..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür / Ve bir orman gibi kardeşçesine...
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > İlişkiler > Cahit Yetgin




2 Aralık 2010
Eğitim Öğretim ve Meslek  
EĞİTİM ÖĞRETİM VE MESLEK

Cahit Yetgin


EĞİTİM ÖĞRETİM VE MESLEK İnsan oğlu yaşamı boyunca atadan duydukları ve gördükleri ile hayatı yaşamış, her nesil kendi çapında bir şeyler katmış nihayet günümüzde eğitim aileden başladığı bulunduğu çevrenin, dini, ırkı ve de örflerin adetlerin etkisiyle önemsenmiş anaokulu,ilköğretim,lise,üniversite ve lisans üstü akademik eğitim öğretimden sonra hem meslek,hem ünvan,mevki,makam ve kariyer elde edilmiş olmasına rağmen;


:AIBC:
EĞİTİM ÖĞRETİM VE MESLEK
İnsan oğlu yaşamı boyunca atadan duydukları ve gördükleri ile hayatı yaşamış, her nesil kendi çapında bir şeyler katmış nihayet günümüzde eğitim aileden başladığı bulunduğu çevrenin, dini, ırkı ve de örflerin adetlerin etkisiyle önemsenmiş anaokulu,ilköğretim,lise,üniversite ve lisans üstü akademik eğitim öğretimden sonra hem meslek,hem ünvan,mevki,makam ve kariyer elde edilmiş olmasına rağmen;
Ne bu kadar eğitim alanla,hiç eğitim öğretim görmemiş sadece çırak,kalfa,usta ilişkisi içerisinde MESLEK sahibi olup ününe ün katanlarda ki eşitlik her iki tarafın birer meslek edinmeleri birisi ALAYLI diğeri MEKTEPLİ oluşu.
Her meslek kutsaldır. Hepside bir birini tamamlar ve hizmet eder, ancak önemli olan mesleklerini icra eden şahısların KARAKTER ve HUYLARI dır.
Bir insanın genetiğinde hırsızlık varsa! Karaktersizse ALLAH’TAN korkmayıp kuldan utanmıyorsa ölümden sonra bir hesabın sorulacağına inanmıyorsa!
Bu meslek erbabının ünvanı ne olursa olsun ister eğitim öğretim sonucu olsun, isterse çırak,kalfa,usta ilişkisi ile olsun hiç fark etmez.İkiside işinde hırsızlık yapar çünkü taşıdıkları genetik aynı.
Bu sadece hırsızlıkla değil örnek verdim.İşini dürüst yapmama konusunda ki sahtekarlık,üçkağıtçılık,rüşvet alıp vermek,dolandırıcılık gibi aklınıza ne geliyorsa yani tüm olumsuzlukları düşünün.Okumuş ile okumamış arasında HUY ve KARAKTER farkı eşittir.
Huy çıkmayınca can çıkmaz demişler atalarımız.Eğitim ve öğretimde huy ve karakterin olumsuz yönlerini yok edecek bir ders ben bilmiyorum.Benim bilgisizliğime verin.Size birkaç soru sorayım;
Cimriliği cömertliğe çevirecek bir ders var mı? Cimri cömert olur mu? Kıskanç bir insanı kıskanmaması için reçetesi nedir? Sadist, hırslı, münafık , arsız,terbiyesiz kaba saba vs. Bir insanı ne kadar eğitir öğretirsiniz.ASLUHU NESLİHU boşa söylenmemiş .
Her meslek erbabı karakterine ve huyuna göre iş yapar, yani ŞEYTAN gibi, CİN gibi, HAYVAN gibi ve de İNSAN gibi.Kim ne yaparsa kendine yapar.
İyi ki ALLAH c.c hu var.İyi ki ölüm var.ALLAH c.c hu gizli ve açığı bilen , gören ilahi adaleti sağlayacak HAKİM.Ölümde yine onun adaleti ve emri .Kimse bu dünyada kalıcı değil.Hamd olsun .
Gaye , amaç,hedef,şan,şöhret,mevki,makam,üniforma ve de DİNİHUM DİNARUHUM(Dini imanı para demek) olunca babasını ayağına kadar getiren padişah meselesi gibi olur.
Mevki,makam,şan,şöhret ve de ZENGİN olursun amma!İnsan gibi ADAM olamazsın.İLİM İLİM BİLMEKTİR ,SEN KENDİNİ BİLMEZSEN İLİM NİCE BİLMEKTİR.Her meslek erbabında huy ve karakter,şahsiyetdir ESAS OLAN.Bütün meslek erbabının içinde aynı tipler mevcuttur.Bunlar Çürük elmalar gibi,yanındakileri de alıştırırlar rüşvete,hırsızsılığa,ahlaksızlığa.Burada eğitim ve öğretim onlar için birer kamufledir.Makamlarını mevkilerini görgüsüzce kullanırlar.İnsanlara tepeden bakarak,üstünlük taslarlar.Kibirli davranışları hemen göze çarpar.Bunlar İç dünyalarında ki sadistliği elde ettikleri makamlarda insalara kaba davranarak tatmin olur egoları.
ALLAH c.c hu 4 de 1 okuyucularımı hayatta adam gibi işini yapanlarla karşılaştırsın. Amin.Bu devletin, milletin işini doğru dürüst namuslu yapan , kendi hakkından fazlasına tenezzül etmeyen , çıkar ve menfaat sağlamayan ALLAH tan korkan, insandan utanan vicdan merhamet sahibi GELECEK NESİLLERE İHTİYACIMIZ VAR.Eğitimcilere ve ustalara duyurulur.
4 de 1 e özel sevgi,saygı ve hürmetlerimle ALLAH’A emanet olunuz.

CAHİT YETGİN





Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın İlişkiler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Flört ve Evlilik
Gençler'e Bak Gençler'e
Güven Kaldı Mı..?
Gelişim Sürecinin Filmi
Gurur ve Kibir
Hayatımız Tezat
72 Fırka
Artı ve Eksi
Neden Fakiriz Acaba..?
Ateş,su,hava ve Toprak

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Apartman ve Ahır

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bir Hayalim Var..! [Şiir]
Olsan veya Olmasan Ki..! [Şiir]


Cahit Yetgin kimdir?

1958 POZANTI-ADANA doğumlu lise mezunu. emekli. evli 2 erkek çocuk babası. www. cahityetgin01. tr. gg özel sitem de devamı. . .

Etkilendiği Yazarlar:
***********************************************************


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Cahit Yetgin, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.