceği beklenen galibiyetin bizzat kendisi, kötünün yapıp ettiklerini geri alamaz. Kötülüğün mirası her durum ve şartta iyi tarafından devralınmak zorundadır.

Zemin
17/4/2011

Zulüm zulümle bertaraf edilemez. Edilmeye çalışılırsa mazlum bitmez. Mazlum, zulme son vermek istiyorsa zulmün üzerinde yükseldiği zemini değiştirmelidir.
Yüreklerinizle yürekleri ateşe verenlerden olmayın; zemine, ayakların altına göğü indirenlerden olun, zalimin zulmüne yer kalmasın.

Taraf
11/4/2011

Taraf olmak, bir otoban üzerinde -başlangıcı ve varacağı nokta önceden belirlenmiş bir yolda- ilerlemeye benzer. Bu, insanın ilerlemesini tanımlıyor olabilir mi?
İnsan, ancak yürürken açtığı yol vasıtasıyla ilerleyebilir, başkaları tarafından belirlenmemiş kendi yolu vasıtasıyla...


Nilüfer Aydur



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın toplum kümesinde bulunan diğer yazıları...
Çirkin Ördek Yavrusu İnsan Hayvan mı?
Bendeyişler - 6
Kutsala İlişkin
Bendeyişler - 3
Sistemin Ruhu - 8
Bendeyişler - 5
Sistemin Ruhu - 7
Bendeyişler - 1
Bendeyişler - 2
Bilgi Donanımımız ile Eylem Biçimimiz Arasındaki Uçurumun Yarattığı Gerginliğin Ortadan Kaldırılması Üzerine

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sevgi ve Söz Üzerine

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Sus - II - [Şiir]
Sus - I - [Şiir]
Kızıma [Şiir]
Yalnızlık Kimsesizlik Değildir [Şiir]
Söz Vermiştin İnanacaktım [Şiir]
Hâlâ Bitmedik İnadına - VI [Şiir]
Hâlâ Bitmedik İnadına - VII [Şiir]
Hâlâ Bitmedik İnadına - V [Şiir]
Hâlâ Bitmedik İnadına - IV [Şiir]
Aynı Zamandı [Şiir]


Nilüfer Aydur kimdir?

İçine hapsolduğumuz evrenin dışına hiç çıkamayacak olsak da, bizim işimiz o evrenin duvarlarını kemirmektir. Zira o duvarlar ruhumuzun besin ihtiyacını karşılar.

Etkilendiği Yazarlar:
Daha çok felsefi etkilerden söz edebilirim...


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Nilüfer Aydur, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.