..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Tüm insanlık bir tutkudur; tutku olmadan din, tarih, romanlar, sanat, hepsi etkisiz olurdu. -Balzac
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Modern > Çilsem Su




6 Ocak 2010
Büyük Şehirde Küçülmek  
Çilsem Su
Bu şehir mi büyük,insanlar mı küçüldü?


:AHJA:
Hayatında ilk defa bu kadar uzaktaydı. Kilometrelerce yol gitmiş, bavullarıyla boğuşmuş, bir otobüsten inip diğerine binmişti ve artık herşey tamamdı. Ailesinden, arkadaşlarından ilk defa bu kadar uzakta, ilk defa bu kadar özgürdü çünkü kimsenin onu tanımadığı bir yerdeydi.
Küçük bir ilçede, ailenin ilk ve son kızı olarak dünyaya gelmişti Sibel. Annenin babanın memur olduğu yani orta halli bir ailenin biricik kızıydı. Ne maddi ne de manevi neredeyse hiçbir sıkıntı çekmeden bu yaşına gelmişti. Her ailede olan sıkıntılardı bazen dert ettiği. Annesi babası tartışır, hatta boşanacağız diye kararlar alıp sonra hiçbirşey olmamış gibi hayatlarına devam ederlerdi. Küçüklüğünde üzülerek hatırladığı üzücü olaylar neredeyse bu kadardı.
Aile bağları güçlü bir sülalenin içinde büyümüştü. Teyzeleri, dayıları, halaları, amcaları vardı ve anne tarafıyla daha sık olsa da her iki tarafla da görüşülürdü. Zaten kan bağı olarak teyzesi ya da amcası olmasa dahi bunun eksikliğini yaşamazdı. Bu küçük ilçede herkes birbirini tanıyor ve herkes birbirine amcalık,teyzelik ve yeğenlik yapıyordu. Çarşıda gezinirken, ki çarşı denilen yer sadece bir caddeden ibaretti, ilk defa gördüğü biri "yavrum baban nasıl aa nasıl da büyümüşsün maşallah" diye lafa başlar ve bu bitmek bilmeyen bir muhabbete dönüşebilirdi. Ama bunu ne o ne de başkası yadırgardı, çünkü bilinirdiki kendisi hatırlayamasa bile mutlaka tanışıklık vardı bu kişiyle. Bazen dersaneye, bazen alışverişe bazen de arkadaşlarla buluşmaya giderken biri yolda görüp sohbete başladı mı içinden küfür eder "yeter be bu ne bana ne senin kızından mızından teyze" diyesi gelirdi.
Başarılı bir öğrenciydi, babası ve annesi başarısızlığı kabul edemeyecek kadar hırslı ve çalışkandılar. Babasının sırf Ankara'ya gelebilmek için 3 kere üniversite sınavına girmiş olmasından çok etkilenmiş olacak, okumak istediği tek yer Ankara idi. Çalıştı ve şimdi istediği bölüm olmasa bile istediği şehirdeydi. Babasının uğruna 3 senesini verdiği Ankara. Kar kaplı futbol sahalarında top koşturan, her hafta evlerine yakın pazara gidip pazarcılarla muhabbet edip, çay içen, Ulus' tan Çankaya' ya, Bahçeli' den Kızılay' a her yerini yürüyerek gezen babasının şehri, Ankara.
Yurt odasına bavullarını koyup, bu heyecanla odada kalamayacağına karar vermiş ve kendisini kaybolma pahasına da olsa dışarı atmıştı. Ankara deyince aklına hep Kızılay geliyordu. Sora sora bulurdu heralde. Dolmuşa bindi, Kızılay' daki Güvenparkın dolmuşların son durağı olduğunu duymuştu, herkesin indiği yerde o da indi ve işte Kızılay'da idi. Hem de tek başına, bir başına Ankara' nın kucağındaydı.
Akşam yurda döndüğünde ayaklarına kara sular inmişti. Ne bavul yerleştirecek ne de yatağına çarşaf açacak bir hali vardı. Kendini öylece bıraktı yatağa. Mutlu muydu? Evet. Huzurlu muydu? Hayır. Belirsiz miydi, karmaşık mıydı? Evet. Anlam veremedi bu haline sadece mutlu olmalıydı, yıllardır hayalini kurduğu Ankara'daydı işte. O sırada telefonu çaldı arayan biricik annesiydi. Anneciğinin "alo" deyişinden sonra anladı neden huzursuz, belirsiz, karmaşık olduğunu."Anne burda insanlar birbirlerinin gözlerine bakmıyorlar, burda herkes hızlı yürüyor sanki seni görmemek ister, kaçar gibi" dedi ve hıçkırıklara boğuldu.

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Ankara sevdası
Gönderen: Mahmut ARSLAN / ,
11 Aralık 2013
Sevenleri için Ankara bir başkadır denizi yoktur ormanı gölü yoktur ama o baştan aşağı Atatürk'ün kurduğu bir kenttir Hâlâ Türkiye'nin eğitim düzeyi en yüksek şehridir Alt ve üst geçitlerden bulvarlarından yürünmez olsa da Ankara bir başkadır Ankara Başkent Ankara Cumhuriyettir

:: slm
Gönderen: Ezgi Yavuz / , Türkiye
8 Ocak 2010
bu yazınızı çok beğendim gerçekten. özellikle neredeyse hergün geçtiğim bir yer olan güvenparkın adının geçmesi bir garip geldi sanırım :)




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir Kadın ve A'iş'k Hayatı
Küçük Bir Diş

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Ağlamak [Şiir]
Suya Hasret [Şiir]
Affedebilir misin? [Şiir]


Çilsem Su kimdir?

1986 Hatay doğumluyum. Ankara'da ikamet etmekteyim. Şuan bir üniversitede yükseklisans öğrencisiyim.

Etkilendiği Yazarlar:
Victor Hugo,Maksim Gorki,Balzac,Dostoyevski,Tolstoy, Nazım Hikmet, Albert Camus, Oğuz Atay, Ömer Hayyam


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Çilsem Su, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.