Bilim şaşkınlıkla başlar. -Aristoteles |
|
||||||||||
|
Başlamadan biten bir oyunun rüyasını görürken uyandık.Çevremizi kaplamıştı gerçeğin aynası.Yoktu artık riya,yoktu artık korku.Dedik ki “Söylemeyelim bazı şeyleri,istemiyoruz duyulsun bütün güzellemeleri.” “Olamaz!” deniliyordu sertçe bize,zira verecekmiş hesap herkes gerçeğin aynasına.Kurtuluş yokmuş, kimse geçemezmiş esas yüzünü belli etmeden ; ama biz görmüştük dökülen sırların arasından gizlice süzülen.Gururumuza yediremedik,söyleyemedik yalan.Son bir ümitle haykırdık bir kenardan:”Kalsın bir sır olarak söylediklerimiz,örtülsün ağır bir örtü ile şikayetlerimiz.” Denmemeliydi bu sözde,yoktu ayırım,yoktu kayırım böylesi bir sınavda.Naçar ilettik deyişlerimizi: “Biziz anası kötülüklerin,biziz yaratıcısı çirkinliklerin.Karşıyız her iyiye,taraftarız her kötüye;sevemeyiz kimseyi,kirletiriz her yeri.Yoktur hakkımız yaşamaya;ama yine de sığınırız güçlü gölgelere.” Tevazu gösterip de çok azını söylemişiz meğer.Bize layıkmış neler neler!Bulunmuştu asıl suçlu gerçeğin aynası sayesinde,gülüyordu aynanın köşesinden bir kırpıntı,bize diyordu: “Terk et çabuk bu dünyayı,kirletme pisliğinle burayı!...” Gidişin sonunu aramak kimin aklına gelirdi ki...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ömer Faruk Hüsmüllü, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |