..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bana arkadaşını söyle, sana kim olduğunu söyleyeyim. -Cervantes
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > İlişkiler > Cahit Yetgin




2 Aralık 2010
Değermi Hiç..?  
DEĞERMİ HİÇ....?

Cahit Yetgin


DEĞER Mİ HİÇ…..! İnsanoğlu ömrü boyunca bir HİÇ uğruna, her iki hayatını hem kendisininkini, hem’de yaşadığı zaman,zemin,şartları içerisindekilerin hayatlarını ZEHİR etmiştir.Sebep PARA ve ZENGİNLİK.


:ADGF:
DEĞER Mİ HİÇ…..!


İnsanoğlu ömrü boyunca bir HİÇ uğruna, her iki hayatını hem kendisininkini, hem’de yaşadığı zaman,zemin,şartları içerisindekilerin hayatlarını ZEHİR etmiştir.Sebep PARA ve ZENGİNLİK.
İnsanoğlu’nun PARA’ ya karşı olan zaafı,hırsına yenik düşmesi, sonucuna baktığında ise elde var sıfır, maddi olarak.Manevi olarak bir sürü vebal,suç vs.Hal böyle iken değer mi 50, 60 ,70 senelik hem sayılı,hem fani olan ömür içinde; bir HİÇ peşinde mağlup olmak, AKLA ZİYAN değil mi?
Akıllı olabilir,zeki olabilir,hesabın kuvvetli olabilir,çalışkan olabilirsin,genç dinamik olabilirsin,kabul, kabul eyvallah.
Şimdi sana sorularım olacak; Senden önce senin gibi veya senden daha üstün insanlar, bu dünyaya geldiler mi? Ha demek ki yalnız sen değilsin. Bu özellikleri olan.Peki bunların hayat hikayelerini anılarını hiç merak edip okumadın mı?Kutsal dini kitabın KURAN-I KERİM bu tiplerin hayatlarını KARUN gibileri örnek göstermemiş mi?Peki nerede o mal,mülk,servetleri veya kendileri, köleleri,cariyeleri,orduları,tahtları,nerede o şatafatlı günleri vs.Peki senin özelliğin ne? Ab-ı hayat suyu mu içtin.Garanti kağıdın nerede.Kimden aldın.?
İnsanoğlunun paraya ihtiyacı tabii ki olacak amma…!
Helal olacak.Helal kısmına söz,laf yok.Kazanırken ah almayacak,aldatmayacak,karşı tarafın duasını alarak kazanacak.Kazandıktan sonrada ZEKAT,SADAKA,HAYIR ,HASENATI da unutmayacak.Bunlarda helalin görevleri.Yerine getirilmez se karışır helali kirletir.
Şimdi gelelim Haram kazanç’a ; ah almış sın, ,aldatmış sın,çalmış,çırpmış sın.Gayri meşru işler yapmışsın, üstüne üstelik de kumar da,karı, kız peşinde zinada,içki masalarında,eğlence yerlerinde de SUÇUNU KATLAMIŞ SIN.Vur patlasın çal oynasın.Cahillik,gençlik.Bilgisizlik,günün birinde bir yere toslayınca iflas edince de,etme bulma dünyası,başına gelince nereden geldiğini de anlamayınca…! ALMA MAZLUMUN AHINI ÇIKAR AHESDE AHESDE.Demişler, demişler amma..! nafile.Kime.Kim takar.Ateş düştüğü yeri yakar mıymış, yakmazmıymış.
Şim di kendi kendimize soralım.Haram ın binası olur mu?Hiç mi isteklerimizi helal yoldan elde edemeyiz.Çok mu zor.Peki neden Allah dan korkmaz kuldan utanmayız.ALLAH ı c.c.huyu neden hesaba katmayız.Ahirete inanıp hesap vereceğimize inanmayız,veya inanırızda neyimize güveniriz.Bir sürü sorular.El cevap, boş ver gittiği yere kadar.Nerede tırak orada bırak.İntiharlar,boşanmalar,felç olmalar,katil olmalar,kanser derdine yakalanmalar vs.Para çare değil hiçbir derde.
Para çeşidi bol.ALTIN.DOLAR,AVRO,GAYRİ MENKUL,ARSA ARAZİ,MALMÜLK. Vs.Kazanma yolları faiz,tefecilik,ticaret,borsa,bono vs.hep al, sat, topla, çarp, çıkar, sakın BÖLME paylaşma karşıdaki ile.Topla topla birde CİMRİ isen; yemiyenin malını bir gün yerler.Şişen şey patlar.Hayat herkese ders veriyor.Çevremizde ki olayları görürüz,duyarız,işitiriz,yakınlarımız ölür, kabre ellerimizle kor ,toprak atarız.mezarlık’ a giderken veya dönüşte hep dünya işleri.Niye, niye kendimize konduramayız.
Değerli dostlar hergün, her an ,düşünerek yaşayacak olsak belki de yaşam sıkıntı verecek. O zaman DÜŞÜNMEDEN yaşamaya devam mı…..? Haşa. kim yaşar HAYVANLAR.Çünkü rızıklarından korkmazlar.Yarın için bir şey saklamazlar.Soyları sopları için kaygılanmazlar.Yaratıcının ömrüne ve rızkına EYVALLAH.
Yaratıcımız Yüce RAB rızkınıza kefilim diyor.İster inan isterse inanma.Rızkın bittiği an RUH seni terk eder.Rızkın ecel gibi seni kovalar.Allah c.c.hu nasıl BİR se,seninde rızkı BİR korkma kimse yemez.Senin kazancın senin rızkın değil.Bu güne kadar kimse acından ölmemiş.
Az ve helal para bereketli olur,seni yormaz.Yani kaza, bela hastalık,yangın,vs. seni bulmaz.Haram para seni meşgul eder, bereketi yoktur.Seni yorar.HAY dan gelen HU ya gider.Ne demek HAY ALLAH c.c. demek,HU da ALLAH c.c. demek.Yani haram kazanç eninde sonunda elinden bir şekilde çıkar, kimin hakkı ise zamanla ,o damardan gelen nesil e ulaştırır.Bu da bir matematik.Aklın erer mi bu hesaba.Damardan giren ,damardan çıkan hasap.Nesilden nesile intikal yolu damar dır.
Peki bu kadar mantık değdi mi , sonu bir HİÇ olan, insanı yoran, ALLAH c.c hu yu unutturan PARA için değermi…! dostlar kalp kırmaya ,ah almaya,cimriliğe,bocunu ödememeye.İşte toplumun huzurunu kaçıran, insanları birbirine düşüren,dostunla ye iç, para alıp verme, ne dostluk nede mazi kalır.Alıp götürür her şeyi, insanlığımızı,bizi bizden alır.kimseye güvenemezsin.Ne demişler eşini kayınbiraderine,paranı koynuna teslim et.Bir sürü iktisatçı,bir sürü ekonomist konuşur dururlar ,ihtisasda yapmışlar uzmanlık alanları.Hiç bir zamanda paranın yönünü bulamamışlar.Cimri ekonomist değil amma.…! Paranın nasıl çoğalacağını iyi bilir.Parayı seviyor san CİMRİ OL,ki mahrum kalasın.Emanetçi, bekçi olasın.Kime niyet kime kısmet.
Dünyanın ekonomisi İNSANLIK dan geçer.Yani düzgün karakterlilikle düzelir.İşte sana tarih.Krallıklar,imparatorluklar,Devletler vs.Herkes et, süt, yumurta, ekmek,balık,sebze,meyve vs. yemiş mi….! Peki bitirebilmiş ler mi….! Telaşlan ma…..! ne sen, nede senden sonrakiler bitiremezsiniz.Afiyetle ye iç, tıksırıncaya,pıksırıncaya kadar, yiyin…. yiyin beyler.Filler’ i doyuran sizi hayda hayda doyurur.Mide 10-15 dakikada doyar.GÖZ DOYMAZ………DOYMAZ.
Peki bu telaş bu korku niye değer mi….H İ Ç.

4 de 1 lere özel sevgi,saygı hürmet.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın İlişkiler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Flört ve Evlilik
Gençler'e Bak Gençler'e
Güven Kaldı Mı..?
Gelişim Sürecinin Filmi
Gurur ve Kibir
Hayatımız Tezat
72 Fırka
Artı ve Eksi
Eğitim Öğretim ve Meslek
Neden Fakiriz Acaba..?

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Apartman ve Ahır

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bir Hayalim Var..! [Şiir]
Olsan veya Olmasan Ki..! [Şiir]


Cahit Yetgin kimdir?

1958 POZANTI-ADANA doğumlu lise mezunu. emekli. evli 2 erkek çocuk babası. www. cahityetgin01. tr. gg özel sitem de devamı. . .

Etkilendiği Yazarlar:
***********************************************************


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Cahit Yetgin, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.