..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Pek çok doktorun yardımı ile ölüyorum. -Büyük İskender
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > İnceleme > Sağlık > Ömer Faruk Hüsmüllü




13 Mayıs 2010
Sağlık Dolu Günler Geçirmek İçin "Kefir" İçin!  
Ömer Faruk Hüsmüllü
İki dakikanızı ayırıp bu yazıyı okursanız,belki de uzun süredir üstesinden gelemediğiniz bir sağlık probleminizi bertaraf etmiş olacaksınız...


:BAIH:



Sevgili dostlar!
Daha uzun yıllar sanal alemde de olsa,beraberliğimizi sağlıklı bir şekilde devam ettirebilmemiz için kendimize dikkat etmemiz gerekiyor.Kefir ile ilgili aşağıdaki yazı bizzat yaşanmış deneyimlerden hareketle kaleme alınmıştır.Sağlıklı günler dileğiyle...

**

Atalarımızın binlerce yıldır tükettikleri en sağlıklı içeceklerden biri olan kefirin yararı ülkemizde yeni yeni anlaşılmaya başlandı. Kefir bir ilaç değildir,yada bazılarının abarttığı gibi mucize yaratan bir gıda da değildir .Ama düzenli kullanıldığı takdirde birçok sağlık sorununun çözümüne yardımcı olabilecek destek bir üründür.
*
Marketlerde bir litresi 3,5 TL civarında satılmaktadır,evinizde yaparsanız litresini en fazla 1,5 liraya mal edebilirsiniz.Tabii evde yapabilmek için öncelikle kefir mayası bulmalısınız.Kefir mayasını bir komşudan temin edebileceğiniz gibi,büyük marketlerden,aktarlardan,süt ürünleri işi yapan firmalardan da alabilirsiniz.
*
Hangi hastalıklara iyi geliyor? Öncelikle kefir içmek için bir hastalığa yakalanmayı beklememenizi salık veririm.Sağlığınızı koruyucu bir önlem olarak kefir içmeye başlayın.Mide rahatsızlıklarına,reflüye,kemik erimesine,astıma,kötü kolestrole,alerjiye iyi geldiğini bizzat gözledim.Birçok kaynakta daha onlarca hastalığa iyi geldiği belirtilmektedir.
Evde Nasıl Yapılır? Kefir mayalayacağınız bir cam kabın içine oda sıcaklığındaki bir paket sütü dökünüz.Kefir mayasını bir kabın içine koyup bir tahta kaşıkla karıştırınız.Kabın kapağını kapatıp bir bezle üstünü örtüp 20-22 derecelik bir ortamda mayalanması için bırakınız.Tam bir günlük mayalanmanın sonunda kefirinizi açabilirsiniz.Eğer ekşi olmasını istiyorsanız mayalanma süresini iki güne çıkarınız.Mayalanan kefirinizi bir tahta kaşık ve bez yada plastik bir süzgeç vasıtasıyla bir başka cam kabın içine süzünüz.Hazırlanmış olan kefirinizi buzdolabına koyup soğuduktan sonra içiniz.Süzgecinizin üzerinde kalan kefir mayalarını su altında iyice yıkayarak tekrar mayalamak için aynı işlemleri yapınız.
Çoğalan Kefirleri ne yapayım? Birkaç kez mayalamadan sonra kefir mayanız çoğalacaktır.İhtiyacınızdan fazla olan kefir mayalarını yıkadıktan sonra içinde su bulunan bir kavanoza koyup ileride kullanmak yada başkalarına vermek için buzdolabında saklayınız.Sakladığınız kefirleri koyduğunuz kavanozdaki su klorlu olmamalıdır.Yoksa kefir mayanız bozulabilir.
Her gün ne kadar kefir içmeliyim? Kronik rahatsızlığı olanlar günde en az bir litre kefir içmelidirler.
İçtim,içtim gene de hastalığımda en ufak bir değişme olmadı? Bu sizi ümitsizliğe sevk etmesin.Hastalık birden gelmediği gibi birden de gitmez.Kefir içme konusunda ısrarcı olursanız bir gün mutlaka yararını göreceksiniz.
*
Önemli: Kefiri mayalarken kullandığınız kap,kaşık,süzgeç ve mayalanmış kefiri içine koyduğunuz kap metal olmamalıdır.
Son söz: Ürettiğiniz kefir mayalarını başka insanlara veriniz.Nasıl yapması gerektiğini usanmadan anlatınız.Emin olun bu çabalarınızın karşılığı size hayır duası olarak geri dönecektir.


.Eleştiriler & Yorumlar

:: Sağlıklı Günler İçin....
Gönderen: BİLGEPERİ / , Türkiye
13 Mayıs 2010
Kefir ile ilgili bilgilendirmeniz için teşekkürler...




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın sağlık kümesinde bulunan diğer yazıları...
Beyin İçin Faydalı ve Zararlı Besinler
Astım Hastaları Misvaklı Diş Macunu Kullanın
Kaliteli Yaşam Sırları
Kalbin Mucizesi : Semizotu
Biberiye Bitkisinin Faydaları
İki Şifa Kaynağı: Maydanoz ve Dereotu
Kaliteli Yaşam Sırları

Yazarın İnceleme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kim,ne Demiş? (İsimler Alfabetik Sıraya Göredir... )
A'dan Z'ye Güzel Sözler
Sevgi - Gönül - Umut ve Mutluluk Üzerine Aforizmalar
Başöğretmen Atatürk Öğretmenler Hakkında Ne Söyledi?
Barış ve Özgürlük Üzerine Özlü Sözler
Dostluk Üzerine Aforizmalar
Erkek ve Kadın Üzerine Aforizmalar
Acı - Haz - Elem - Üzüntü Üzerine Aforizmalar
Kavimler Göçü ve Sonuçları
Dünya Atatürk'ü Konuşuyor

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Siyasi Taşlama: Neşezâde - 2 [Şiir]
Siyasi Taşlama: Karamsarzâde [Şiir]
Kusurî"den Tırtıklama [Şiir]
Zam Zam Zam... [Şiir]
Tırtıklama (Kazak Abdal'dan) [Şiir]
Yoklar ve Varlar [Şiir]
İstanbul,sana Âşık Bu Kul [Şiir]
Âşık Dertli"den Tırtıklama [Şiir]
Namuslu Karaborsacı [Şiir]
Dostlarım [Şiir]


Ömer Faruk Hüsmüllü kimdir?

Uzun süre Oruç Yıldırım adını kullanarak çeşitli forumlara yazı yazdım. İddiasız iki romanım var. Çok sayıda siyasi içerikli yazıya ve biraz da denemelere sahibim. Emekli bir felsefe öğretmeniyim. Yazmaya çalışan her kişiye büyük bir saygım var. Çünkü yazılan her satır ömürden verilen bir parçadır.

Etkilendiği Yazarlar:
Az veya çok okuduğum tüm yazarlardan etkilenirim.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ömer Faruk Hüsmüllü, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.