Güzellik her yerde karşılaşılan bir konuktur. -Goethe |
|
||||||||||
|
Kızıl saçları alnına düşmüş, elleri paltosunun cebinde. Bir şeyler anlatmak istiyor gözleri. Ben varamıyorum farkına, güzelliği aklımı almış durumda.. Boynuna sardığı yün toplu atkısına gözüm takılmış. Ne de yakışmış diye düşünüyorum. Duruşunu bozmuyor. Aniden arkasındaki göleti fark ediyorum. Batmakta olan gün ışığı suya yansıyıp Ü. nün sol omzundan dağılıyor, güzelim Ankara şehrine ortak oluyor. Suyun karanlığı beni ürkütüyor, gel diyorum Ü.ye, fazla yanaşma, yanıma gel, yanaş… Şimdi yanımda kız. Belediyenin ilgisizliğinden büsbütün kirlenmiş, baştanbaşa izmarit artıklarıyla, yırtık kara poşetlerle dolmuş bir parktayız. Güneş iyice sakladı kendini, karanlık çökmekte. Hafif bir gel git sesinden başka bir ses yok… Yanına sokuluyorum, kulağına eğilip hafifçe şarkımızı mırıldanıyorum: “Mevsimlerden ilkbaharken, gönüllere aşk dolarken, sevenlerden meşk ararken, neden benden kaçıverdin. Seni sordum yıldızlara, seni sordum yalnızlara, seni sordum kuşlara, uçan kuşlara./ Hani beni seviyordun, yalnız benle gülüyordun, yokluğunda özlüyordun, neden benden bıkıverdin.” Bu son dizeyi söylerken boğazıma bir şeyler takıldı, yüreğim acıyla doldu. Gözlerim nemlenemiyordu soğuktan.. “Seni sevdim biliyordun, neden bana küsüverdin.” O sessizdi. Devam ettim şarkımıza. “Seni sordum yıldızlara, seni sordum yalnızlara, seni sordum kuşlara, uçan kuşlara.” Yıpranmış, üzeri çizik dolu bir banka oturalım dedim. İtiraz etmedi. Hala, susuyordu. Bedeni biraz öne eğilmiş, elleri ceplerine sımsıkı sarılmış, tedirgin, sararmış otlara bakıyordu. Ben ise ondan bir ışık bekler gibi sürekli bedeninin her hareketine odaklanmıştım. Onun için buradaydım, Ankara’ daydım. Acım o kadar büyüktü ki, o bu gibi havada paltosuz, ince bir kazakla hiçbir şey hissetmiyordum. Yüzüm solmuş, sesim çatallaşmıştı. O, hala yere bakmaktaydı. “Ne zaman dönüyoruz, dedim” ses yok.. Tanrım, bir seda… Yanıma yanaştı, başı göğsüme düştü, içten içe ağlıyordu. Yüreğimin sızısı hafifliyordu, bir kuş gibiydi şimdi. Göğsümden bedenime yayılan sıcaklık.. Tanrım ne mutlu bir an.. Hiç bitmesin..
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Göktu Kara, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |