Öyle yaşamalısın ki ölünce mezarcı bile üzülsün. -Mark Twain |
|
||||||||||
|
Hac! Akılların alamayacağı bir büyü. Gitmeden önce sadece özenirsiniz, gitmek için dualar edersiniz, çünkü Kâbe Allah’ın evidir orda Yaratıcının huzurunda olmak herkesin hayalleri arasında vardır ve Medine Peygamberin –a.s.- şehridir, bu güzel şehirde asrı-saadetten bir kare bulmak da yine herkesin özendiği bir durumdur. Çünkü biz severiz Rabbimizi ve Peygamberimizi. Yıllarca didinip dururuz hac parasını biriktirebilmek için beklide. Rızkımızdan çoluk çocuğumuzun nafakasından kısarız kavuşabilmek için o mübarek topraklarla. Bazen ateş düşer içimize bir Kâbe resmi görünce ya da hacılar televizyonlarda göründükçe kalbimiz küt küt atar “ah bende orda olsaydım” diye. İşte bu, kalbin yaşayacağı en güzel özlemlerden biridir. Ne var ki, bir hacıya “siz gittiniz bırakında gitmeyenler gitsin birazda, daha niye gidiyorsunuz demek onlara yapılacak en büyük zulümlerden biridir.” Her âşık mutlaka ki bir kez daha sevdiğini görmek için can atar. İşte bir kere hacca gidenlerde artık âşık olmuşlardır oralara. Gönüllerini kaptırmışlardır kara gözlü yar Kâbe’ye. Beklide gitmeden önce onlarda hep önceden yargılamışlardır tekrar tekrar gidenleri ama şimdi anlar onlar giden neden tekrar gelmek için can atıyor. Kâbe büyüler, âşık eder bir kere kendisiyle göz göze geleni kendisine, kara bir sevda düşürür kalbe. O güne kadar kendisini merakla görmek isteyen kalp artık ona esir olur, merak biter ama artık bitmeyen bir aşk başlar. Aynı şekilde Efendimizin a.s. Yeşil Kubbesi de kendisine bir kez bakanı mest eder kendisine, gönül artık bu iki aşkın arasında yanıp durur. Mekke’deyken Medine’yi özler, Medine’deyken de Mekke’yi. Dedik ya hani gelmeden önce her şey bir meraktır ve istektir, geldikten sonra başlar asıl her şey. Derki hacı kendi kendine “ keşke daha evvelden gelebilseydim, bir kez daha gelebilir miyim acaba, ne hata etmişim yeniden gelenleri kınayarak meğer.” Bu yazılanlar belki basit gelebilir birçok kişiye, ya da “ne demek canım, ben hiç gitmeden ama bende çok istiyorum gidebilmeyi bende aşığım Kâbe’ye Yeşil Kubbeye” diyebilirsiniz ama inanın ki bir kez gidince sizde böyle düşüneceksiniz. Eski gitme arzunuzla gittikten sonraki arzunuz ne kadar da farklı olacak, önceki devede kulak gibi gelecek hatta. Önceden bir kere gitmek istediyseniz şimdi bin kere isteyeceksiniz ve hep fırsat kollayacaksınız, artık demeyeceksiniz çoluk çocuğum ne olacak. Gözünüzü kara bir sevda bürümüşken diğer sevdalar basit gelecek. Aşk Mekke’de başlar, aşk Medine’de başlar. Ve vatana dönüş yaklaştıkça hasrette kalplere düşmeye başlar daha o anda. Gözlerde yaşlar sel olur ayrılık akla düştükçe, zorla ayrılan sevgililer gibi kırılır kollar kanatlar. Gönül artık yasa girer, oda tıpkı Kâbe gibi karalara bürünür. Ayrılığın ateşi dönmeden yakar daha ve döndüğündeyse yandıkça yanar, ateş büyür içinde asla kor olmaz ve sönmez bu aşk ateşi. Dertli bir âşıktır hacı. Derdini de yine sadece onun gibi dertliler anlar ve derdinin tek çaresi de sevgilisiyle yeniden buluşmasıdır. İki sevgilinin yeniden bir araya gelmesine kim ne diyebilir ki? Kalplerin sükûnu için bu şarttır nede olsa. Âşık olmuş bir gönül ya sevdiğini yeniden görecek, ya da yeniden görecek ikinci bir şıkkı yok bunun. Bize düsen şunu demek: “Allah kavuştursun.”
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ayşe Kaya, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |