Ama gene de dünya dönüyor! -Galilei |
|
||||||||||
|
Yüce Allah Kendisine gereği gibi kul olma çabasındaki kulları için her olayı hayırla yaratır. Kendileri için olumsuz gibi görünen her olay, aslında müminler için en güzel sonuca varacaktır. Rabbimiz’e gösterdikleri bu teslimiyet de, müminlere huzur ve mutluluk verir. Samimi müminler, Allah’a itaate dayanan ve O’nun hoşnutluğunu, rahmetini ve cennetini kazandıracak olan imanın yolunda yürüme gayreti içindedirler. Nefislerinin bencil istek ve tutkularını ilah edinenler ise, aşağılanma ve sonsuz azaba giden isyan yolunu seçmişlerdir. Evrendeki canlı- cansız herşey ve Katındaki varlıklar Rabbimiz’e teslim olup secde ederken, herşey emrine verilmiş olan insan Allah’a itaatte ve teslim olmakta direnmektedir. Evrendeki her olay; güneşteki patlamalardan yeryüzünde bir yaprağın düşüşüne kadar her şey, Rabbimiz’in izniyledir. Allah, sonsuz ilmi ve gücüyle yarattığı ve Kendi tecellileri olan canlıları an an yaratmaya devam eder. Kur’an ayetlerinde de gördüğümüz gibi, yarattığı her şey O’na boyun eğmiştir ve tek güç sahibi olan Allah’ı yüceltir. Evrenin tamamen yok olacağı, insanları korku, panik ve dehşete sürükleyecek olan o müthiş sarsıntı günü, gökler ve yer de Allah’ın emrine boyun eğeceklerdir: Gök, yarılıp-parçalandığı, Ve ’kendi yaratılışına uygun’ Rabbine boyun eğdiği zaman; Yer, düzlendiği, İçinde olanları dışa atıp boşaldığı, Ve ’kendi yaratılışına uygun Rabbine boyun eğdiği zaman. (İnşikak Suresi, 1-2-3-4-5)
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Fuat Türker, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |