Tüm mutsuzluklar yokluktan değil, çokluktan gelir. -Tolstoy |
|
||||||||||
|
SOLON *M.Ö 640-558 tarihleri arasında yaşamıştır. *Atinalı bir devlet adamıdır. *Yunanistan’ın yedi bilgesinden birisidir. *Büyük ticari işler yaptı,savaşlara katıldı. *Dürüst ve yurtseverdi. *Orta sınıf,küçük esnaf,küçük mülk sahipleri Solon’u desteklemişlerdir. *Ezilen insanların ıstırabını anlatan şiirler yazmıştır. *Çok sayıda kanun çıkararak,Atina’nın kaderini değiştirdi. *Demokratik bir devlet oluşturabilmek için çok çaba harcadı. *Aile reisinin öldürme hakkını;kızını satma,oğlunu kovma hakkını sınırlayıp,babanın nüfuzunu azalttı. *Boş gezenlerden(aylaklar),para cezası aldı. *Köy kanunlarını çıkardı. *Yüksek sınıflara geçmeyi kolaylaştırdı. *Sürgünler ve siyasi mahkumlar için af çıkardı. *Solon’a oğlunun ölümünde,güçsüz ve yararsız gözyaşları dökmenin doğru olmadığını söylemişler.O da “Güçsüz ve yararsız oldukları için dökülmeleri daha iyi ya” demiş.(Montaigne’den bir alıntı) Sizce bu gün, tüm ülkelere Solon gibi adamlar gerekli mi? Solon'dan bir kaç söz: Adaleti ödül beklemeden yerine getir Büyük işlerde herkese yaranmak zordur Yeminden çok karakter soyluluğuna güven..... Hiç durmadan öğrene öğrene yaşlanıyorum.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ömer Faruk Hüsmüllü, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |