..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Denemeler"de gördüğüm şeyi Montaigne'de değil, kendimde buluyorum. -Pascal
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Deneysel > Aslı Orhon




23 Şubat 2011
Sahneden İndim  
Aslı Orhon
Oldukça hareketli ve stresli işinden ayrılıp çocuğu ile daha fazla zaman geçirmeye karar verdiğinde bundan sonraki hayatında fazlası ile tatmin olacağına inanıyordu. Ama öyle olmadı...


:AICJ:
     


               
Sahneden indim. Yakın bir zamanda yıllardır üzerinde olduğum, hiç bitmeyeceğini sandığım sahneden indim. Ben seçtim, kendi kararımla.
Bu kadar acıyacağını bilmiyordum o zaman. Bu kadar özleyeceğimi. Işıkların bu kadar parlak olduğunu farkında değildim. Hatta belki seyircileri de. Seyircilerimi de.
Özgürlüğümü arıyordum sadece. Bir süreliğine de olsa özgürlüğümü arıyordum. Ya da bir mola. Sadece bir mola. 2 perde arasında.
Yoruldum dedim hergün sahneye çıkmaktan, biraz mola?
Aynı rolu oynamaktan da mı yorulmuştum? Yüzlerce, binlerce kez. Aynı bakış açısı, aynı olaylar, aynı kader. Aynı müzik, hep aynı sessizlik, hep aynı telaş. Aynı yönetmen, aynı oyuncular, aynı kostümler, aynı dekor.
Biraz değişiklik, biraz nefes. Tek ihtiyacım olan buydu.

Sahneden indim, arkama bakmadan. Sonrasını düşünmeden, düşündüğümü sanarak.

Şimdi çok uzaktayım ve özledim. Heyecanını, karışıklığını. Korkularımı özledim, endişelerimi. Kostumlerimi özledim, özenerek giydiğim, içinde kendimi çok beğendiğim kostümlerimi özledim. İzlemek zormuş hayatı, yaşamak gerekiyormuş. Hata yapa yapa yaşamak gerekiyormuş hem de. Şimdi olduğum yerden bakınca burası o kadar parlak ki, o ışıltı karnımdaki bu belli belirsiz ağrıyı artırıyor.



Evet işimi özledim, o her sabah yataktan kalkarken mızmızlandığım işime gitmeyi özledim. Şimdi her sabah işimi bırakmış olmanın pişmanlığını yaşıyorum. Her sabah kendimle bunun muhasebesini yapıyorum. Neden diye soruyorum kendi kendime.
Neden...
Neden yaptım. Başka yolu yok muydu. Devamlı geriye dönmeye çalışıyorum, geriye döndüğümün hayallerini kuruyorum. Kahve içerken, araba kullanırken, yoldayken... zamanımı geriye alsaydım işimi bırakmazdım.
Zihnim de beni yanıltıyor olabilir mi acaba? Kötü anları silip, sadece güzellikleri hatırlatıyor olabilir mi? Bana acı vermek istercesine.
Artık ne yazık ki sızlanmanın anlamı yok. Bu oyun benim için bitti. Benim seçimimle bitti. Bu koltuklarda da oturamam artık, dayanamam izlemeye. Şimdi buradan çıkacağım, ve yeni bir oyun arayacağım. Kimbilir belki bulabilirim. Ama onu bu kadar sevebilir miyim...




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Zehir Fısıldayan Köpükler
Erol Evgin, Seni Çok Sevdim
Soğuk Toprak
Denizin Üzerine Kar Yağıyor
Pazar Pazar
Hayat

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Düşük Yasaklansın! [Deneme]


Aslı Orhon kimdir?

Yazmak, küçük yaşlardayken keşfettiğim, kimse görmesin diye adamdak gardrobun arkasına sıkıştırıp sakladığım küçük bir paket. Yıllar sonra şimdi başka bir çocuğun uyuduğu o odadan, başka bir ailenin yaşadığı o evden, başka insanların koşuşturduğu o şehirden çıkıp beni buldu. Belki de ben onu arayıp duruyordum senelerdir ve bendim onu çağıran.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Aslı Orhon, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.