Paul'un Peter hakkında söyledikleri, Peter'den çok Paul'u tanımamızı sağlar -Spinoza |
|
||||||||||
|
Çok eskiden -tuz'a- hiç derlermiş. Kadının biri oğluna hiç al da gel demiş Tuzcu biraz uzakta, Oğlan çocuğu zihinsel engelli Unutmayayım diye -hiç- sözünü tekrarlayarak Balık tutanların yanından Hiç! Hiç! Hiç! deyip geçerken, balıkçının biri Basmış tokatı yüzüne, Çocuk anlamış durumu “ Ne söyleyeyim” demiş Balıkçılar : “Biri çıktı, biri daha çıksın de” demişler. Engelli çocuk : -Biri çıktı, biri daha çıksın- diyerek cenaze çıkan evin önünden geçerken, tokadı yemiş. Çocuk afallayıp bakarak : “Ne söyleyeyim” demiş. Cenaze sahipleri : “Oğlum Allah rahmet eylesin denir” demişler. Bu sözü söyleyerek, köpek ölüsünün yanına gelmiş. Orada bulunanın birisi yapıştırmış tokadı : ”Köpek ölüsüne Allah rahmet eylesin denir mi?” Ne söyleyeyim demiş çocuk. “Pis mundar” dersin demişler. Çocuk unutmamak için -pis mundar, pis mundar- diyerek Bir çedikçinin önünden geçerken, diktiği çediğin ipini dişiyle çekmeye çalışan çedikçi, pis mundar diyen çocuğa kızarak, pis mundar ben miyim, sen misin, diyerek çocuğa bir tokat da o vurur. Çocuk ne diyeyim diye sorar? Çedikçi : “Çek uzasın, çek uzasın” demesini söyler. Çocuk, bu iki kelimeyi söyleyerek giderken, yolu, yaramazlık yapan çocuğunun kulağını çeken kadının önüne düşer… Kadın kendi çocuğunu bırakarak, “çek uzasın, çek uzasın” diyen çocuğu pataklamaya başlar. Çocuk : Beni niçin dövdün diye sorar? Kadın, biraz da pişman olarak : “Hiç “ deyince, ‘hiç, alacağını hatırlayarak tuzcuya gider. Hafızamı yoklamak için, çocukken anlatılan bu tekerlemeyi yeniden sıraladım. Günümüze de uyuyor. Hiç uğruna geçmişte bu kadar insan başı yenirken, astıklarımız, kaybettiklerimiz yerine, bazı kişileri sanki, darağacından alıp, meclise getireceğimiz, salıvereceğimiz gibi geliyor bana..
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Haydar Köprülüoğlu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |