..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Kötü insan korkuya itaat eder, iyi insan sevgiye. -Aristoteles
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Toplumcu > ayşe kaya




28 Şubat 2010
Kırık Mavi  
Hayat Kime Ne Getirecek Hiç Belli Olmaz

ayşe kaya


Masmavi bir dünyası vardı. Taptaze hayalleri, gidilecek çok yol, başarılacak çok iş vardı önünde. Kanı deliydi, bu yüzden uçarıydı zaten. Lisenin ikinci sınıfına gelmiş en büyük iki hayalinden hangisini seçeceğine karar verememişti. O’nu kuşatan hayallerinden ilki; inşaat mühendisi olmak diğeri ise; pilot olup göklere adını yazdırmaktı.


:CEBC:
Masmavi bir dünyası vardı. Taptaze hayalleri, gidilecek çok yol, başarılacak çok iş vardı önünde. Kanı deliydi, bu yüzden uçarıydı zaten. Lisenin ikinci sınıfına gelmiş en büyük iki hayalinden hangisini seçeceğine karar verememişti. O’nu kuşatan hayallerinden ilki; inşaat mühendisi olmak diğeri ise; pilot olup göklere adını yazdırmaktı.
O, bu hayallerinin peşinden koşarken bilmediği kaderi de O’nun peşinden koşuyordu. Nisan ayının içleri ısıttığı bir günde, okul çıkışı arkadaşlarıyla o renkli dünyalarında unutulmaz bir gün daha yaşamışlardı. Annesi aramasaydı eğer ihtimal evin yolunu hatırlamayacaktı. Evlerinin olduğu caddeye gelmişti ki; karşıya geçtiği sırada gelen arabayı fark ettiğinde artık O’nun için çok geçti. Olduğu yerde donup kaldı öylece. Arabanın şoförüyse hızından dolayı duramadı ve O’na çarpmasıyla kaçıp gitmesi bir oldu. Çarpmanın şiddetiyle havaya fırladı. Yere düşense ilk önce hayalleri oldu ardından da artık yürüme kabiliyetini yitirmiş bedeni. Adını göklere yazdıracaktı ama gazetelere yazdırmakla yetindi.
     “Talihsiz Genç Artık Yürüyemiyor”
Doktorlar uzun çabalarla uzun ameliyatlar yapmış ancak bedenine bacaklarını geri kazandıramamışlardı. Hayatının baharındayken neye uğradığını anlayamamıştı. Tüm bu yaşananların bir kâbus olmasını diliyor ve bir an önce uyanmak istercesine korku ve telaşla bakınıyordu etrafına.
     ******************
Artık okulların kapanmasına az bir zaman kalmıştı. Tüm bu geçen zamanda O okuluna gidememiş; tüm arkadaşları ve öğretmenleri sürekli ziyaretine gelmişlerdi. Şimdiyse öğretmenleri ısrarla karnesini almaya gelmesini istiyorlardı O’ndan. Birazcık kararsızdı. Gitsin mi, gitmesin mi? En sonunda annesinin sürdüğü tekerlekli sandalyesinin refakatinde gitti okuluna. Kontroller için hastaneye gidişlerinin dışında ilk kez çıkıyordu dışarıya. İnsanların acıyan gözlerle kendisine bakışı gücüne gidiyordu. İster istemez başını önüne eğiyor, kabuğuna çekiliyordu.
     Güle oynaya yürüyerek çıktığı okuluna ağlayarak ve yürüyemerek gidiyordu şimdi. Karnesini aldı ancak, “hayat bana karnemi zaten verdi ve sınıfta kaldım maalesef” dedi elinde olmadan. “Pes etme, sakın küsme hayata, bu şekilde de başarabilirsin” diyenleri buruk bir tebessümle dinledi. Sustu ve bir süre de içini dinledi. “başarabilir miyim, yapabilir miyim, neden olmasın” dedi. Ancak önüne çıkan engeller karşısında pes etti.
     Uzun gel-gitler yaşadı. Düşündü… Düşündü…
     Zorlu yolları aşacak, hayatın yükünü omuzlarına alacaktı ama artık hayatın omuzlarında bir yük olarak görüyordu O kendisini.
     Önce hayallerini düşündü sonra bir iç çekti. Gözyaşlarını kimsenin görmesinden utanmadı bile çünkü artık kırık bir mavi kalmıştı geriye…



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın toplumcu kümesinde bulunan diğer yazıları...
Pembe Gözlü Kız

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Karla Kaplı Kalpler
Gıybet

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Aynalarda Kalan [Şiir]
Öğrettiklerin... [Şiir]
Bendeki Sen [Şiir]
İki Ateş Arasında Aşk [Şiir]
Yine Sana Sitemler... [Şiir]
Rahmet Peygamberi [Şiir]
Hacım [Şiir]
Gökkuşağım [Şiir]
Bilseydik [Şiir]
Kararsız Aşk [Şiir]


ayşe kaya kimdir?

Niye bilmem hep sonbaharı sevdim, Dökülen yapraklarda buldum kendimi. Bir tarafım olabildiğine mutlu dedim, Diğer tarafım çözemediğim kadar gizemli.

Etkilendiği Yazarlar:
senai demirci, mustafa islamoğlu, ramazan kayan


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © ayşe kaya, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.