..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Denemeler"de gördüğüm şeyi Montaigne'de değil, kendimde buluyorum. -Pascal
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > İlişkiler > Cahit Yetgin




2 Aralık 2010
Neden Fakiriz Acaba..?  
NEDEN FAKİRİZ ACABA....?

Cahit Yetgin


NEDEN FAKİRİZ ACABA….? Değerli okuyucum;FAKİRLİĞİN karşılığı ZENGİNLİK.İnsanoğlu olarak fakirliği,yaşlılığı,çirkinliği kimse sevmez, üzerine kondurmak istemez.Her şeyin zenginlikle hal olunacağı na yüzde yüz inanırız.Toplumda paran kadar adamsın,zenginliğin insanı konuşturduğunu,oturmasını kalkmasını,yürümesini değiştirdiğini,cakası,arabası, havası dahi göreni imrendirdiği para ,para, para.GERÇEK BÖYLEMİ bakalım.Bu tez doğrumu.


:AGFA:
NEDEN FAKİRİZ ACABA….?

Değerli okuyucum;FAKİRLİĞİN karşılığı ZENGİNLİK.İnsanoğlu olarak fakirliği,yaşlılığı,çirkinliği kimse sevmez, üzerine kondurmak istemez.Her şeyin zenginlikle hal olunacağı na yüzde yüz inanırız.Toplumda paran kadar adamsın,zenginliğin insanı konuşturduğunu,oturmasını kalkmasını,yürümesini değiştirdiğini,cakası,arabası, havası dahi göreni imrendirdiği para ,para, para.GERÇEK BÖYLEMİ bakalım.Bu tez doğrumu.
Yüce RABBİMİZ daha canlıları yaratmadan önce rızıklarını belli ölçüler dahilinde, nasibini ölünceye kadar belirlemiş Ve ben RIZKINIZA kefilim demiş.Rızık nedir ağızdan giren, mideye ulaşan ve tahliye ettiğimizdir.Şayet ağza girmiş midede kusma neticesinde çıkmışsa bu rızık değildir.O çıkarttığız başkaların rızkıdır böcek,sinek vs.Peki rızkımız hazırsa bir se, iki değil se?Rızkımız kesildiğinde ölüm vuku buluyor sa?Rızkımız ecel gibi bizi kovalıyor sa?Bu hırs,bu tamah,bu haksız kazanç,haram helali düşülmeden çaba sarf edilen emek,zekat yok,sadaka yok yani paylaşım sıfır sa?sonuçda da bir şekilde elde var sıfır sa?Neden üzülürüz öyle ise.
Fakirliği yenmenin en güzeli doğru yaşamaktır.Kazancın ne olursa olsun kendinden yukardakilere bakmayıp,kendinden aşağıdakilere bakacaksın.Sigara,kumar,içki,eğlence vs.gibi hem sağlığına,hem ekonomine hemde sinir stres yapan problem çıkaran bu gibi şeylere yaklaşmayakcak sın.Kötü arkadaşlıklar edinmeyeceksin.İnsanın karakteri bozuldumu paraya zaafı ARTAR.Bu sefer elde etmek için battıkça bataklığa sürünür.Kredi kartı kullanmayacak sın.Boç almayacak sın.Yani prensip sahibi olacak sın,kefil olmayacak sın.Evini süs eşyası ile doldumayıp sade temiz, senin ve aile efradının ihtiyaçları vede misafir in ihtiyaçları kadar eşyaya sahip olacak sın.Cimrilik apayrı bir şey ALLAH c.c.hu muhafaza.İktisatlı olmayı öğrenecek sin.Helal paranın azlığına ve bereketine inanacaksın.ALLAH c.c.hu seni yormaz.Elinde olan teknolojiler her an her saat başı yenileniyor SEN elindeki ile yetinecek sin.(İŞ SAHİPLERİ HARİÇ)aynı vazifeyi görüyorsa varsın modeli düşük olsun.Utanmayacak sın.İnsanoğlunun istekleri bitmek tükenmez sonsuz olduğu gibi;önüne sürülen reklamlarla iştah kabartan birbirinden güzel albenisi olan envay türlü sunumlar.İnsanın başını dödüren cinsinden.elde etmek istediğin kadar peşinden koş birkaç senede bir yenile yetişemezsi………..n.Ömür biter, istekler gördüğün şeyler bitmez.
Zenginliğe gelince ya babadan veya dededen gelen miras yolu ile sana gelmiştir sen onun zaten nasıl kazanıldığını bilmediğin için hazır a konmuşsun.Har vurup savurursun acımazsız ca.eninde sonunda fakir olman kaçınılmaz.Diğer bir şekli fakir aileden gelirsin hırs seni zorlar.Aklını başından alır.Kul hakkıymış,helalmiş,harammış,zekatmış,sadakaymış,paylaşmak ha..! o da ne..!Ben aklımla bileğimle,ter akıtarak çok çalışmam sayesinde zengin oldum bu benim hakkım demeye başlar sın.Zenginde olsan o bir rızkından fazlasını yiyemez sin.Kazancın kimbilir kimlere nasip, kimlerin rızkı.Rahat yaşantı rızık değil karıştırma sakın.Rızık hayatta Kalman için zaruri olan yiyecek içecek.Peki bu manada ALLAH c.c.hu zengin fakir ayırımı yapıyor mu?HAŞA.
SANA ÖRNEK,fakirin fakiri semt pazarına gider Pazar toplanır ken yerden atılan çürük çarık portakalını alır.Evine döner ailece yerler.Zengin gider MANAV dan portakalın irisini ve pahalısını alır akşam çoluk çocuğu ile yer.Şim di soru;Bu iki portakal arasında c vitamini farkı var mı?Her ikiside ALLAH c.c.hu tarafından c vitaminini almış olmuyorlar mı?Bu kadar basit bir gözlem.Zengin üstüne üstelik fazla vitamin aldığı içinde bu sefer başka sorunlar çıkıyor.
Bu işin zengini fakiri yok.Helal lokma,helal kazanç,kul hakkı olmayacak ALLAH korkusu,kuldan utanma,ister helal kazan,isterse haram iki kazançdan da sorgu sual var, toprağın altında.Bence bir insan MÜMİN sıfatı taşıyor sa……?mesele yok.taşımıyor sa? mesele çok.Hem toplumsal,hem içtimai yönden kıyamete kadar ekonomomi…. ekonomi bir sürü kafa yoran tahsiL yapan prof. olan.İndi çıktı dolar, avro ,borsa…..vs.Matematiğin 4 işlemini bilip yalnız çıkarmayı ve bölmeyi bilmeyen…….! Allah’ INDA BİR HESABI VAR OLDUĞUNU UNUTAN……….kimseler.Komşusu aç yatar ken, kendi tok uyuyan……….? Bizi aldatan bizden değildir i unutan.Ölçü ve tartıda hile yapmayın diye ikaz edilen ŞUAYİP a.s.kavminin helakını unutan.Karun un halini bilmeyen kaale almayan.İslam büyüklerinin öldükten sonra ki bıraktıkları miras ortada.Dostlar sen inan ve yaşa seyreyle fanileri huzur,mutluluk,sağlık,sinir,stres,dostluk,vefa,sevgi,saygıyı vs.para için kaybeden topluma ağla ağla melekler yer gök hayvanlar şahit olsun.Hayvanların ekonomi sorunu var mı? Yaratan karnını doyuruyor.Rızkı kesildi mi ölüyor.Kim acından ölmüş dostlar.Yeye mide şişsin, soda iç hazmet boşalt ye ye doldur boşalt.Tasavvuf ehli az ye ,az uyu,az konuş. prensibi ile çözmüşler toplumsal ve ferdi sorunlarını.Fakir olsa ki,zengin olsa ki NE YAZAR…………..?İkisi toprak altında yan yana.Bu dünya geldi geçti, ya öteki NE GELDİ NEDE GEÇTİ…….
4 DE 1 lere sevgi saygı hürmetlerimle.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın İlişkiler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Flört ve Evlilik
Gençler'e Bak Gençler'e
Güven Kaldı Mı..?
Gelişim Sürecinin Filmi
Gurur ve Kibir
Hayatımız Tezat
72 Fırka
Artı ve Eksi
Eğitim Öğretim ve Meslek
Ateş,su,hava ve Toprak

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Apartman ve Ahır

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bir Hayalim Var..! [Şiir]
Olsan veya Olmasan Ki..! [Şiir]


Cahit Yetgin kimdir?

1958 POZANTI-ADANA doğumlu lise mezunu. emekli. evli 2 erkek çocuk babası. www. cahityetgin01. tr. gg özel sitem de devamı. . .

Etkilendiği Yazarlar:
***********************************************************


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Cahit Yetgin, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.