Dünyanın her tarafından öğretmenler insan topluluğunun en fedakâr ve muhterem unsurlarıdır. -Atatürk |
|
||||||||||
|
paylaşmak parayla değil. Bir akşam üstü denizin delicesine köpüren,sahili acımasızca döven dalgalarına bakmak; bitip tükenmek bilmez martı çığlıklarına kulaklarınızı kaptırmak da parayla değil. Parayla değil sizin için demlenmiş tavşan kanı bir bardak çayı mutluluğu yudumlar gibi yudumlayıvermek. Parayla değil bir kır çiçeğini incitmeden koparıp sevdiklerinize,ne bileyim,eşinize,annenize, çocuklarınıza,kapı komşunuza,hatta kaynananıza vermek. Parayla değil gündüz gökyüzünün maviliğine dalmak,gece yıldızlara ulaşmak için ğöğe merdiven dayamak;parayla değil cırcır böcekleriyle konuşup onların halini hatırını sormak. Kendi kendinize serenat yapmak,boktan fıkralar anlatıp zoraki de olsa gülümsemek, parayla değil.Hayal kurmak,bilinmez,ulaşılmaz beldelerde yaşama isteği duymak parayla değil. Parayla değil bir salkım söğüt gölgesinde serinlemek,bir at sineğinin,bir kelebeğin kanat çırpma yarışını sonuna kadar seyretmek... Bir roman seçip okumak ve tam yarısına geldiğinizde roman kahramanını ne halt edeceğini bilmez halde bırakıvermek. Bir şarkı mırıldanmak,kulağınızın arkasını kaşımak,parmaklarınızı çıtlatmak,evinize bu gün için başka bir yoldan gitmek,saçlarınızı bu gün için farklı taramak, pencereye dayanıp dışarıda gürül gürül akan hayatı seyretmek,bir kubağanın taşıtlara ezilme- den karşıya geçme mücadelesine tanık olmak parayla değil. Ne sandınızdı siz?Her şey parayla mı?... Parayla alamayacağınız,parayla satılmayan öyle çok şey var ki çevrenizde,elinizin altında. Cüzdanınızı çıkarmadan alabileceğiniz,tadabileceğiniz,yaşayabileceğiniz... Öyle çok şey var ki... Öyle çok şey var ki...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © NUH KENİŞ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |