..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Paul'un Peter hakkında söyledikleri, Peter'den çok Paul'u tanımamızı sağlar -Spinoza
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Vildan PIRLANT




9 Eylül 2010
Kalbimi Kaybettim Anne  
Vildan PIRLANT
Kendinizden büyüğünüzün yanında köle,kendinizden küçüğünüzün yanında efendi kesiliyorsunuz. bu mu adamlık,bu mu insanlık, bu mu adalet..?boşuna denmemiş adam olmak değil adam kalmak önemlidir diye...Peki kaç gece yastığa başınızı koyduğunuzda gün içinde yaptığınız bir olaydan pişmanlık duydunuz.kaç gece pişmanlık duyduğunuz konu yüzünden gözleriniz uykuya hasret kaldı.?Benim de sorduğum soru mu.? nerden beri vicdansızların gece yatarken yüreği sızladı ki.??


:AHJJ:

Kendinizden büyüğünüzün yanında köle,kendinizden küçüğünüzün yanında efendi kesiliyorsunuz. bu mu adamlık,bu mu insanlık, bu mu adalet..?boşuna denmemiş adam olmak değil adam kalmak önemlidir diye...Peki kaç gece yastığa başınızı koyduğunuzda gün içinde yaptığınız bir olaydan pişmanlık duydunuz.kaç gece pişmanlık duyduğunuz konu yüzünden gözleriniz uykuya hasret kaldı.?Benim de sorduğum soru mu.? nerden beri vicdansızların gece yatarken yüreği sızladı ki.??

Hiç düşündünüz mü bugün içinde kimi kırıp kimi üzdüğünüzü. Düşündünüz mü umutlu kaç kalbi yakmadan kül ettiğinizi..Hayır. Düşünemezsinizki..Sizin düşünceleriniz ancak vefasızlara geçer.Elleriniz ancak garipleri parçalar.Dişiniz sadece sizden küçüklere geçer değil mi.? Kendinizden büyüğünüzün yanında ''köle'' kendinizden küçüğünüzün yanında ''efendi'' kesiliyorsunuz.Bu mu adamlık,bu mu insanlık, bu mu adalet...Boşuna denmemiş: ''Adam olmak değil,adam kalmak önemlidir'' diye. Peki kaç gece yastığa başınızı koyduğunuzda gün içinde yaptığınız bir olaydan pişmanlık duydunuz.?Kaç gece pişmanlık duyduğunuz konu yüzünden gözleriniz uykuya hasret kaldı?Benim de sorduğum soru mu?
Nerden beri vicdansızların gece yatarken yüreği sızladı ki?
Ah şu yalan dünyaa..Üç kuruşluk güzelliğe insanları kıran dünya..İnsanları kendine hayran bırakıp,dost ve düşmanı aynı kefede tartan dünya.. Ah şu insanlar o kadar boşuz ki..
Bir anlık kızgınlığa yenik düşebilecek kadar aciziz.Dünya mallarına göz kaptırabilecek kadar ''aç gözlü'', para uğruna, töre uğruna hiç acımadan canlar alabilecek kadar şerefsiziz.Koskoca bir sınavı tek bir cevapla yanıtlamaya çalışıyoruz.Kağıda dökülen cevaplar; öteki dünyada verilecek hesaplar kadar zor mu? İnsan bu kada mı doğruları görmekte zorlanır.Hiç düşünmediniz mi?Bir ev içinde bin sülaleyi yok ederken kalbinizin neler çektiğini.Eminim kalbiniz sizi durdurmaya çalışmıştır ancak sırf sizi durdurmaya çalıştığı için onuda tek kurşunda kan gölüne çevirmişsinizdir.İşte sizin adaletinizde bu.Adalet mi desem,Cehalet mi yoksa Acizlik mi?Cevabını en iyi tek kurşunda yok edebilenler verebilir.Niçin keşkelere yer veriyoruz ki? Hadi verdik diyelim..Neden telafi etmiyoruz ki?Gün içindeki bütün sınavlardan geçip en önemli sınavdan neden sıfır alıyoruzki? Kinin ve gururun o kadar esiri olmuşuz ki gözleriniz kandan başka birşey görmek istemiyor.Unutmayın ki yüksekte yer tuttuğunu zannedenler; aşağıdakiler kadar ne emniyettedir ne de emniyette olabilir. Siz sözlerinizi söyleyip imzanızı atmışsınız.Bize tek bir seçenek bırakmışsınız. Okuyup geçmek.Bu kadar basit işte.. Oysa ki bugün varız,yarın yokuz. Bunun bile hiç kıymeti yok sizin için. Aslında haklısınız tek kurşunda yok edebildiğinize göre insanları,canları hiçe saydıysanız ne önemi olsun ki sizin için ölmenin. Siz başta kaybetmişsiniz kişiliğinizi, görüntünüzü ve en önemlisi kalbinizi..Görmeyi bilen gözlerinizi kendi ellerinizle yok etmişsiniz. Artık söyleyecek ne söz var ne de kelime.

İmzasını kendi elleriyle atan bir insan'a tek bir söz söylenir.
Yeni hayatında başarılar.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Gecenin Sessizliği
Neden..?

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Sende Sev Ama Sevilme..! [Şiir]
Yanlışım... [Şiir]
Kapanan Kapılar [Şiir]
Ölüm Döşeğii [Şiir]
İnkar Etme Yanarsın... : (( [Şiir]
Babam [Şiir]


Vildan PIRLANT kimdir?

Öğrenciyim. şiir ve buna yönelik yazılar yazıyorum. bunu yapmak hoşuma gidiyor. bazen insan içini dökecek kimse bulamadığında bir kağıt bir kalem ile arkadaş oluyor. tek hedefim okul öncesi öğretmeni olmak. toprağa ektiğim ufacık tohumları yeşertmek ve meyveleri tadlarına aldırmadan yemek

Etkilendiği Yazarlar:
özdemir asaf,montaigne..


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Vildan PIRLANT, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.