Güzellik her yerde karşılaşılan bir konuktur. -Goethe |
|
||||||||||
|
Alper SEÇİLİR (ön deyiş yahut acıya tutkun adamın ayraç içine esir edilişi) Sıcak bir dokunuşa muhtaç adamın yüreğine dokunana son şiirdir, belki de seni sevmek. Seni sevmek, avuntulara aldanmak; mavi-beyaz kağıtlardan kuş kanadı yapıp uçuramamak, o kanatsız kuşun hüznünü anlayamamaktır. Çırpınmaktır o kâğıt kanatlarla bir deli yalnızlıkta, ıssız kalmaktır bütün kalabalığında. … Şairin kulağıma fısıldadığı gibi düşmektir mumdan kayıklarla ateş denizine o denizin kor çiçeklerine tutkun altın ayaklı, koşarken sağrısında güneş parıldatan, nalları kıvılcımlı atın asil yelelerine dokunmaktır, seni sevmek. … Hüznünü tek başına yaşamana izin vermeyip o hüzünde gerekirse boğulmayı teklif etmektir. Aslında seninle birlikte o hüzne âşık olmayı bilmektir seni sevmek. Bir çayır kuşunun, ispinozun kırmızı – beyaz ayaklarında ışıldayan günaha batmamışlığı altında ezilmektir. Uçmayı yeni öğrenmiş bir kuşun kanatlarını bilinçsizce çırpması kadar masum bir bekleyişe tutulmaktır; ardını, önünü görmeden. … Bir kapı önünde, elindeki umutlarını çaresizliğe dönüştürüp acıya boyun eğmektir ki eğmemişken hiçbir karanlığa o boynu. Bir kararsızlık hücresinde, en kötü kararın korkusuna direnmektir seni sevmek. … Bir sondur belki de başı bilinmeyen, bilinmeyecek bir son. Ara yerde kalmak kadar acıtan bir bağımlılıktır, acıya tutkun adamın bağrında seni sevmek. … Üç harfli, beş sesli iki sözcüğün esaretiyle anlatılamaz bu; sürgünde ayağı prangalı suçsuz mahkûmun memleket özlemi gibidir, seni sevmek. (11. 02. 2011)
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © alper seçilir, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |